Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg spiser som regel bare pizza, pasta, taco osv- typisk norsk mat ;) Og mye melkemat.

Har den kroppen og vekten jeg trives med, så det er ikke problemet. Føler meg bare litt ekkel etter å ha spist hamburger og de greiene der.

Dere som spiser sunt, hva lager dere til middag?? Hva slags råvarer har dere i kjøleskapet? Kan man lage sunn mat like greit som usunn? (Da regnes ikke å dra ned på gatekjøkkenet).

Skrevet

Vet ikke om jeg spiser så sinnsykt sunt egentlig, men prøver å holde fettinnholdet i maten nede, og kjøttinntaket høyt. Typiske middager her i huset er:

Kjøttdeig og ris med sweet&sour

Wok

Kylling i alle variasjoner, gjerne alene, men ofte sammen med grønnsaker (ikke potet)

Salat i forskjellige varianter

Råvarer jeg alltid har ferskt i kjøleskapet er salat, agurk, tomat, løk, druer, bananer, epler, samt ymse kjøttpålegg og smøreost.

I fryseren har jeg alltid kylling og kjøttdeig.

Smør bruker jeg ytterst sjeldent, steker helst i olje, og aller helst ovnsbaker jeg ting. Skal jeg lage noe ekstra godt bruker jeg margarin.

Vel tja.. lage sunn mat er ingen heksekunst. Jeg lager i tillegg gjerne store porsjoner slik at jeg har til flere dager :)

Men som sagt, vet ikke om jeg har verdens sunneste kosthold, men spiser hvertfall sjeldent junk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg spiser som regel bare pizza, pasta, taco osv- typisk norsk mat ;)

:ler:

Anonym poster: 41197f1a9b7df868909251787f44c9c7

• Liker 2
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg kjører mye suppe, servert med hjemmelaga grove rundstykker og en frisk salat.

Finnes mange oppskrifter der ute, eventuelt kan du jo bare hive oppi hva du har lyst på. Her er et par gode oppskrifter:

Thaisuppe

Indisk blomkålsuppe

Tomatsuppe fra bunnen

Linsesuppe

Bønnesuppe

Rødbetsuppe

Siljesreise har også mye sunne middager i denne kategorien men hun bruker en del dyre ingredienser du må handle på innvandrerbutikken. Husk at du ALLTID kan strippe ned en rett, det er ikke essensielt å ha alt i slike retter :) Improviser litt :)

Skrevet

Middag er definitivt det høyeste kaloriinntaket mitt i løpet av en dag, men jeg spiser mye av dette:

Salma laks og avocado, med soyasaus, wasabi, sesamfrø og løk.

500 gram svin/kylling, 250 gram findus wok thai, 250 gram brokkoli/blomkål-blanding, en pose (ca. 130 gram) boil in bag fullkornsris og soyasaus (steker kjøttet og grønnsakene separat, så blander jeg alt sammen). Dette holder for en del måltider for meg hvertfall.

Bakt kylling på en seng av blomkål, brokkoli og løk, krydret med salt, pepper og fersk hvitløk (bruner kyllingen i panna, så har jeg alt i ovnen i rundt 40 minutter på 200 grader)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...