Gå til innhold

"Billige" parkdresser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og kjøper inn til barnehagestart, og da lurer jeg litt på om noen kan dele litt erfaringer om hva som er bra? For eksempel så jeg de hadde parkdress til rundt 150 kr på Obs, men er de noe bra? Hvor nødvendig er det å betale 700 kr for en parkdress? Er det verdt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er verdt å betale litt for at dressen skal være vann- og vindtett. Men du trenger jo ikke å velge de aller dyreste heller. Jeg har god erfaring med Reflex sine dresser, de ligger på 499-599.

Et tips kan jo være å google tidligere tester av dresser, og hente noen tips derfra :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Det er verdt å betale litt for at dressen skal være vann- og vindtett. Men du trenger jo ikke å velge de aller dyreste heller. Jeg har god erfaring med Reflex sine dresser, de ligger på 499-599.

Et tips kan jo være å google tidligere tester av dresser, og hente noen tips derfra :)

Samme her. Ellers kan jeg tipse om at det er mange Reflex-dresser til halv pris eller mer nå - både på Barnas Hus og Bare Barn. Jeg har kjøpt litt dresser nå sånn at han har liggende hjemme, i barnehagen og hos mormor ;) Brukte like mye penger på tre dresser som det til vanlig koster med én! :lur:

AnonymBruker
Skrevet

jeg har bare kjøpt såkalte "billigdresser" til mine, og de har fungert kjempe bra!

Aldri fått tilbakmeldinger fra BHG om kalde/våte unger heller...

Så jeg synes det er bortkasta å bruke flere hundre kr på dyre dresser, de billige gjør ofte samme nytten:)

Anonym poster: 77768d51cee5b2dc38e66fb671492c36

Skrevet

Noen som har lenke til årets test av dresser i Foreldre og Barn, eller lignende? Eller er den kanskje ikke kommet enda? Hva med skotester?

Skrevet

Det er kanskje den fra Leketøy (Stormberg) som er på tilbud? Vi hadde den i fjor og var fornøyd, så vi har kjøpt en ny en nå til vår 2åring.

Skrevet

Eg synest og dei frå Leketøy er fine, me har eit par av dei - sånne med skikkeleg gummi på rumpa og knea.

Skrevet

Greit å tenke på bevegelighet for de minste og at dressen ikke bør være for tung.

Skrevet

Driver og kjøper inn til barnehagestart, og da lurer jeg litt på om noen kan dele litt erfaringer om hva som er bra? For eksempel så jeg de hadde parkdress til rundt 150 kr på Obs, men er de noe bra? Hvor nødvendig er det å betale 700 kr for en parkdress? Er det verdt det?

Er nok like mange meninger om dette som det finnes dresser;)

Jeg er uenig med de andre som har svart deg at de billige gjør samme nytten, men det er MIN erfaring. Her går barna i naturbhg og er ute hele året. Når det regner hele dagen er det ikke godt å gå i regntøy eller en dress med dårlig pusteevne. Noen av dressene blir også veldig tunge. Vi bruker reima tec som parkdress og den kan de sitte i sla med uten å bli våt. Bruker også todelt, og da bruker vi bergans jakke og helly hansen tec bukse. Buksen er ganske billig og fungerer like bra som regntøy på de våte dagene.

Jeg har en jobb hvor jeg selv er ute mye og å jobbe i regnklær er pyton!

Vinter bruker vi reima tec+. Vi bor i nord og det krever sitt plagg for å være ute hele dagene. Helly hansen er vi også fornøyde med, samt Mikk-Line. Refleks og coop sine er jeg langt fra fornøyd med, og det var heller ikke bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...