Gå til innhold

Hva bør jeg spise kvelden før morgentrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør jeg spise, og når, kvelden før tidlig morgentrening (som er før frokost) ved sekstiden på morgenen?

Det dreier seg kun om 30-45 minutter kombinert cardio / forskjellig styrke.

Takknemlig for svar og tips!

Anonym poster: eb1c3e1bc4420ec3c933102579f28db4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville passet på å få i meg litt karbohydrater på kvelden før en slik trening. Litt avhengig av intensitet så er du avhengig av å ha glykogen i musklaturen for å prestere, da spesielt med styrketrening og cardiotrening med høyere intensitet.

Gjest *Maja*
Skrevet

Etter mange timers faste når du sover så er det ikke så mye igjen å gå på om du skal trene hardt. Jeg må ha noe å gå på uansett om morgenen før jeg jogger. Ente tar jeg litt frukt og kaffe eller et lite glass sjokomelk. Da kan jeg løpe med en gang etterpå.

Skrevet

Spis normalt sunt. Når du står opp om morgenen er magen uansett tom, søvntid er fastetid for kroppen. Det er derfor lurt å få seg noe mat før man trener slik at kroppen får tilført nødvendig energi. Drikk en smoothie med juice, egg og banan, så får du krefter.

Skrevet

Det er absolutt ingen fordel med masse mat i magen når man trener, skal man spise frokost før man trener så bør det være noe lettfordøyelig. Kroppen regulerer blodsukkeret veldig bra selv, og det er ingenting som skulle tilsi at en våkner med lavt blodsukker eller får det av å trene på "tom mage".

Faktisk er det større sjangse for å føle ubehag av blodsukkerdropp hvis man spiser for close til treningen, etter som både det fysiske arbeidet og insulinen vil dra glykogen ut av blodbanen samtidig og skape et dropp.

Sånn sett kan man med fordel trene før frokost, så lenge man har spist godt dagen før; og snur man på den typisk vestlige spiserytmen og heller venter til kvelden med å innta karbohydrater så vil glykogenlagrene være mer en tilstrekkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...