Vulpes Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Skal hjelpe et familiemedlem med å skaffe seg bredbånd. Dessverre kan jeg lite om sånt selv ettersom jeg deler internett med utleierne. Hun trenger internett til vanlig surfing, samt ting som å titte på videoer på YouTube og kanskje laste ned litt filer. Dermed regner jeg med at hun kan gå for ett av de billigere valgene, hun trenger jo ikke super hastighet når hun ikke spiller spill via nettet eller gjør noe annet som krever veldig kraftig bredånd. Så, hva er billig og bra?
Vulpes Skrevet 1. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2012 Takk! Ser at DKnett er veldig billig. Men er 1,5 Mbps veldig treigt, eller duger det til vanlig bruk?
SemperFi Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Takk! Ser at DKnett er veldig billig. Men er 1,5 Mbps veldig treigt, eller duger det til vanlig bruk? Tregt, anbefaler minimum 6 mb/s.
Gjest Høymann Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 Tregt, anbefaler minimum 6 mb/s. Håper du mener 6 Mbps Er ytterst få her i landet som kan få 6mb/s ned. 6mb/s tilsvarer ca 50 Mbps. 1
Lutetium 71 Skrevet 2. august 2012 #6 Skrevet 2. august 2012 Håper du mener 6 Mbps Er ytterst få her i landet som kan få 6mb/s ned. 6mb/s tilsvarer ca 50 Mbps. Egentlig blir det 6 millibits per sekund, noe som vil tilsvare ca 20 kbits/time. Rimelig s a k t e. "6mb/s tilsvarer ca 50 Mbps" > 6MB/s tilsvarer ca 50 Mbps (b = bits, B = byte) Se også: SI-prefiks Forøvrig kan man vel etterhvert få oppimot 50 Mbps via fiber, mener jeg?
Gjest Høymann Skrevet 2. august 2012 #9 Skrevet 2. august 2012 Så så! Går fint! Trøstespiser og drikker cola 1
Vulpes Skrevet 2. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 2. august 2012 Takk for alle svar! Tregt, anbefaler minimum 6 mb/s. Hvor tregt da? Vil det f.eks. ta irriterende lang tid å laste inn Facebook eller mail? Det vil forresten kun være én bruker på nettet. Skal man ha minst 6 mbps blir det vel fort rundt 300 kr i måneden. Dyrt! :S
SemperFi Skrevet 2. august 2012 #11 Skrevet 2. august 2012 Takk for alle svar! Hvor tregt da? Vil det f.eks. ta irriterende lang tid å laste inn Facebook eller mail? Det vil forresten kun være én bruker på nettet. Skal man ha minst 6 mbps blir det vel fort rundt 300 kr i måneden. Dyrt! :S Det blir tregt, om du skal se på f.eks nett TV med HD oppløsning vil den skalere ned og opp ganske ofte. Jo flere brukere på linjen desto tregere. Men med bruksområdet hennes kan man gå ned til 4 mbps linje, men under 3 ville jeg ikke krysset. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå