Gjest Purple Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Teit spørsmål, men... Har skjønt at man kan hente blå og grønne søppelposer i matbutikkene, men er det bare å ta en rull og gå? Plukket såvidt opp en her en dag, og så at det stod på den at den måtte scannes i kassa, så da la jeg dem fra meg igjen, da jeg var ferdig med å betale, og det var fryktelig upraktisk å måtte gå tilbake for å få den scannet. Stemmer det at de må scannes i kassa? Det virker isåfall veldig knotete, da de i alle butikkene jeg har vært i, står utenfor kassaområdet og langt fra inngangen. Det er mest naturlig å ta dem med på vei ut etter at man har betalt. Eller må jeg liksom gå tilbake og få dem scannet? Livredd for å gjøre noe gærnt!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Det står at de må scannes for at butikken skal ha oversikt over beholdningen. Slik at de vet når de må bestille nye eller noe. Anonym poster: cc2dae6e99e483a8487d08f72feb0423 1
helenaa Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Du må få den scannet, slik du gjør med alle andre varer før du betaler. Men du ikke må betale for posene. Jeg skjønner ikke helt hva som er upraktisk?
Gjest Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Det er upraktisk fordi i de butikkene jeg har sett, så har posene ligget etter kassa, langt fra inngangen. Så hvis du ikke husker på å ta pose før du går inn i butikken, så får du ikke tak i dem igjen før du har betalt. Det går jo fint hvis du er alene i kassa, men har du kø bak deg, så gidder du ikke gå og hente poser for så å gå tilbake igjen. Men nå som jeg vet at jeg må scanne dem, får jeg prøve å huske å hente dem før jeg går inn i butikken da. Ikke at jeg er veldig gira på å sortere søpla mi uansett da, men...
Karmosin Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 I butikkene rundt oss er de inne i butikken. En butikk her opererte lenge med å ha dem utenfor kasseområdet, så da bare plukka jeg med meg på vei ut uten å bry meg med å få dem scannet. Butikken kan skylde seg sjøl. De flyttet dem inn til vaskemidlene nylig, så de har vel lært... 1
Tufs Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Jepp, samme i min nærbutikk. De ble fort flyttet inn da de ansatte skjønte systemet! ;>
Riskrem Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 På Rema får du 5 øre rabatt på kassesummen for hver rull de scanner. På Rimi har jeg fått 10 øre rabatt.
Gjest Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 Oi, hele 5 øre? Så hvis man tar 20 ruller, sparer man en krone? Og det skal liksom være for å lokke folk til å sortere søpla? Bra deal! I dag gikk jeg faktisk omveien for å hente disse posene, og gikk så inn og handlet. Da jeg kom til kassa, tok fyren bare og slengte dem nedover på båndet uten å scanne dem. Så det var mye poeng i det, gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå