skruf Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Etter å ha lest den tråden om hvor mye en skal gi i gave når en ikke er invitert i bryllupet så ble jeg litt usikker...... Ei tidligere barndomsvenninne skal gifte seg nå snart, og jeg er ikke invitert i bryllupet. Vi var mye sammen som barn og ungdommer, men har mistet mye kontakten. Hun var invitert, og kom, da jeg giftet meg for endel år siden. De siste to årene har jeg ikke snakket med henne i det hele tatt, og i løpet av 5 år så har jeg snakket med henne 1 gang, da vi tilfeldigvis møtte på hverandre. Så kontakten er minimal. Er facebook-venner da, men selv der har vi lite med hverandre å gjøre. Hadde egentlig ikke tenkt å sende gave, men hvis skikken er å gi gave så må jeg jo nesten.. Hva ville dere ha gjort? Og evt forslag til hva jeg kan kjøpe og sende? Jeg aner ikke hvor de har lagt ut ønskelister, og det må være noe som ikke blir ødelagt i posten..
Gjest Doh Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Ikke føl at du må kjøpe noe på grunn av en tråd her inne, hun den tråden handler om har antakelig mer kontakt med brudeparet enn du har med din barndomsvenninne så situasjonen bli helt annerledes. Om du ønsker å gi noe kan du jo sende et gavekort på GlassMagasinet, Tilbords eller noe liknende på 150 - 200 kr. 2
skruf Skrevet 1. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2012 Ja, jeg kunne jo sendt et kort:-) Men blir det ikke rart å bare sende kort uten å legge ved penger eller gavekort?
Amens Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Jeg ville sendt ett kort, muligens noen blomster, men du skal ikke føle deg forpliktet til det.
Golde Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Da vi giftet oss for en stund siden, fikk jeg et hyggelig gratulasjonskort av en venninne i lignende situasjon som du beskriver. Jeg syntes det var en koselig oppmerksomhet. Ikke noe rart i det hele tatt å sende kort uten gave. Tror jeg hadde gjort det samme om jeg var deg.
skruf Skrevet 1. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2012 Da skal jeg prøve å finne adressen hennes og sende et kort:-) For å være ærlig så vet jeg ikke hvor hun bor lengre heller! Så vi har virkelig mistet kontakten!
skruf Skrevet 1. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2012 Jeg ville gitt en tohundrings. Er det lov å sende penger i posten? Evt så kjøper jeg et gavekort, eller bestiller blomster.
Gjest "gjest" Skrevet 1. august 2012 #10 Skrevet 1. august 2012 Er det lov å sende penger i posten? Evt så kjøper jeg et gavekort, eller bestiller blomster. Aner ikke om det er lov, men jeg rullet tohundringsen inn i litt sølvpapir og sendte rekomandert. Funka fjell, som barna sier.
skruf Skrevet 1. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2012 Aner ikke om det er lov, men jeg rullet tohundringsen inn i litt sølvpapir og sendte rekomandert. Funka fjell, som barna sier. Samme gjorde bestemoren min og da hun sendte penger til oss barnebarna:-) Sendte ikke rekomandert engang, men kom alltids frem! Får se hva jeg finner på, har noen uker igjen enda til å komme på noe lurt:-)
Gjest "gjest" Skrevet 1. august 2012 #12 Skrevet 1. august 2012 Får se hva jeg finner på, har noen uker igjen enda til å komme på noe lurt:-) Det her blir bra.
skruf Skrevet 1. august 2012 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2012 Det her blir bra. Tenkte litt på å kjøpe garn og høre med bestemoren min om å strikke sokker til de, et par herresokker og et par damesokker.....(bestemor er racerstrikker, strikker et par på en dag!). Litt mere personlig gave enn penger tenkte jeg............ Hadde det vært noe? (vi fikk "kjærestevotter" da vi giftet oss, selbuvotter der det er to single votter og en som er strikket sammen sånn at vi kan leie inni votten. Utrolig koselig gave syntes jeg:-)) 2
Gjest "gjest" Skrevet 1. august 2012 #14 Skrevet 1. august 2012 Hadde det vært noe? Det der høres steikbra ut det.
skruf Skrevet 1. august 2012 Forfatter #15 Skrevet 1. august 2012 Det der høres steikbra ut det. Tror faktisk jeg går for sokker jeg:-D Ull er gull! Også hadde det vært gøy med litt fancy mønster og farger....(jeg fikk påskesokker av henne til påske, dvs sokker med kyllingmønster!). 1
Gjest "gjest" Skrevet 1. august 2012 #16 Skrevet 1. august 2012 Tror faktisk jeg går for sokker jeg:-D Ull er gull! Også hadde det vært gøy med litt fancy mønster og farger....(jeg fikk påskesokker av henne til påske, dvs sokker med kyllingmønster!). He, he, he. De vil få en kjempegave. 1
Amens Skrevet 1. august 2012 #17 Skrevet 1. august 2012 Skikkelig ullsokker hadde jeg blitt kjempeglad for^_^ 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #18 Skrevet 1. august 2012 Etter å ha lest den tråden om hvor mye en skal gi i gave når en ikke er invitert i bryllupet så ble jeg litt usikker...... Ei tidligere barndomsvenninne skal gifte seg nå snart, og jeg er ikke invitert i bryllupet. Vi var mye sammen som barn og ungdommer, men har mistet mye kontakten. Hun var invitert, og kom, da jeg giftet meg for endel år siden. De siste to årene har jeg ikke snakket med henne i det hele tatt, og i løpet av 5 år så har jeg snakket med henne 1 gang, da vi tilfeldigvis møtte på hverandre. Så kontakten er minimal. Er facebook-venner da, men selv der har vi lite med hverandre å gjøre. Hadde egentlig ikke tenkt å sende gave, men hvis skikken er å gi gave så må jeg jo nesten.. Hva ville dere ha gjort? Og evt forslag til hva jeg kan kjøpe og sende? Jeg aner ikke hvor de har lagt ut ønskelister, og det må være noe som ikke blir ødelagt i posten.. Jeg hadde ikke sendt gave under de forhold. Sier det utfra hva andre gjør. Det skjer mye med facebookvenner,men jeg sender gratulasjoner i mldboksen. Hvor mye kontakt har dere på fb da? Jeg har ville strekt meg til en blomsterkvast om jeg måtte gitt noe. Har en barndomsvenn som jeg møter ofte på et " kontor". tenker p hvor mye vi har delt, men kontakten dreier seg om vær og vind, så om det ble noe brylup, så hadde jeg ikke sendt noe Anonym poster: 8e3351d887f7684cefe2e9d6830a534e 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #19 Skrevet 1. august 2012 Jeg ville gitt en tohundrings. Jøss, i forrige tråd lurte du på hvorfor man skal gi noe hvis man ikke er bedt. Bestem deg ;-) Anonym poster: ec408c8de733492e1944a003a44a4adb
Gjest "gjest" Skrevet 1. august 2012 #20 Skrevet 1. august 2012 Jøss, i forrige tråd lurte du på hvorfor man skal gi noe hvis man ikke er bedt. Bestem deg ;-) Anonym poster: ec408c8de733492e1944a003a44a4adb Vel, kanskje jeg ombestemte meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå