Gå til innhold

Brudekjole shopping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg neste sommer og har sånn smått begynt å tenke på kjolen, men har endel ting jeg lurer på angående shopping og priser osv. så kanskje noen snille damer kunne opplyst meg litt her..hehe..

Må man bestille prøvetime for å prøve kjoler? Og hvis ja, gjelder det når det er salg også?

Når er det salg på kjoler?

Har tenkt å bruke rundt 6-7000kr på kjolen, er det overkommelig i vanlige butikker eller starter prisene høyere enn det oftest slik at jeg må leite meg ut litt rimelige butikker å eventuelt dra og prøve kjoler?

Og har dem eventuelt mange kjoler i den prisklassen i butikker eller er det sånn at de bare har noen få i den prisklassen? Og kan man da be om å kun få prøve kjoler innen en viss prisklasse?

Og hvis det er noen som kanskje har noen butikker innenfor akershus å anbefale som har bra utvalg og greie priser hadde jeg blitt glad :D Tar også imot tips på butikker i Bergen område eventuelt for er der og besøker familie endel :D

På forhånd takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i Bergen og har vert i alle tre salongene som ligger i sentrum.

Salget er vel i sluttfasen nå for her har det vert salg nå i sommer. På Belle Amie så har man sagt at om man skal se på kjoler som er på salg så er det bare å stikke innom, og ta med noen som kan hjelpe med å kle av og på siden de ansatte ikke har kapasitet til å alltid hjelpe alle.

Om man skal ha hjelp fra personalet så må man ha time. Da kan du jo og spørre om de har kjoler i den prisklassen og si at du ikke ønsker å prøve kjoler som koster mer.

Jeg opplevde at de ikke akkurat hadde mange kjoler i den prisklassen, men noe har de alltid. Er ikke alle bruder som vil bruke 25000,- på en kjole man skal bruke en dag...

Det finnes en liten brudesalong ett lite stykke utenfor sentrum av Bergen som har ganske mange kjoler som koster noe i den prisklassen du har å bruke. Jeg var der aldri selv, men om det kniper så kan du jo ta en titt: http://www.tanjasbruderom.net/

AnonymBruker
Skrevet

Ebay!

Du har definitivt råd til å bomkjøpe, for så å ta kjolen til skredder og sy den inn/ut/ned/opp eller å fikse på detaljer.

Anonym poster: 08f7695bf62b399487490e6a3a563369

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spart opp til et høyere budsjett på kjolen - og heller tatt det som en bonus dersom du finner en kjole du vil ha på salg.

Min erfaring med brudekjolekjøping er at minimumsbudsjett er 10.000 - og det inkluderer ikke slør, sko, samt sying av kjole(som gjerne blir på alt fra 500-1500 kr, noen ganger mer om du vil gjøre mange endringer).

Finner man kjole på salg er det kjempeflott, men ikke regn med det.

Anonym poster: a15770e7730535feaa7209a7572b2b7c

AnonymBruker
Skrevet

hei,

Jeg vil anbefale deg å kjøpe på http://www.jasminesbridalshop.com/.

Jeg kjøpte min kjole der og den er helt nydelig! Der kan du bestille kjole akkurat slik du ønsker, og du får være med på prosessen, hvor de sender email med bilder for at du kan se om den er slik du ønsker. Jeg dro først i brudesalong og prøvde ut forskjellige kjoler for å se hvilken stil som passet meg, så bestillte jeg på jasminebridalshop. Kjolen er omtrent helt lik, og jeg har ingenting å klage på. En betaler litt mer enn i en annen "replica" brudebutikk, men sparte uansett tusenvis av kroner på å kjøpe der og fikk akkurat den kjolen jeg ønsket.

Anonym poster: c24ef2c248215f8fbdd170c1cbf1a6d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke hvordan det er med toll.. siden jeg ikke bor i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

du kan forresten google butikken og lese masse reviews og se bilder av kjolene.

Skrevet

Litt avhengig av hvor du bor selvfølgelig, men hva med å ta en tur til Danmark og handle på lilly.dk, se på nettsiden deres. Er mye fint og ikke alt for dyrt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Angående råd om å kjøpe fra Ebay, så har jeg vært på Finn for å kjøpe bruktkjole- og dermed fått se mange varianter av Ebaykjøp.

Ingen er bra, jeg ser tydelig at det er kopier - og håndarbeidet er dårlig.

Jeg har bekjente som har vært kjempefornøyde, og jeg har sett kjoler fra folk her inne hvor de selv har vært knallfornøyde og reklamert varmt for Ebay, men igjen; jeg ser veldig godt at det er en kjole til en tusenlapp fra Kina.

Om man synes det er fint, så kjør på - men for meg ble det 100% uaktuelt når jeg så resultatene folk endte opp med.....selv de som var kjempefornøyde selv.,

• Liker 4
Skrevet

Takk for mange bra svar :D

Skal definitivt sjekke ut den butikken i bergen neste gang jeg er der :D

Når det kommer til budsjettet så forblir nok det slik det er nå, er faktisk ikke interresert i å bruke så mye på en kjole som kun skal brukes en dag jeg så er jeg selv som bestemte at jeg ønsket å holde meg innenfor den prisen :)

Har tenkt å kjøpe det meste tilbehøret fra ebay, men er veldig skeptisk til å bestille kjole derfra, leser om mange som klager på kvaliteten på kjolene når man kjøper dem over nett da, er litt redd for at det skal være en dårlig søm også rakner kjolen opp litt i løpet av kvelden eller noe jeg da....

Danmark var bra tips faktisk, vet du om man må bestille prøvetimer i de butikkene der eller om man bare kan gå inn og prøve kjoler etterhvert som man kommer over en brudebutikk der?

Skrevet

Angående råd om å kjøpe fra Ebay, så har jeg vært på Finn for å kjøpe bruktkjole- og dermed fått se mange varianter av Ebaykjøp.

Ingen er bra, jeg ser tydelig at det er kopier - og håndarbeidet er dårlig.

Jeg har bekjente som har vært kjempefornøyde, og jeg har sett kjoler fra folk her inne hvor de selv har vært knallfornøyde og reklamert varmt for Ebay, men igjen; jeg ser veldig godt at det er en kjole til en tusenlapp fra Kina.

Om man synes det er fint, så kjør på - men for meg ble det 100% uaktuelt når jeg så resultatene folk endte opp med.....selv de som var kjempefornøyde selv.,

Er dette jeg er litt redd for også, for har googlet litt og sett folk som har tatt bilde av kjolene når dem har fått dem fra ebay og jeg syns ikke de ser så flotte ut de fleste av dem jeg heller, og selv om jeg hadde blitt fornøyd med utseende så tenker jeg at sømmene kan være dårlige f.eks. Kjipt å sette seg på kne i kirka og høre kjolen rakne :overrasket:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en kina kjole hengende i skapet. Det er en ganske pen kjole, men den ikke veldig like den som var på bildet... Og den var for stor i bysten. Det var min feil siden jeg målt litt feil. Ellers er den helt grei, men siden det ville bli vanskelig og dyrt å få den rettet så valgte jeg heller å kjøpe ny. Den kom til slutt fra weddingdressfantasy.com. Den bestilte jeg med snøring så det ikke gjør noe om jeg måler noen cm feil. Jeg gleder meg noe sinnsykt til å få gå rundt med den neste helg!

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg kjøpte kjole på salg til 2500,- hos Eden brud i Oslo. Den kjøpte eg i januar, så det er mogeleg å gjere kupp året rundt om ein kjem i ein butikk med godt utvalg, og ikkje er for "picky". Eg ville ikkje kjøpt ein kjole på nett, eg må kjenne på den og prøve den på kroppen før eg brukar pengar på den.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å bestille time, da får du mer hjelp og de har hvertfall en person kun til deg og den/de som eventuelt er med.

Jeg var på Ski Brud og Bli ny i dag:) Superfornøyd! Fant to kjoler jeg absolutt kunne tenke meg, begge lå rundt 10 000. Hadde bestilt time, fikk kjempe god hjelp og frukt og drikke. Kjolene jeg endte opp med var et stykke fra det jeg hadde bilde av i hodet, men nå kan jeg ikke ser for meg noe annet.

Var også med en venninne til Queen brudesalong på Lillestrøm og skal dit også. Når venninnen min var der fikk vi hvertfall kjempehjelp og hun endte opp med å kjøpe der.

Begge steder har kjoler i ulike prisklasser og på Queen tror jeg det er salg nå;)

Lykke til!

Skrevet

Når det gjelder kjoleshopping på nett så vil jeg anbefale deg å besøke etsy.com. Nettsiden fungerer på samme måte som ebay (mange selgere samlet på et nettsted). Forskjellen er at det er mye færre selgere her og de driver ikke med billigkopier av designkjoler, i stede kan du kikke gjennom en rekke flotte håndlagde originale kjoler. Det er lett å komme i kontakt med selger og det er lett å få tips/penger tilbake dersom det uheldigvis skulle være noe feil med kjolen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor i Bergen og har vert i alle tre salongene som ligger i sentrum.

Salget er vel i sluttfasen nå for her har det vert salg nå i sommer. På Belle Amie så har man sagt at om man skal se på kjoler som er på salg så er det bare å stikke innom, og ta med noen som kan hjelpe med å kle av og på siden de ansatte ikke har kapasitet til å alltid hjelpe alle.

Om man skal ha hjelp fra personalet så må man ha time. Da kan du jo og spørre om de har kjoler i den prisklassen og si at du ikke ønsker å prøve kjoler som koster mer.

Jeg opplevde at de ikke akkurat hadde mange kjoler i den prisklassen, men noe har de alltid. Er ikke alle bruder som vil bruke 25000,- på en kjole man skal bruke en dag...

Det finnes en liten brudesalong ett lite stykke utenfor sentrum av Bergen som har ganske mange kjoler som koster noe i den prisklassen du har å bruke. Jeg var der aldri selv, men om det kniper så kan du jo ta en titt: http://www.tanjasbruderom.net/

Jeg dro fra Rogaland opp til tanjasbruderom, hun holder til på Salhus. Jeg kjøpte en kjole der i Mai 2010 og betalte 1/3 av hva jeg måtte ha betalt ellers. Hun har enormt god service. Jeg fikk en kjole fra London tror jeg det var til 3500 kroner, andre steder måtte jeg ut med mye mer.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg skal også begynne jakten på brudekjole snart, men angående timebestilling, koster det noe og hvor mye?

Skrevet

Hvilke salonger anbefaler dere i Oslo/Akershus?

Er det stort kjøpepress når man først har time for å prøve kjoler? Jeg vil egentlig kjøpe brukt, men vil gjerne prøve hva som kler meg først så jeg vet hva jeg skal se etter

Skrevet

Hei fellow brides :)

Hvilke salonger anbefaler dere i Oslo/Akershus?

Er det stort kjøpepress når man først har time for å prøve kjoler? Jeg vil egentlig kjøpe brukt, men vil gjerne prøve hva som kler meg først så jeg vet hva jeg skal se etter

Nei, jeg har vært i nesten alle butikkene i Oslo (sukk) og har ikke opplevd kjøpepress noen steder. Hvis du ønsker å kjøpe brukt pga lavere pris, er det flere og flere av butikkene som selger mange kjoler på salg. Dette er ikke dårligere (eller likende) kjoler, men de selger det til lavere pris fordi nye modeller kommer et par ganger i året. Så lenge du skal ha en kjole du liker (og gjerne like om et par år på bilde også, er det i mine øyne ikke nødvendig (for meg) at det siste skrik fra Milano etc)

De salongene jeg likte meg best i Oslo var kristins på Frogner, Brudekjolen på egertorget og Eden på grunerløkka, og Diin på majorstuen. Men the Dress fant jeg på Romero og julie i Asker. Masse lykke til på jakt etter drømmekjolen din :hoppendeglad:

Jeg skal også begynne jakten på brudekjole snart, men angående timebestilling, koster det noe og hvor mye?

Det koster ingenting for prøvetime. Vet at noen salonger fakturerer hvis du ikke møter opp, men det anser ikke jeg som et problem..

Skrevet

Jeg betalte 350 for prøvetime på Belle Amie i Bergen. De andre salongene er gratis. Og alle er veldig behjelpelig. Jeg syntes jeg fikk veldig god hjelp på Brudehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...