AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Min 19 år gamle datter har siden februar d.å. bodd i en hybelleilighet. Hun har nå sagt opp leieavtalen og flyttet ut. Når hun skulle levere nøklene fikk hun beskjed om å vaske et par vinduer utvendig bedre, noe hun da gjorde. Hun leverte fra seg nøklene og spurte om utleier ville godkjenne vasken? Det kunne hun ikke pga middags-laging!? Hun fikk en sms av utleier i dag om at hun blir trekt kr. 1500,- pga for dårlig vasking. Min datter spurte hvorfor hun ikke var blitt kontaktet så hun enda engang kunne vaske over til de ble fornøyde, og fikk beskjed om at de hadde prøvd å kontakte henne utallige ganger både på tlf og sms. Dette nektet min datter på, for hun går alltid med tlf på seg. Derfor hadde utleier leid et vaskefirma? til å vaske leiligheten og min datter ble trekt kr.1500,-. Min datter skal be om å få en kopi av kvitteringa fra vaskefirmaet i morgen. Vi vet at hybelleiligheten ikke er godkjent for utleie og at det har vært problemer med den forrige leietakeren også. Depositumspengene har heller ikke stått på en egen konto, så min datter vil da selvfølgelig ikke få noen rentepenger. Da jeg fikk høre om dette i dag kokte jeg fullstendig over! Makan til frekke folk! Men nå lurer jeg på hva vi burde gjøre nå? Melde fra til kommunen om at de leier ut en hybelleilighet som ikke er lovlig? Hva kan vi gjøre nå i forhold til depositumet? Anonym poster: 3962add145cab55d1ab284f99165c227 Anonym poster: 280d364b20ccef865d47aa04ec0062e4
Gjest Tekola Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Ta kontakt med Leieboerforeningen! De vet alt sånt!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #5 Skrevet 18. august 2012 TS Hvordan gikk det? Anonym poster: aabec9af56be1cd1a484861d49d94c07
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #6 Skrevet 18. august 2012 Min 19 år gamle datter har siden februar d.å. bodd i en hybelleilighet. Hun har nå sagt opp leieavtalen og flyttet ut. Når hun skulle levere nøklene fikk hun beskjed om å vaske et par vinduer utvendig bedre, noe hun da gjorde. Hun leverte fra seg nøklene og spurte om utleier ville godkjenne vasken? Det kunne hun ikke pga middags-laging!? Hun fikk en sms av utleier i dag om at hun blir trekt kr. 1500,- pga for dårlig vasking. Min datter spurte hvorfor hun ikke var blitt kontaktet så hun enda engang kunne vaske over til de ble fornøyde, og fikk beskjed om at de hadde prøvd å kontakte henne utallige ganger både på tlf og sms. Dette nektet min datter på, for hun går alltid med tlf på seg. Derfor hadde utleier leid et vaskefirma? til å vaske leiligheten og min datter ble trekt kr.1500,-. Min datter skal be om å få en kopi av kvitteringa fra vaskefirmaet i morgen. Vi vet at hybelleiligheten ikke er godkjent for utleie og at det har vært problemer med den forrige leietakeren også. Depositumspengene har heller ikke stått på en egen konto, så min datter vil da selvfølgelig ikke få noen rentepenger. Da jeg fikk høre om dette i dag kokte jeg fullstendig over! Makan til frekke folk! Men nå lurer jeg på hva vi burde gjøre nå? Melde fra til kommunen om at de leier ut en hybelleilighet som ikke er lovlig? Hva kan vi gjøre nå i forhold til depositumet? Anonym poster: 3962add145cab55d1ab284f99165c227 Anonym poster: 280d364b20ccef865d47aa04ec0062e4 Send skriftlig forespørsel til han. Be om hvilke telfnr utleier har prøvd å nå din datter på. Det er bare å kontakte tlfoperatøren etterpå. Makan til frekke folk. I forespørselen, så poengterer du at pengene ikke har vært satt på rett konto. Når du har fått pengene,så varsler du kommunen om ulovlig utleie. Ang en anne ting, nå må folk være obs på utleiere. En jente på 19 vet vel ikke bedre,men penger skal aldri stå på utleiers konto Anonym poster: 3941408659a98b1778fa41debf196967
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå