AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #1 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg går 1. året på sykepleien. Jeg ønsker ikke å jobbe som sykepleier på sykehjem eller sykehus. Mine interessert har alltid vært innen hud, skjønnhet og kosmetiske behandlinger. Men etter 1 året på sykepleien, er motivasjonen min på bånn. Jeg visste egentlig at første året var veldig grunnleggende sykepleie som dekker menneskers grunnleggende behov, med stort fokus på omsorg og stell osv. Utdanningen er jo veldig langt borte fra mine interesser. Men jeg vil holde ut og komme meg gjennom det, hvis det kan gi meg en jobb innen interessene mine. Noen som vet hvordan mulighetene er for å få en jobb hvor man kan kombinere sykepleien med dette er? Og hvilken vei man må gå? Anonym poster: 460b01c4c08e9eafe02aefc561def2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #2 Del Skrevet 2. august 2012 Nå har ikke jeg veldig mye greie på dette her, men med interesser innen hud og skjønnhet tror jeg nok jeg heller ville valgt å bli hudpleier enn sykepleier. Hudpleier er en utdanning fra videregående (vg1 helse og sosial + vg2 hudpleie + 2 år som lærling = fagbrev som hudpleier) Anonym poster: f99ab24ae4ad1a5b512183096469044d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #3 Del Skrevet 2. august 2012 Takk for svar- men jeg skrev jo i innlegget at en hudpleieutdanning ikke var aktuelt. For meg er det en for svak utdanning, som gir dårlige arbeidsforhold og lav lønn. En bachelor i sykepleie vil kunne gi meg stilling som kosmetisk sykepleier som gjør mye mer interessante ting enn en hudpleier kan, med bedre lønn. Spørsmålet var hvilken vei/veier jeg kan gå, og hvordan mulighetene er for å få en slik jobb. :-) - TS Anonym poster: 460b01c4c08e9eafe02aefc561def2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #4 Del Skrevet 3. august 2012 Ser ikke at du skriver noe om at hudpleierutdanning er uaktuelt? Uansett har jeg ikke hørt om noen videreutdanning innen hudpleie for sykepleiere..vil kanskje tro det er derfor vi har en fagutdanning som heter hudpleier? Sykepleiere kan jo jobbe innen plastisk kirurgi da, som både forbereder pasientene på inngrepene, assisterer kirurgen under operasjonen og følger opp pasientene i ettertid. Da kan kanskje videreutdanningen operasjonssykepleie være aktuell? Anonym poster: f99ab24ae4ad1a5b512183096469044d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 3. august 2012 #5 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg går 1. året på sykepleien. Jeg ønsker ikke å jobbe som sykepleier på sykehjem eller sykehus. Mine interessert har alltid vært innen hud, skjønnhet og kosmetiske behandlinger. Men etter 1 året på sykepleien, er motivasjonen min på bånn. Jeg visste egentlig at første året var veldig grunnleggende sykepleie som dekker menneskers grunnleggende behov, med stort fokus på omsorg og stell osv. Utdanningen er jo veldig langt borte fra mine interesser. Men jeg vil holde ut og komme meg gjennom det, hvis det kan gi meg en jobb innen interessene mine. Noen som vet hvordan mulighetene er for å få en jobb hvor man kan kombinere sykepleien med dette er? Og hvilken vei man må gå? Anonym poster: 460b01c4c08e9eafe02aefc561def2b0 Det er ingen spesiell utdannelse til å bli kosmetisk sykepleier. De fleste som kaller seg for "kosmetisk sykepleier" er rett og slett vanlig utdannede sykepleiere som jobber et sted de bedriver kosmetisk behandling. Mange sykepleiere videreutdanner seg derimot til å bli Dermatologisk sykepleier, som er en godkjent videreutdannelse. Mulighetene for å få jobb ved en avdeling som holder på med noe innen kosmetikk er vel helt ok, kanskje litt under middels, dersom du er utdannet sykepleier, men vil sjansen vil vel da øke betraktlig med en videreutdanning som nært kan relateres til kosmetikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #6 Del Skrevet 3. august 2012 Som sagt over her så er det ingenting som heter kosmetisk sykepleier. Som sykepleier kan du jobbe innenfor kosmetologi, som innen laserbehandling osv. Eller du kan jobbe hos en plastisk kirurg å lære å sette restylane, botox osv. Det finnes en skole som er hudpleie ved høyskole, beregnet for videreutdanning for sykepleiere. Nå husker jeg ikke hva skolen heter, noe på Z tror jeg. Har bare sett reklamen i Sykepleien. Men dette er i prøvestadiet så jeg aner ingenting om det. Anonym poster: db3850b39b16f7de08289b6005116a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 3. august 2012 #7 Del Skrevet 3. august 2012 Du kan ta botox på folk når du har gått ferdig sykepleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #8 Del Skrevet 3. august 2012 Som sagt over her så er det ingenting som heter kosmetisk sykepleier. Som sykepleier kan du jobbe innenfor kosmetologi, som innen laserbehandling osv. Eller du kan jobbe hos en plastisk kirurg å lære å sette restylane, botox osv. Det finnes en skole som er hudpleie ved høyskole, beregnet for videreutdanning for sykepleiere. Nå husker jeg ikke hva skolen heter, noe på Z tror jeg. Har bare sett reklamen i Sykepleien. Men dette er i prøvestadiet så jeg aner ingenting om det. Anonym poster: db3850b39b16f7de08289b6005116a27 Det heter SenZie akademiet. De har studier på Hibu i Drammen, første gang i år tror jeg. Det er hibu som står for fag-innholdet etc. Ligger inne skolens sider. Anonym poster: 27a5c486fb643e60436c8a42f591cc8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 3. august 2012 #9 Del Skrevet 3. august 2012 Må si jeg blir litt slått av trådstarters mangel på innsikt i et yrke og en utdannelse hun har gått i 3 år. En ting er å angre underveis og finne ut at dette ikke var helt det man så for seg. Men med all praksisen i sykepleierutdannelsen - hvorfor oppdaget du ikke dette tidligere? Nesten alle jobber i Norge er jo innen det offentlige - og det betyr kun klassiske oppgaver med stell av syke og eldre. Når det er sagt for å være litt mer løsningsorientert - så vil vel ditt naturlige mål være å komme seg inn som sykepleier innen plastisk kirurgi. Altså Nobelklinikken og andre. I norge er det svært få slike, Sverige har litt flere mens Danmark er vel størst av de skandinaviske landene. Er du villig til å flytte? Skal du inn på det private markedet som sykepleier under plastiske operasjoner vil du oppleve et stort fokus på personlige egenskaper. Mens det offentlige sjeldent ser på karakterer og erfaring for en vanlig stilling vil det i privatmarkedet være slik at de flinkeste får jobben. Du virker litt lite reflektert og moden med tanke på at du ikke visste hva du utdannet deg til selv når du var ferdig - dette gjør at jeg blir litt skeptisk på dine vegne. Men det er ingen grunn til å ikke prøve. Men for guds skyld, ikke ring disse klinikkene og still spørsmålene på den måten du gjør her i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IngvildSF Skrevet 3. august 2012 #10 Del Skrevet 3. august 2012 Guybrush: Hun sier at hun går (har gått?) 1. året nå. Naturlig nok legger man opp seg noen tanker etter det første året. Nå er jo spørsmålet hva hun skal gjøre videre. Hun har jo innstikt nok til å skjønne at hennes ønsker ligger (ganske) på siden av en "klassisk" sykepleierutdanning. Altså mangler hun ikke den innsikten? Jeg har iallefall ikke oppfattet TS på den måten. Når det gjelder TS sine spørsmål, så kan jeg ikke svare. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 3. august 2012 #11 Del Skrevet 3. august 2012 Guybrush: Hun sier at hun går (har gått?) 1. året nå. Naturlig nok legger man opp seg noen tanker etter det første året. Nå er jo spørsmålet hva hun skal gjøre videre. Hun har jo innstikt nok til å skjønne at hennes ønsker ligger (ganske) på siden av en "klassisk" sykepleierutdanning. Altså mangler hun ikke den innsikten? Jeg har iallefall ikke oppfattet TS på den måten. Når det gjelder TS sine spørsmål, så kan jeg ikke svare. Ahh my bad. Jeg har faktisk prestert å lese det som "1 året etter sykepleiern". Men da skjønner jeg jo litt mer. Da snakker vi sikkert om ei rett fra videregående. Da vil jeg anbefale deg å ta et jobbår og finne ut hva du vil. Bruk tiden til å legge av litt penger samtidig som du undersøker hvilke realistiske muligheter som finnes. Vit bare at det er svært få måter å tjene penger på samme nivå som en vanlig sykepleier uten å bli innehaver av ett eller annet kosmetisk foretak selv. Som vanlig servicearbeider ligger lønnsnivået langt bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #12 Del Skrevet 3. august 2012 Ahh my bad. Jeg har faktisk prestert å lese det som "1 året etter sykepleiern". Men da skjønner jeg jo litt mer. Da snakker vi sikkert om ei rett fra videregående. Da vil jeg anbefale deg å ta et jobbår og finne ut hva du vil. Bruk tiden til å legge av litt penger samtidig som du undersøker hvilke realistiske muligheter som finnes. Vit bare at det er svært få måter å tjene penger på samme nivå som en vanlig sykepleier uten å bli innehaver av ett eller annet kosmetisk foretak selv. Som vanlig servicearbeider ligger lønnsnivået langt bak. Altså ""Mr. Guybrush"": Må si jeg ikke liker tonen din overhodet. Kanskje du skal lese et innlegg litt bedre før du braser ut med dine bedrevitende tanker. Synes det er meget frekt av deg å påstå at jeg er umoden, lite reflektert og ikke har innsikt i egne fremtidsplaner. Og når du attpåtil ser at du har lest feil, er nødt til å komme med nok en frekk kommentar: "Aahhh,da snakker vi sikkert om ei rett fra videregående". Hva er det du vil? Provosere? For det gjør du jævlig bra. For alt du vet kan jeg være en kvinne på 30 år. Og hva så om jeg var ferdig utdannet sykepleier egentlig? Ja, godt mulig jeg tar ferdig denne utdannelsen med en viten om at jeg ikke ønsker å jobbe på sykehjem eller sykehus. Det er uansett en utdannelse man kan kombinere med så utrolig mye annet - selv om man ikke ønsker den typiske pleien av syke mennesker og eldre. Ønsket mitt var å få vite litt om hvilken veier man kan gå, og hvordan mulighetene for denne type jobb er. Anonym poster: 460b01c4c08e9eafe02aefc561def2b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 3. august 2012 #13 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Altså ""Mr. Guybrush"": Må si jeg ikke liker tonen din overhodet. Kanskje du skal lese et innlegg litt bedre før du braser ut med dine bedrevitende tanker. Synes det er meget frekt av deg å påstå at jeg er umoden, lite reflektert og ikke har innsikt i egne fremtidsplaner. Og når du attpåtil ser at du har lest feil, er nødt til å komme med nok en frekk kommentar: "Aahhh,da snakker vi sikkert om ei rett fra videregående". Hva er det du vil? Provosere? For det gjør du jævlig bra. For alt du vet kan jeg være en kvinne på 30 år. Og hva så om jeg var ferdig utdannet sykepleier egentlig? Ja, godt mulig jeg tar ferdig denne utdannelsen med en viten om at jeg ikke ønsker å jobbe på sykehjem eller sykehus. Det er uansett en utdannelse man kan kombinere med så utrolig mye annet - selv om man ikke ønsker den typiske pleien av syke mennesker og eldre. Ønsket mitt var å få vite litt om hvilken veier man kan gå, og hvordan mulighetene for denne type jobb er. Anonym poster: 460b01c4c08e9eafe02aefc561def2b0 Nå kjenner jeg massevis av sykepleier og har mange i min vennekrets samt at jeg har studert på en høgskole hvor det var sykepleierutdannelse. Ja jeg synes faktisk innlegget ditt viser at du er umoden og ikke har tenkt overhodet hva du holder på med. Måten du legger frem hva du ønsker å bedrive viser også at du ikke har tenkt det særlig godt gjennom. Tåler man ikke dønn ærlig svar så bør man kanskje ikek spørre? Jeg er ikke her for å trøste egoet ditt eller leke mamman din for å sette det på spissen. At du ikke liker tonen min er revnende likegyldig - hva som betyr noe er at jeg faktisk har erfaring og noe å komme med som er verdt å vurdere/tenke over. Jeg ga deg et ganske greit svar, sannsynligheten for å komme rett over i et marked som tilsynelatende kan passe dine interesser her og nå er mikroskopiske - da bør du i det minste være villig til å flytte til utlandet da kosmetisk kirurgi er en ekstremt liten nisje her til lands. I tillegg er det utrolig vanskelig å få en fot innenfor i dette yrket rett fra skolebenken - og basert på din holdning tror jeg ikke du vil klare å holde ut lenge i en vanlig sykepleierjobb. Altså vil du ikke klare å bygge deg opp erfaring. Mitt svar er like relevant om du er i utdannelse eller ferdig utdannelse. Og det at du er rett fra videregående annså jeg som en litt formildende omstendighet da det virkelig ville vært ille om du mente det du skriver og har gått 3 år med praksis. Du sier du vil ha lønna til en sykepleier men ikke arbeidsoppgavene. De feltene som går direkte på ditt interessefelt vil du ikke ha da disse ikke gir deg høy nok lønn. Dette er en catch22. Suck it up og jobb beinhard, få toppkarakterer og stå på i arbeid noen år - søk så på alt du kan av kosmetiske sykepleierposisjoner. Det kan være du er heldig. Alternativt start en egen salong og jobb noen år - da kan du ende opp med lønn på nivå med en sykepleier og jobbe 100 % på egenhånd innen fagfeltet du liker. Hvis du ikke takler dette, ta deg som sagt et friår og finn ut hva du egentlig vil. For det virker ikke som du vet det idag. Endret 3. august 2012 av Guybrush 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #14 Del Skrevet 11. februar 2014 Nå kjenner jeg massevis av sykepleier og har mange i min vennekrets samt at jeg har studert på en høgskole hvor det var sykepleierutdannelse. Ja jeg synes faktisk innlegget ditt viser at du er umoden og ikke har tenkt overhodet hva du holder på med. Måten du legger frem hva du ønsker å bedrive viser også at du ikke har tenkt det særlig godt gjennom. Tåler man ikke dønn ærlig svar så bør man kanskje ikek spørre? Jeg er ikke her for å trøste egoet ditt eller leke mamman din for å sette det på spissen. At du ikke liker tonen min er revnende likegyldig - hva som betyr noe er at jeg faktisk har erfaring og noe å komme med som er verdt å vurdere/tenke over. Jeg ga deg et ganske greit svar, sannsynligheten for å komme rett over i et marked som tilsynelatende kan passe dine interesser her og nå er mikroskopiske - da bør du i det minste være villig til å flytte til utlandet da kosmetisk kirurgi er en ekstremt liten nisje her til lands. I tillegg er det utrolig vanskelig å få en fot innenfor i dette yrket rett fra skolebenken - og basert på din holdning tror jeg ikke du vil klare å holde ut lenge i en vanlig sykepleierjobb. Altså vil du ikke klare å bygge deg opp erfaring. Mitt svar er like relevant om du er i utdannelse eller ferdig utdannelse. Og det at du er rett fra videregående annså jeg som en litt formildende omstendighet da det virkelig ville vært ille om du mente det du skriver og har gått 3 år med praksis. Du sier du vil ha lønna til en sykepleier men ikke arbeidsoppgavene. De feltene som går direkte på ditt interessefelt vil du ikke ha da disse ikke gir deg høy nok lønn. Dette er en catch22. Suck it up og jobb beinhard, få toppkarakterer og stå på i arbeid noen år - søk så på alt du kan av kosmetiske sykepleierposisjoner. Det kan være du er heldig. Alternativt start en egen salong og jobb noen år - da kan du ende opp med lønn på nivå med en sykepleier og jobbe 100 % på egenhånd innen fagfeltet du liker. Hvis du ikke takler dette, ta deg som sagt et friår og finn ut hva du egentlig vil. For det virker ikke som du vet det idag. Jeg går 1. året på sykepleien. Jeg ønsker ikke å jobbe som sykepleier på sykehjem eller sykehus. Mine interessert har alltid vært innen hud, skjønnhet og kosmetiske behandlinger. Men etter 1 året på sykepleien, er motivasjonen min på bånn. Jeg visste egentlig at første året var veldig grunnleggende sykepleie som dekker menneskers grunnleggende behov, med stort fokus på omsorg og stell osv. Utdanningen er jo veldig langt borte fra mine interesser. Men jeg vil holde ut og komme meg gjennom det, hvis det kan gi meg en jobb innen interessene mine. Noen som vet hvordan mulighetene er for å få en jobb hvor man kan kombinere sykepleien med dette er? Og hvilken vei man må gå?Anonym poster: 460b01c4c08e9eafe02aefc561def2b0 Ts - hvis du tilfeldigvis ser dette, fant du ut av noe mer? Anonymous poster hash: ea1df...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #15 Del Skrevet 11. februar 2014 Nå kjenner jeg massevis av sykepleier og har mange i min vennekrets samt at jeg har studert på en høgskole hvor det var sykepleierutdannelse. Ja jeg synes faktisk innlegget ditt viser at du er umoden og ikke har tenkt overhodet hva du holder på med. Måten du legger frem hva du ønsker å bedrive viser også at du ikke har tenkt det særlig godt gjennom. Tåler man ikke dønn ærlig svar så bør man kanskje ikek spørre? Jeg er ikke her for å trøste egoet ditt eller leke mamman din for å sette det på spissen. At du ikke liker tonen min er revnende likegyldig - hva som betyr noe er at jeg faktisk har erfaring og noe å komme med som er verdt å vurdere/tenke over. Jeg ga deg et ganske greit svar, sannsynligheten for å komme rett over i et marked som tilsynelatende kan passe dine interesser her og nå er mikroskopiske - da bør du i det minste være villig til å flytte til utlandet da kosmetisk kirurgi er en ekstremt liten nisje her til lands. I tillegg er det utrolig vanskelig å få en fot innenfor i dette yrket rett fra skolebenken - og basert på din holdning tror jeg ikke du vil klare å holde ut lenge i en vanlig sykepleierjobb. Altså vil du ikke klare å bygge deg opp erfaring. Mitt svar er like relevant om du er i utdannelse eller ferdig utdannelse. Og det at du er rett fra videregående annså jeg som en litt formildende omstendighet da det virkelig ville vært ille om du mente det du skriver og har gått 3 år med praksis. Du sier du vil ha lønna til en sykepleier men ikke arbeidsoppgavene. De feltene som går direkte på ditt interessefelt vil du ikke ha da disse ikke gir deg høy nok lønn. Dette er en catch22. Suck it up og jobb beinhard, få toppkarakterer og stå på i arbeid noen år - søk så på alt du kan av kosmetiske sykepleierposisjoner. Det kan være du er heldig. Alternativt start en egen salong og jobb noen år - da kan du ende opp med lønn på nivå med en sykepleier og jobbe 100 % på egenhånd innen fagfeltet du liker. Hvis du ikke takler dette, ta deg som sagt et friår og finn ut hva du egentlig vil. For det virker ikke som du vet det idag. Wow, dette innlegget lyser svake evner til å lese, forstå og imøtekomme andre mennesker. At du har undervist på en høgskole har jeg vanskelig for å tro, for ut i fra dine innlegg her på KG fremstår du som meget lite kvalifisert og kompetent til å arbeide med mennesker. Du har en vanvittig