Gå til innhold

Jeg hater katter!

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Vel det er en sterk overdrivelse, men må ha ut litt krutt her. Pus brekte nettopp av full hals, og jeg skjønte hun måtte spy.

Dør står på vidt gap ut til hagen, men når jeg løper ned for å redde situasjonen har hun selvsagt spydd i sofan.

Samme hvis det skjer andre uhell - alltid i sofa eller seng. Aldri, Gud forby, på gulvet!!

Altså, de bikkjene jeg har hatt... Er uhellet ute så skjer det da på gulvet! Hva er det med katter som gjør at de bare MÅ grise til ethvert møbel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i kattenes hellige regler. Dessverre. :fnise:

Enhver gulvrye, persisk teppe eller lignende i samme kategori, kan nedspyes best ved å gå baklengs mens man spyr. Aller helst UNDER stuebordet slik at det er vanskelig å komme til.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Katten min er så flink. Den kastet opp en diger hårball på baderomsgulvet.

Hm.. Ja, faktisk.

Anonym poster: 4e435415908a3e91763a5fb019cd5309

Skrevet

Katten min kaster som oftest opp på gulvet.. eller et teppe. Men han er alltid unnskyld for han er så søt! :hjerter_rundt:

• Liker 1
Skrevet

Min ene går på gulvet når hun må spy og han andre går til kattetoalettet når han skulle spy:) verdens søteste puser:)

Skrevet

Min løper til kattetoalettet de gangene han har måttet kaste opp! Han har ikke rukket fram alltid, men da er det på baderomsgulvet, heldigvis. Flink pus :)

Skrevet

Katten min har spydd to ganger på fem år. Begge ganger på lettvasket tregulv. Så det så. :closedeyes:

Gjest Blubberella
Skrevet

Mine katter spyr alltid på gulvet. Som oftest på glatt gulv, men en sjelden gang på gulvteppet. Det mest irriterende er at de sjeldent spyr bare én gang og så ferdig med det. De spyr jo i flere porsjoner, elegant plassert på flere forskjellige steder! :forvirret:

Skrevet

Min katt spyr gjerne på begge gulvteppene hvis han klarer. Jeg kan ikke fatte hvorfor han midt i spyingen gidder å flytte seg rundt!

• Liker 1
Gjest RamaLama
Skrevet

Pusa mi er flink til å spy på gulvet, men sist fant jeg spyet i veska som sto åpen på gulvet :/ Tullepus..

• Liker 3
Skrevet (endret)

Min katt spyr gjerne på teppet, det samme gjør hundene. Virker som de holder seg slik at de akkurat klarer å komme dit. Heldigvis er det sjeldent de spyr.

Forøvrig har jeg vært oppe to netter på rad nå for å vaske gulv fullt av hundediare, skikkelig dvassent brunt rennende hundediare. Så det så.

Endret av Sinner
Skrevet

Den ene hunden min er flink og sier ifra når hun skal kaste opp, så jeg rekker som regel å få henne ut så hun får gjort det ute. Hun har selvsagt lært seg det fordi jeg har vært påpasselig med å løpe til og få henne ut når jeg har sett/hørt at det har vært noe i gjære.

Ellers har hundene her vært fæle til å spy/gjøre fra seg på tepper når uhellet en sjelden gang har vært ute - mest sannsynlig fordi de ble tatt ut på gresset da vi trente dem stuerene. Derfor gjør de heller aldri fra seg på asfalt/belegningsstein. Gress er det de har lært, og tepper minner om gress. Ikke lenger tepper i vårt hus, altså. Kun dørmatter, og det er der det skjer de få gangene det skjer noe. ;)

Skrevet

Den ene hunden min er flink og sier ifra når hun skal kaste opp, så jeg rekker som regel å få henne ut så hun får gjort det ute. Hun har selvsagt lært seg det fordi jeg har vært påpasselig med å løpe til og få henne ut når jeg har sett/hørt at det har vært noe i gjære.

MIn hund var også slik. Så fort hun begynte å brekke seg, så fòr jeg opp av sofaen. Da løp hun rett til utgangsdøren, jeg åpnet, og hun gikk ut på plenen for å kaste opp.

Pus, derimot, kaster opp der det måtte passe. Vi har heldigvis ikke så mange tepper. Det har heldigvis ytterst sjelden skjedd i sofaen. (Ene pusen her gikk faktisk også inn i kattedoen for å kaste opp - flink pus!).

Skrevet

Mine er utekatter. Men må de spy kommer de inn. De finner et dertil egnet gulvteppe (hvit floss) eller sofa/stol (hvit), og vrenger magen. De rygger så mye de kan mens dette pågår. Deretter flytter de seg til neste dertil egnede hvite overflate, og spyr litt til....

Man må bare elske katter...

• Liker 2
Skrevet

sånn er mine også. Men hunden min synes også det er best å spy i sofa eller på teppet:)

AnonymBruker
Skrevet

Mine er utekatter. Men må de spy kommer de inn. De finner et dertil egnet gulvteppe (hvit floss) eller sofa/stol (hvit), og vrenger magen. De rygger så mye de kan mens dette pågår. Deretter flytter de seg til neste dertil egnede hvite overflate, og spyr litt til....

Man må bare elske katter...

De kommer inn og spyr på tingene dine fordi de er utekatter. Hevn. La dem være mer inne, særlig om vinteren.<br /><br /> Anonym poster: e32aaede5c198dbc691f2c0f986d2adc

Skrevet

Har en som overspiser, tar seg en lur på sofaen. Og vokner av at det vil opp igjen...

Hjelper litt med mat som er store kuler som gjør at han spiser saktere og får tid til å kjenne at han er mett.

Men skal det spyes, så skal det gjøres skikkelig! HELST i sofaen.....

Skrevet

Pus spydde en gang på toppen av en madrass som stod lent opp etter veggen på roterommet ... Tok litt tid før vi oppdaget det så den madrassen gikk på dynga. :frustrert: Fikk aldri bort den "deilige" duften av kattemat og spy ...

Og for noen uker siden, mens jeg var på sykehuset etter at tvillingene ble født, hadde hun spydd bak en pose med videoer som stod under sykkelen min i gangen. Min stakkars samboer oppdaget det ikke før etter noen dager, og da var det fullt av fluelarver! :sjokkert: Glad det ikke var meg som måtte tørke opp. Hadde antakelig spydd selv!

Katter ass!

Skrevet

De kommer inn og spyr på tingene dine fordi de er utekatter. Hevn. La dem være mer inne, særlig om vinteren.<br /><br /> Anonym poster: e32aaede5c198dbc691f2c0f986d2adc

De har kattedør, og tilgang til mesteparten av huset akkurat når det passer dem....

Skrevet

Dette minner meg litt om denne videoen :)

Legg merke til at katten SITTER på en avis men spyr på...ja.

Selv spydde katten min oftest på lammeskinn-teppet mitt. Hvorfor? Vet ikke. Rart er det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...