Gå til innhold

Kjøp-selg-bytt-grupper på Facebook, bare harry folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg meldte meg inn i min bys kjøpe-bytte-selge-gi-bort-gruppe på Facebook for noen uker siden. Jeg tenkte å se om dette kunne være et alternativ til Finn.no.

Og jeg må si at jeg er meget sjokkert!! Jeg vet ikke om det er slik i alle slike grupper, men min observasjon så langt er:

* Folk prøver å selge alt mulig slags søppel til overpris.

* Folk prøver å prute eller gi skambud på ALT.

* Folk sier at de skal kjøpe, men dukker aldri opp for å hente varen

* Folk kvitter seg med det de har kjøpt, med en gang de har hentet det (!?). Verste jeg så var i går, det var en som hadde hentet en kattunge via samme gruppe bare en uke i forvegen, i går skulle han kvitte seg med den, helst innen samme kveld....

* Noen tror de er eksperter i å sette pris på alt mulig slags krimskrams.

* Folk leser ikke annonseteksten og spør gjerne ti ganger om mål, pris og lignende.

* Det er ingen skam å "snu", det er bare å si at du skal kjøpe, men avvise rett etterpå.

*Å gi bud er VELDIG populært.

* Kvinner er i flertall.

* Det er normalt å bumpe en salgsvare ørten-førten ganger, selv om ingen er interessert i den utvaska pynteputa fra Jysk eller den flotte tv-benken av furu som bare er litt ødelagt og mangler en dør og en fot.

Jeg sitter igjen med tanken om at folk er.... Rare.

Andre erfaringer?

Anonym poster: 7d7385568c89ba06417cc90cee285e30

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt stalltips er at det samme skjer på finn, men saktere. Noe av det skjer ikke i det hele tatt, siden finn har noen form for regulering.

Folk er folk overalt.

Anonym poster: 1507778d1d1db30d38170c658f50fe1f

Skrevet

Hehe jeg ser litt greia. Forskjellen på FB og Finn er vel at på finn skjer alt raskere.

Skrevet

På FB skjer alt raskere mener jeg... Og man ser alle kommentarene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter igjen med det samme inntrykket som deg TS.

Så nettopp ei på min by sin side nå som prøvde å selge et par "ubrukte" nike shox til høystbydende over 900 kroner. For det første, er ikke det litt dyrt? For det andre så prøver hun å være sleip uten å ha helt få det til. Har hun glemt at hun har lagt ved bilde??

Skoa ser jo helt jævlige ut, og ihvertfall ikke ubrukte. Noe som gjør prisen enda drøyere.

Anonym poster: 2b2f7e6ea5c7062352ab8aecc2db3e79

Skrevet (endret)

Så nettopp ei på min by sin side nå som prøvde å selge et par "ubrukte" nike shox til høystbydende over 900 kroner. For det første, er ikke det litt dyrt? For det andre så prøver hun å være sleip uten å ha helt få det til. Har hun glemt at hun har lagt ved bilde??

Skoa ser jo helt jævlige ut, og ihvertfall ikke ubrukte. Noe som gjør prisen enda drøyere.

Da er man rett og slett en ansvarlig kjøper, og sammenligner med pris på tilsvarende vare annetsteds. Beste kur mot å bli lurt av sleipe selgere, er å sjekke priser. Dette gjelder uansett om det er kjedebutikker eller privatpersoner som selger varene.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

w

Bare for å sammenligne, så solgte jeg nettopp et par slike sko, splitter nye til kr. 400,- (selv ga jeg 600,-)

Gjest Bobler
Skrevet

Er mye rart på disse sidene. På en av de sidene jeg er medlem på så er det ei som måtte bli utestengt. Hun kjøpte alt av alle, som var salgbart. For å så selge dem på nytt, gjerne til dobbel pris. Hun kunne kjøpe et speil til 600kr for å selge det to dager senere til 1500. Løy som bare det, og bare mas.

Mye rare folk der. Både selgere og kjøpere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...