nedlatende måte å snakke til andre på, og uttaler deg åpenbart om ting du ikke vet så veldig mye om. Og prestere å si at kosmetisk kirurgi er en ekstremt liten nisje her i landet er helt feil. Dessuten tror jeg ikke TS mente innelukkende kosmetisk kirurgi på sykehus, men at hun rettet det mer mot kosmetiske behandlinger som utføres på klinikk, som f.eks Fraxel, N-lite, Restylane, Botox, medisinske hudbehandlinger (kjemiske peelinger osv. Dette er det ofte sykepleiere som utfører med en lege i ryggen. Ellipseklinikken er et bra eksempel på dette. Hennes muligheter til å komme inn på et marked som dette er heller ikke mikroskopiske som du presterer å komme med. Sjansene er, natrlig nok mindre enn å komme seg inn på et felt innenfor tradisjonell sykepleie, men innenfor et marked som er så stort i vekst som kosmetiske behandlinger/kirurgi er det slett ikke umulig. Så suck it up yourself og innse at du ikke trenger å spy ut noe i enhver tråd når du ikke har noe vettugt å komme med. Anonymous poster hash: ea1df...2c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elle82 Skrevet 11. februar 2014 #16 Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg går 1. året på sykepleien. Jeg ønsker ikke å jobbe som sykepleier på sykehjem eller sykehus. Mine interessert har alltid vært innen hud, skjønnhet og kosmetiske behandlinger. Men etter 1 året på sykepleien, er motivasjonen min på bånn. Jeg visste egentlig at første året var veldig grunnleggende sykepleie som dekker menneskers grunnleggende behov, med stort fokus på omsorg og stell osv. Utdanningen er jo veldig langt borte fra mine interesser. Men jeg vil holde ut og komme meg gjennom det, hvis det kan gi meg en jobb innen interessene mine. Noen som vet hvordan mulighetene er for å få en jobb hvor man kan kombinere sykepleien med dette er? Og hvilken vei man må gå?Anonym poster: 460b01c4c08e9eafe02aefc561def2b0 Det er muligheter innen privatklinikker som mange nevner her, men tror ikke det er så veldig mange jobber. Dette er jobber som mange sykepleiere er interesserte i pga bedre arbeidstider, mindre hard jobb osv. Jeg ville ikke slitt meg gjennom tre år på sykepleien hvis du ikke har tenkt å jobbe som det, kan nesten love deg at du vil angre på det. Og hvis motivasjonen din allerede er på bunn nivå, så blir det ikke lettere de andre årene. Det er tøft nok å komme seg gjennom praksis når du faktisk er interessert i det du holder på med, har du ikke interessen synes jeg det er på grensen til det uansvarlige. Vil råde deg til å vurdere hudpleien likevel, det er så mye mer givende å studere noe man faktisk er interessert i, ikke minst mer motiverende når du skal søke jobb senere. Hilsen tidligere sykepleier som vet hva hun snakker om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #17 Del Skrevet 11. februar 2014 Godkjent utdanning (30 studiepoeng): http://www.hbv.no/studietilbud/helsefaglige-studier/dermatologisk-sykepleie/ Kurs: http://www.hudpleieakademiet.no/nyheter/kurs Jeg ville tatt førstnevnte utdanning, søkt jobb, og så forsøkt å få kurset gjennom arbeidsplassen (siden det koster såpass mye penger men er tilpasset den typen jobb). Anonymous poster hash: 99063...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #18 Del Skrevet 11. februar 2014 Godkjent utdanning (30 studiepoeng): http://www.hbv.no/studietilbud/helsefaglige-studier/dermatologisk-sykepleie/ Kurs: http://www.hudpleieakademiet.no/nyheter/kurs Jeg ville tatt førstnevnte utdanning, søkt jobb, og så forsøkt å få kurset gjennom arbeidsplassen (siden det koster såpass mye penger men er tilpasset den typen jobb). Anonymous poster hash: 99063...492 Det var lurt tips Anonymous poster hash: ea1df...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå