Gå til innhold

Canon EOS 1100D VS 600D

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant ingen bedre tråd å spørre om dette, unnskyld..

Men hvilket speilrefleks kamera er best av disse? Canon 1100D eller 600D?

Hva er forskjellen mellom de to? Forresten går det ann å ta ut kameradingsen og snu på den sånn at du kan se deg selv mens du filmer på 1100D? Vet det går ann på 600D, om du skjønner.

Anonym poster: 71d8fd58287f355f68afb03e9c0831bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

600D er best, men også dyrest.

1100D har ikke vridbar skjerm, nei.

Skrevet

Canon sine kamera er rangert etter tall. 1000-serien er den rimligste/enkleste/'dårligste', 100- serien er bedre/dyrere og 10-serien enda bedre. Så 600D er bedre enn 1100D, ja :-). Men selve kameraet (altså kamerahuset) gjør bare halvparten av jobben. Objektivet (linsen) gjør den andre halvdelen, så et godt kamera can only get you so far. Det er derfor lurt om du gjør deg noen tanker om hvilken type bilder du tenker du vil ta mest av (snapshots, detaljebilder, interiør, natur, etc.), og så velge et objektiv etter det. Fastobjektiver er som regel bedre enn zoomobjektiver (som ofte følger med når du kjøper et rimelig kamera) fordi de kan ta bedre bilder i dårligere lysforhold. Et 35 mm, 50 mm eller 60 mm objektiv er fine obketiver til 'normal' bruk. Jeg tenker det heller er lurt å spytte inn litt ekstra på objektivet enn på kamerahuset. Lykke til :-)

AnonymBruker
Skrevet

Enig i det TurboGynda skriver om hus og objektiv, men jeg ville uansett ha kjøpt 600D om det står i mellom disse to kameraene.

Anonym poster: 2d59fb8ff696a54b1735e6443f2a2d51

Skrevet (endret)

Enig i det TurboGynda skriver om hus og objektiv, men jeg ville uansett ha kjøpt 600D om det står i mellom disse to kameraene.

Anonym poster: 2d59fb8ff696a54b1735e6443f2a2d51

Enig :-)

Endret av TurboGynda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...