Gjest Anon Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Jeg har en katt som kommer hit nå ganske ofte bort til huset. Jeg har aldri sett den før, og den er veldig vennlig og kosete! Den løper bort når den får øye på meg, det gjorde den også den første gangen vi traff. Er ikke vandt til dette da de fleste katter jeg har truffet har jeg måtte legge meg ned på kne for å få de fram sånn at jeg kan gi de litt kos (jeg liker dyr, don't judge). Men jeg har en liten mistanke om at den er husløs? En gang jeg satt i hagen så holdt jeg et smørbrød med reker og den ble helt gira, så jeg bare gav den rekene (ehehehe). Den har heller ikke halsbånd. Hvordan kan man vite om en katt er husløs? Vil ikke at puseklatten ikke skal ha noe hjem ):
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Ser den tynn ut? Er pelsen fin? Det er ofte de første tegnene du kan se etter. Katten min er veldig sky ovenfor andre mennesker, men den er fortsatt gæren etter mat (og katter kommer ofte tilbake til steder hvor de har fått mat, er ikke uvanlig at noen katter har et "andre hjem", noe som ofte kan forvirre de). Hvis du får tak i den så kan du sjekke etter id-tatovering i øret. Og om du fortsatt har mistanke om at den er hjemløs så kan du ta den til nærmeste veterinær og sjekke om den er chippet og eventuelt henge opp en plakat på nærmeste butikk eller noe Anonym poster: 95be49539c2a26cdb6bc25fa5124124d
Gjest Anon Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Å, takk for tips! Har egentlig ikke så veldig mye peiling på katter, men jeg skal sjekke han/henne i morgen!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Første tegn er halsbånd og tatovering i øret! Sjekk om den har id-chip hos nærmeste veterinær. Om katten ikke er merket på noe slags måte og den likevel har et hjem er det bare å adoptere den. De som ikke tar vare på dyra og ikke legger til rette for at den skal klare å returnere hjem om den har gått for langt er useriøse dyreeiere, og fortjener ikke å ha katten. Anonym poster: e269dff800271154a876347b7337f73e 1
Gjest Lille-pus Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 (endret) Uten tvil kan jeg med en gang slå fast at han (?) liker deg Jeg ville foreslå å sjekke øret for tatovering (bokstavene ID indikerer at katten er chippet). Men, så er det altså slik at ikke alle vetrinærer tatoverer "ID" i øret på katten når de har satt chip'en. Tatoveringen krever narkose, noe man ikke trenger for å sette en chip, den settes med en sprøyte som er bittelitt tykkere enn en vaksinesprøyte. Det enkleste du kan gjøre er at ta bilde av ham (?) og lage plakater som du setter opp i nabolaget og på butikken. Fortell, som sant er, at han (?) har blitt en hyppig gjest hos deg, og du søker eieren Kan være lurt å sjekke på www.dyrebar.no og på www.nettkatten.no om noen savner akkurat den katten som liker deg Edit: Korrigert liten tyrkLeif og lagt inn lenkene til refererte nettsider. Håper det kan hjelpe, og lykke til (til både pus og trådstarter Anon) Endret 2. august 2012 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå