AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Har vært flink i 2 dager nå uten noe som helst godis/brus og sånne type søtsaker. Har heller tatt meg et eple om jeg har vært fysen på noe, og det har gått bra. MEN nå har jeg en pepsi max i kjøleskapet og en plate mørk sjokolade (80% kakao) og har SÅ lyst på. Hva skal jeg gjøre for å kvitte meg med suget? Har allerede spist et eple nå. Er så synd om jeg skal ødelegge og sprekke allerede. Har i hovedsak kun tenkt å kose meg litt på lørdager. Og jeg har spist normalt og små, men ofte måltider resten av dagen.... Anonym poster: ffc90273c446586ca6e92c888cbd5219
Envy Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Spis noe annet. Om du røyker/snuser, så gjør det. Du trenger ikke søtsakene egentlig, har du lavt blodsukker for øyeblikket hjelper det å spise et skikkelig måltid.
HedvigR Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Når jeg merker at jeg får lyst på snacks eller godteri så går jeg meg en tur. Høres kanskje rart ut, men det får gjerne tankene mine på andre ting. Drikker også vann. En måte å få vekk fristelsene er jo selvfølgelig å kaste det i søpla, men det blir jo litt uøkonomisk i lengden. Pluss at det er greit å lære seg å la ting stå i skapet uten urørt. Tenk på det som en test i viljestyrke! Ha en slags konkurranse med deg selv For meg hjelper det å drikke litt Pepsi Max for å få vekk det verste søtsuget, men jeg vet at det til de fleste fører til enda mer søtsug etterpå, så jeg vet ikke om jeg vil anbefale det. Søtt pleier jo å trigge behov for mer søtt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 - Søk på inspobilder på google.no etter det du vil oppnå. Det hjelper iallefall litt på meg. - Lag deg gele med funlight-saft. - Lag deg is med funlight-saft. - Kjøp deg sukkerfri pastiller og tyggis med jordbær/lakris/sitron smak osv. - Spis eple med vaniljekesam. ELLER så bare tar du deg en bit med sjokolade, og kanskje du ikke vil ha mer enn det. Jeg pleier å drikke pepsi max uansett, det inneholder jo nesten 0 kcal, selv om det ikke sikkert er så bra for kroppen alikevell Anonym poster: 921481c17fd92edba6c1cfa9b1b0eb5f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Kanskje du kan trene? Etter trening får iallefall ikke jeg lyst på noe søtt, for da har jeg liksom ødelagt treningen :-P Anonym poster: 921481c17fd92edba6c1cfa9b1b0eb5f
Myosotis Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 For meg er youghurt løsningen på sånne grusomme søtsug-dager. En liten boks frisk fruktyoughurt er tingen! 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #7 Skrevet 1. august 2012 Tusen takk for hjelp alle sammen! Det hjelper også bare å høre at noen andre sier at jeg ikke trenger søtsakene. Får drikke litt vann og gjøre litt husarbeid/gå en tur så får jeg forhåpentligvis tankene på noe annet. JEG SKAL KLARE Å VENTE TIL LØRDAG! Anonym poster: 13a11bea2bb565ff8371151c792b1ed4 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Kast sjokoladen og nyt pepsi max Jeg har aldri usunn ting i skapene for å unngå fristelser. Kjøper heller inn en dag jeg skal kose meg og så går resten i søpla da jeg vet at jeg ikke klarer å spise det når suget er som verst. Kjøp deg skyr naturell og bland oppi funlight med wild berries smak og norske bringebær og litt kanel -nydelig og veldig mettende og sunt. Drikk isvann Anonym poster: de0a30320aee6b1831bdc9ffc63bc81c
Katniss Skrevet 1. august 2012 #9 Skrevet 1. august 2012 Bær med vanilje kesam hjelper når jeg dør etter noe godt.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #10 Skrevet 1. august 2012 Fantastisk at de som drikker pepsi-max samtidig skal gi kostholdsråd! Anonym poster: 33cfcd7fb2d754186e960ea8fd32c474 4
HedvigR Skrevet 1. august 2012 #11 Skrevet 1. august 2012 Fantastisk at de som drikker pepsi-max samtidig skal gi kostholdsråd! Anonym poster: 33cfcd7fb2d754186e960ea8fd32c474 Jeg drikker Pepsi Max, og jeg vet det ikke er sunt på noen måte. Men det er bedre å ta en liten slurk Pepsi Max og ellers ingenting, enn å ta hele Pepsi Maxen og alt godteriet. Det må du da være enig i? Men selvfølgelig, det beste er jo å ikke ha Pepsi i kjøleskapet i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #12 Skrevet 1. august 2012 Fantastisk at de som drikker pepsi-max samtidig skal gi kostholdsråd! Anonym poster: 33cfcd7fb2d754186e960ea8fd32c474 Takk Gud for at andre har tatt til fornuften. Syns nesten alle jenter i Norge for tiden prater om hvor fantastisk den rottegiften er. Anonym poster: 77668ae7c006266b0a8d1f134b8800f3 2
Teriyaki Skrevet 1. august 2012 #13 Skrevet 1. august 2012 Huff, synes selv Pepsi Max smaker forferdelig. Skjønner meg ikke på moren min, eller andre, for den saks skyld, som drikker det der. Da koser jeg meg heller med skikkelig brus i helgen. Når jeg har lyst på noe godt, så kjenner jeg etter om jeg er sulten. Da kan det hjelpe å bare spise noe så jeg blir mett. Men sånn ellers, så lever jeg etter det at hvis jeg VIRKELIG har lyst på noe, så unner jeg meg det, men i moderate mengder. For eksempel en liten New Energy-sjokolade. Men klart, skal man det, så må man jo ikke være så sukkeravhengig at man får veeeldig lyst på noe søtt hver gang man har spist, eller hver gang man er sulten.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #14 Skrevet 1. august 2012 Slutt å ha godteri i huset.... Anonym poster: a27e7e0186ec996fdb85ec8b93bc03dc 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. august 2012 #15 Skrevet 1. august 2012 Bare kast det eller gi det bort. Ring ei venninne og si "hei, jeg har en pepsi max og en sjokolade her, vil du kjøre innom og hente den gratis? Jeg har godterifri uke!" Eller så drar du på joggetur. Det distraherer deg ganske bra
kills Skrevet 1. august 2012 #16 Skrevet 1. august 2012 (endret) Pepsi Max får som regel bort søtsuget mitt, men jeg skal innrømme at jeg kan finne på å ta meg en remse om jeg føler at jeg "må". Da passer jeg bare på å ligge like mye i underskudd neste dag som jeg kommer i overskudd, eventuelt droppe kveldsmat om jeg hadde planlagt det. Det beste er jo faktisk å ikke ha godteri tilgjengelig, da slipper jeg å ha det alternativet. Endret 1. august 2012 av kills
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #17 Skrevet 1. august 2012 Ikke spis yoghurt. Spis heller sjokolade 80%, mye sunnere! Eller Pepsi Max. Jeg spiser ganske sukkerfritt, men hadde ikke greid det om jeg skulle nektet meg alle mulige alternativer også. Da holder du ikke ut. Anonym poster: 5dc931367eb8fa762e3ac2d79e55c755
Månestråle** Skrevet 2. august 2012 #18 Skrevet 2. august 2012 Jeg syns heller ikke du skal spise fruktyoghurt, for det inneholder nesten like mye sukker som godteri. Jeg har samme problemet med søtsug, og gikk til innkjøp av sjokolade-te! Det hjalp faktisk. Det smaker som kakao, bare at det er færre kalorier i teen. Merket er yogi-tea og fås på helsekost.
Cherie Skrevet 2. august 2012 #19 Skrevet 2. august 2012 Mener at det skal hjelpe med litt epleeddik i vann...
Virginia Skrevet 3. august 2012 #20 Skrevet 3. august 2012 Stå på! Nå er det snart lørdag! Jeg pleier å spise bær med mager vaniljekesam. Det er kjempegodt og døyver absolutt søtsuget. Når du får vennet av kroppen med sukker, så vil suget forsvinne etterhvert. Tro det eller ei Et annet tips er å kjøpe den sjokoladen du finner med mest kakaoinnhold (86 % feks). Den har lite sukker i seg og smaker ikke så godt, synes jeg ihvertfall Når jeg tar en liten bit av den, så mister jeg helt lysten på sjokolade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå