Gå til innhold

Arving av klær, forskjellig kjønn på barna..

11 stemmer

1. 1. Hvordan har dere løst situasjonen med arving av klær når dere har forskjellig kjønn på ungene?

• Kjøper alt nytt til begge to. Vil ikke at jenta skal gå i guttefarger/gutten skal gå i jentefarger
      2
    • Den yngste arver alt av den eldste, bryr meg ikke om at jenta går i lyseblå klær/gutten går i rosa klær..!
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 søte små. En gutt på 2 år og ei jente på snart 1 år. Nå er det snart bhg start, og vi skal handle inn det som trengs av klær og utstyr. Noe av det vi trenger er bl.a parkdress, regnklær og fleecedress til den yngste. Dette har vi i blått/lyseblått fra før av, som den eldste har vokst ut av. Etter vi fant ut at vi skulle ha barn nr 2, har vi kjøpt fargenøytrale klær, men fra str 86 og ned er alt ikke bare blått, men også veldig "guttete".

Ville dere ha latt jenta arve alle klær etter gutten? Eller kjøpt nye, mer "jentefargede" klær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blandet, noe nytt og noe gammelt. At blått kun er for gutter og rosa kun er for jenter, er bare tullete.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde uten tvil latt den yngste arve klær. Hvor mange mnd tar det før hun allikevel er vokst ut av det?

Ingen jenter tar skade av å gå med en blå parkdress. Ingen gutter heller.

Anonym poster: 891a83bb313c22e418835f50f726c595

Skrevet

Jeg ville latt jenta bruke dress og regntøy, men evt kjøpt ei rosa lue eller et par rosa votter. Ungen TRENGER det ikke, men det hadde vært for min egen del ;)

Jobber i barnehage, og de aller aller fleste løser det på den måten!

• Liker 2
Gjest pysepusen
Skrevet

Hvis vi får ei jente neste gang kommer nok hun til å arve det meste - med mindre det er altfor guttete. Det er vel kun for min del at vi da bytter ;) Når det gjelder inneklær blir jeg nok mer kritisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å kjøpe nøytrale klær med tanke på arving, men jeg synes at det er vanskelig. Er det noen som har tips til hvor man finner kjønnsnøytrale klær til en på 1,5?<br /><br /> Anonym poster: 40019fe2dfe04daa7edfc04b8a042c36

Skrevet

Vi kjøper også nøytrale klær til han eldste. Er desverre lite å velge i, siden det meste er knallrosa med prinsesser/hello kitty på, eller blått med biler/spiderman/monster på...

Har kjøpt heeelt mørkelilla vinterdress til gutten nå. Verken guttete eller jentete (synes jeg hvertfall). Så den skal lillefrøken få til neste år, så lenge den overlever vinteren da ;)

Skrevet

Nå har jeg to gutter, da, men hvis jeg hadde hatt to av forskjellig kjønn, hadde jeg nok latt minsten arve noe, og kjøpt noe nytt. F.eks. ullundertøy og pysjamaser hadde minsten arvet uansett farge. Lyseblå luer og skjorter hadde lillesøster ikke fått gått med, og rosa kjoler hadde ikke lillebror fått gått med :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg lar lillesøster arve noe, da særlig dyre plagg som utedresser etc. De vokser så fort fra det uansett. Og det av tøyet som er kjønnsnøytralt er jo helt greit. Bruker gjerne brunt og supplerer med noe lilla eller rosa feks. Marineblått og rødt syns jeg går til begge. Om det er bil på genseren bryr jeg meg heller ikke om. Ellers enig med Hedda-78 over meg. Kun lyseblått på innetøy brukte jeg kun noen få ganger da hun var helt liten og det ble liksom feil. Klær er jo gjerne eneste måten folk ser om det er jente eller gutt. Nå har jeg vært heldig å arve MYE til begge barna (gutten min fra en gutt og jenta fra en jente), så da er det jo lett å plukke vekk det som ikke passer meg.

Skrevet

Minste min gikk i knall rosa parkdress, arvet etter storesøster da han var rundt 1 år. Han tok ingen skade av det ;)

Det var en dyr parkdress som snuppa hadde fått i gave, brukt i barnehagen på høsten og vokst ut av til våren. Så den var lite slitt, så ingen grunn til å kjøpe ny.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...