Gjest Tekola Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Jeg har en halvannet år gammel Komplett-stasjonær som jeg sliter med lyden på. Lydavspilling bare stopper opp, akkurat som om jeg setter den på pause og så starter den igjen. Spotify, YouTube-videoer, spill (her avbrytes dialogene slik at jeg ikke får hørt dem ferdig) og så videre. Noen som kjenner til problemet og/eller vet hva jeg bør gjøre for å fikse det? Jeg har prøvd å oppdatere driverne og har sjekket at det ikke er høytalere det er noe i veien med.
Gjest Høymann Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Har noen forslag til: - Gi informasjon om hvordan hovedkort du har, si vi kan finne ut om fler også har problemer - Formatere - Prøve andre lydinnganger(funker noen ganger dette også) - Prøv andre høytalere/headsett - Oppdater ALLE drivere ikke bare lyd. eks: flashplayer, grafikk,chipset, lyd, osv - Prøv andre nettlesere for å se om det er problemer der også. - Oppdater Nettleseren din.
Gjest Tekola Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 - Hovedkortet mitt er vel MSI 870A-G54, Socket-AM3 - Håper på å slippe å formatere, men har dette som en åpen mulighet. - Har samme problemet med begge lydinnganger og med både headset og høytalere. Disse fungerer dessuten fint sammen med andre enheter. - Skal gå igjennom nå og oppdatere alt av drivere - Har samme problemet i alle nettlesere, disse er alle oppdaterte.
Gjest Tekola Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Etter å ha oppdatert alle driverne fant jeg en feilmelding jeg tydeligvis deaktiverte tidlig (godt, Tekola, godt). Inngangene (både bak og på toppen) kobler ut og inn til stadighet. Dette er da kanskje noe som må fikses ved å sende inn pc'n?
Gjest Høymann Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Sende inn er det siste man skal gjøre pga veldig mange gjør det for tidlig. Er ofte bagateller som er årsaken. Men siden den kobler ut og inn ville jeg sett inne i kabinettet etter disse kablene. Se om en av de sitter helt i. (HD Audio) skal det være. Om de satt der de skulle, ville jeg startet pcen og i noe annet enn Windows for å se om det var windows som var problemet. Jeg bruker da bare en Ubuntu CD. Starter bare opp via cden uten å installere noe. Er det da ikke noe problem med Ubuntu ville jeg bare formatert på flekken. Mye mulig jeg gikk litt for dypt inn i det nå, men du får velge selv hva du vil gjøre ut av det. Er bare litt surt å få en regning på noe som man kunne fikse selv på noen minutter.
Gjest Tekola Skrevet 2. august 2012 #6 Skrevet 2. august 2012 Ja, absolutt! Det er innmari kjipt å sende inn for småting. Derfor jeg spør og slikt før jeg går så drastisk til verks! Skal se etter, takk!
Gjest Tekola Skrevet 2. august 2012 #7 Skrevet 2. august 2012 Etter å ha dyttet på det jeg kan av ledninger og stæsj ser det ut til at jeg har fått fikset bakpanelet. Frontpanelet driver fortsatt og kobler seg ut og inn, men det kan jeg leve med. Takk
Lutetium 71 Skrevet 2. august 2012 #8 Skrevet 2. august 2012 (endret) Å investere i ett eksternt lydkort er kanskje litt overkill, men vil nok gi en mer stabil tilkobling enn det frontpanelet. De er ikke så veldig dyre heller. Ed: Av en eller annen grunn dukker ikke denne boksen hos komplett, opp i prisguiden. Ser ut som en ok sak. Endret 2. august 2012 av Lutetium 71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå