AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Katten vår klarte å bli låst inne hos naboen som dro på ferie. Jeg bor hjemme og passer huset og katten da moren min er på ferie. Jeg ringte naboen for høre når de kommer hjem igjen, men det har seg sånn at de dro i går og blir borte i over en uke. De forslo å ringe låsesmed for å bryte opp døren og eventuelt bytte lås. Låsesmeden har nettopp vært her og ordnet opp, så katten er hjemme og har det bra. Jeg ringtemoren min for å fortelle om hva som hadde skjedd og hun ble rasende over det jeg hadde gjort. Hun mente at det ikke var nødvendig å ringe låsesmed og at dette må jeg betale for. I følge henne kunne katten klart seg frem til de kom hjem. Da jeg påpekte at denverken hadde mat eller vann, så mente hun at han sikkert kunne finne litt vann et eller annet sted. Merker jeg blir irritert over at hun kanmente noe sånt. En kattunge kan da umulig ha det bra/ overleve uten mat og drikke og sperret inne i over en uke. Det er jo dyreplageri. Jeg skal så klart betale om hun nekter, men det er jo tross alt hennes katt. Jeg er selv student, så økonomien er ikke akkurat på topp og for meg er rundt 4000 kroner mye penger. (Har ikke fått prisen enda, men så at dette er vanlig å betale). Er det urettferdig av meg å mene at hun skal betale? Anonym poster: 8ce39460d3b86411299279cb544b5cd0
MichelleBelle Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Forstår ikke helt hvorfor du trengte å passe katten i det hele tatt, om din mor mener den klarer seg en uke alene? Synes du handlet helt riktig. Naboen din skal jo ikke måtte komme hjem til et hus rasert av en katt som leter etter mat og drikke, og katten burde få slippe å utsettes for dette. Synes også din mor burde betale for låsesmeden, i hvert fall dele regningen med deg. 14
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Er helt enig med Belle her. Du handlet riktig. Den kattungene hadde nok ikke hatt det særlig bra denne uken, og jeg tror det hadde blitt mer bråk om naboene hadde kommet hjem til et rasert hus full av dritt. Siden du faktisk har sagt ja til å passe både hus og katt for moren din så synes jeg hun burde ta denne utgiften eller i det minste betale halve om hun har dårlig økonomi. Anonym poster: 85b27fed7680b7f69b2bb982ac108341 2
Sirah Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Så bra at du fikk den ut! Helt enig i at en uke er alt for lenge for en liten kattunge! 2
pinar Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Jeg hadde gjort det samme som deg. Stakkars pus. Min katt ble her om dagen innelåst i naboens bod/skur, de hadde såklart akkurat dratt på hytta, så jeg måtte reise ut dit dagen etterpå å hente nøkkel (2 timer hver vei). 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Det beste ville jo vært om du hadde ringt moren din omtrent samtidig som du ringte naboen slik at moren din ikke hadde hatt noen mulighet til å legge ansvaret over på deg. Men, men, syns definitivt ikke at du skal betale. Jeg håper moren din har dårlig råd, og at hun ikke bare er en skikkelig dritt.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #7 Skrevet 1. august 2012 Hvorfor har moren din skaffet seg katt? Anonym poster: db4fd929eab19fc266d8fcb7ccf47b56 4
Vendie Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Unnskyld meg, men er moren din helt tett? Hvor mener hun at katten skulle funnet mat og vann, innesperret i et hus helt alene? Og om den så hadde funnet vann, hvor skulle den ha gjort fra seg? Tror hun naboen ville ha blitt happy over å komme hjem til et nedpisset hus? Skulle tro regninga på rens eller erstatning av tepper/møbler hadde blitt høyere enn den fra låsesmeden hvis hun hadde fått det som hun ville her. 9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #9 Skrevet 1. august 2012 Takk for alle svar! Nei, moren min har absolutt i dårlig råd. Ingen lån og en helt grei inntekt i tillegg til sparepenger. Ser jo ikke hva annet jeg kunne gjort i en slik situasjon. Jeg hadde aldri latt katten være der inne en uke alene, både for naboens del og rett og slett fordi det er dyreplageri. Anonym poster: 8ce39460d3b86411299279cb544b5cd0 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #10 Skrevet 1. august 2012 Hvorfor har moren din skaffet seg katt? Anonym poster: db4fd929eab19fc266d8fcb7ccf47b56 Nei, si det! Hun sa at hun ville bli kvitt nå, siden den skaper så mye problemer. Anonym poster: 8ce39460d3b86411299279cb544b5cd0
Pinkee Skrevet 1. august 2012 #11 Skrevet 1. august 2012 Hvis mor di ikke vil betale hva det her koster, bør du helt seriøst anmelde henne for dyreplageri/oppfordring til det. For fakta er at hun/du etter norsk lov ikke hadde annet valg enn å få låsesmed til å få ut katten. Det er ikke lov å la en katt/dyr være innelåst uten mat/drikke i over en uke, så lenge det er snakk om en art som skal ha daglig fôring (tror det hadde vært noe annet hvis det var snakk om slanger ol som spiser 1 gang pr måned eller noe slikt) Kjenner jeg koker innvendig når folk mener katter skal tåle alt mulig rart GRRRRR!!! 2
Gjest grapefrukt Skrevet 1. august 2012 #12 Skrevet 1. august 2012 (endret) Regningen fra naboen ift. rasert hus hadde garantert vært MYE høyere enn de 4000 hun må betale for bytte av lås. Sorry, men moren din er en gjennomført drittkjerring og hun bør virkelig ikke ha ansvar for noe annet levende en en plante. Endret 1. august 2012 av grapefrukt 3
la Flaca Skrevet 1. august 2012 #13 Skrevet 1. august 2012 (endret) Hva slags menneske er mora di egentlig? Litt på slumsia? En ting er det at hun syns det er greit at katta er innelåst ei uke uten mat og drikke, folk tror mye rart om katter. Men å forvente at naboen syns det er helt ok å ha nabokatta boende hos seg så lenge uten do og mat, da er hun ikke lite frekk. Kattpiss, bæsj og gult oppkast når magen er tom, hyggelig. Og på toppen av alt å kreve dattera si for penger! Når hun har fått hjelp til å finne katta og få den hjem. Hun er jo ikke helt god i hodet dessverre. Lov meg at du ikke betaler ett øre! Endret 1. august 2012 av la Flaca 4
Gjest "gjest" Skrevet 1. august 2012 #14 Skrevet 1. august 2012 Jeg ville brudt meg inn og hentet katten. 1
la Flaca Skrevet 1. august 2012 #15 Skrevet 1. august 2012 Dt har faktisk jeg gjort to ganger, men huseiers samtykke.
Gjest "gjest" Skrevet 1. august 2012 #16 Skrevet 1. august 2012 Dt har faktisk jeg gjort to ganger, men huseiers samtykke. Naturligvis.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #17 Skrevet 1. august 2012 Glem det, TS. Det er ikke din katt. Det er ikke din feil at katten snek seg inn i huset til naboen. Det er moren din som har ansvaret for katten, og har du ikke penger til å betale regningen, så har du ikke penger til å betale. Sånn er det. Jeg hadde ikke giddet å diskutere det med henne en gang.. Anonym poster: 8f373d10ea411e284a86aded57a86eae 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #18 Skrevet 1. august 2012 Sorry, men moren din er en gjennomført drittkjerring og hun bør virkelig ikke ha ansvar for noe annet levende en en plante. Det var da voldsomt! Anonym poster: a0e7d6ec592df0affb8515a10edd0d79 4
Gjest grapefrukt Skrevet 1. august 2012 #19 Skrevet 1. august 2012 Det var da voldsomt! Anonym poster: a0e7d6ec592df0affb8515a10edd0d79 Nei. Alle som ser på dyr som gjenstander de bare kan kvitte seg med når det ikke passer lenger eller de ikke lever opp til forventningene sine ser jeg slik. Samt de som ikke gidder å ta vare på dyrene de har. Så nei, det synes jeg virkelig ikke. 4
Monstrum Skrevet 3. august 2012 #20 Skrevet 3. august 2012 Du handlet absolutt helt riktig! Det er jo ikke akkurat sånn at du slo inn døra til naboene for å få tak i katten, du hadde jo deres tillatelsse til å ringe låsesmed. Du gjorde det enhver (unntatt moren din, tydeligvis) ville gjort, og du skall absolutt ikke betale for det. Det er hennes katt, og du burde heller fått en belønning fra henne, for å sørge for at den slapp å bli gående uten mat og vann i en uke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå