Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal sammenligne to bøker i en særoppgave rett etter sommerferien, men jeg er fryktelig usikker på hvilke bøker jeg skal velge. Det må være to bøker som har noe til felles - for eksempel en felles tråd eller et felles tema. (eksempler er sykdom, prostitusjon, menns/kvinnes oppvekst osv)

Jeg har tenkt litt på å bruke Øya av Victoria Hislop, og jeg lurer på om dere har noen forslag til hva jeg kan bruke fra denne boken/hvilke bøker som kunne vært aktuelle å sammenligne med Øya? ...Eller forsåvidt om dere har noen forslag til to andre bøker jeg kan sammenligne! :)

Vet det her er et litt kjipt spørsmål, men hadde virkelig tenkt litt hjelp! er helt stuck.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, da jeg spurte etter bøker i samme sjanger som de Kate Morton skriver, ble jeg anbefalt Øya av Victoria Hislop. Mortons bøker og Hislops bok omhandler mange av de samme temaene, f.eks. kvinner som finner ut av familiehemmeligheter, at de foregår både i nåtid og fortid, handlingene lagt til ca. samme tidsepoke (fra begynnelsen til midten av 1900-tallet) og forbudt kjærlighet.

Mortons bøker kan du lese mer om her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok.do;jsessionid=B0349F02D0BBC3FA2CB11C2B960F543A.node2?enkeltsok=kate+morton&button=%C2%A0

Mine favoritter er: 1. Tilbake til Riverton, 2. En svunnen tid. 3. Hothouse Flower.

Den glemte hagen syntes jeg ikke var særlig bra, men hver sin smak ;)

• Liker 1
Skrevet

Har du lest Barnepiken av K. Stockett? Den er sååå fin!! Og en annen bok med litt lignende tema er CeeCee Honycuts reddende engler

Lykke til :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tja, da jeg spurte etter bøker i samme sjanger som de Kate Morton skriver, ble jeg anbefalt Øya av Victoria Hislop. Mortons bøker og Hislops bok omhandler mange av de samme temaene, f.eks. kvinner som finner ut av familiehemmeligheter, at de foregår både i nåtid og fortid, handlingene lagt til ca. samme tidsepoke (fra begynnelsen til midten av 1900-tallet) og forbudt kjærlighet.

Mortons bøker kan du lese mer om her: http://www.bokkilden...orton&button=Â

Mine favoritter er: 1. Tilbake til Riverton, 2. En svunnen tid. 3. Hothouse Flower.

Den glemte hagen syntes jeg ikke var særlig bra, men hver sin smak ;)

Har du lest Barnepiken av K. Stockett? Den er sååå fin!! Og en annen bok med litt lignende tema er CeeCee Honycuts reddende engler

Lykke til :)

tusen takk dere!!! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...