AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Noen ganger lurer jeg på om kaninene mine har det bra. De er altså utekaniner. De er tre kaniner, far, mor og datter. Ute buret er ca 2m*1m og luftegården som sitter sammen med buret er ca 5m*2m. Er dette optimal plass for kaniner? De er ikke så kosete, men når de er i kosehumør, løfter jeg de opp og koser med de. De blir klappet flere ganger om dagen. De får grønnsaker hver dag, helst 3 sorter. De spiser gress hver dag, de 10-15 timene de er ute. De får pellets, og buret blir rengjort jevnlig. De får frukt en gang i blant. Ser jo de løper rundt og "spreller og rister på hodet", noe som tydeligvis er et gladtegn. På vinteren får de en helt lekestue, 2.5m*4m ca, med varme og leker. Jeg bare lurer på om de har det bra, føler jeg aldri får gitt dem nok! Anonym poster: fd1dcc6a676e8b1df4688a96a08e9b13
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 dytter..... Anonym poster: fd1dcc6a676e8b1df4688a96a08e9b13
Portvinpiken Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Noen ganger lurer jeg på om kaninene mine har det bra. De er altså utekaniner. De er tre kaniner, far, mor og datter. Ute buret er ca 2m*1m og luftegården som sitter sammen med buret er ca 5m*2m. Er dette optimal plass for kaniner? De er ikke så kosete, men når de er i kosehumør, løfter jeg de opp og koser med de. De blir klappet flere ganger om dagen. De får grønnsaker hver dag, helst 3 sorter. De spiser gress hver dag, de 10-15 timene de er ute. De får pellets, og buret blir rengjort jevnlig. De får frukt en gang i blant. Ser jo de løper rundt og "spreller og rister på hodet", noe som tydeligvis er et gladtegn. På vinteren får de en helt lekestue, 2.5m*4m ca, med varme og leker. Jeg bare lurer på om de har det bra, føler jeg aldri får gitt dem nok! Anonym poster: fd1dcc6a676e8b1df4688a96a08e9b13 Kan hende du får svar du ikke er overbegeistret for her; men i følge hva du skriver så synes jeg kaninene dine har det bedre enn veldig mange andre - men optimalt er det jo ikke. Kaniner, som alle dyr bør jo ikke leve i fangenskap/bur sånn helt optimalt sett :-). Men så lenge vi skal ha de som kjæledyr så må de nødvendigvis det - og da er min tanke at jo mer plass desto bedre.
Ryvre Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Enig med Portvinpiken Høres ut som dine kaniner har det bedre enn de fleste, med romslig plass (om man sammenligner med disse bittesmå kaninburene folk har innendørs) Optimalt er det jo selvfølgelig ikke, men jeg tror nok kaninene dine har det fint
kattepus89 Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Pass på at ikke faren parer seg med datteren da...
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Pass på at ikke faren parer seg med datteren da... Det skjer ikke! Kasterert, hehe Anonym poster: fd1dcc6a676e8b1df4688a96a08e9b13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå