Gå til innhold

Da har jeg bestemt meg for å utvide hullene i ørene (ear tunnels)...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden jeg var 10 år gammel hatt lyst til å utvide hullene i ørene mine. Så nå har jeg bestemt meg for å gjøre det!

Men jeg har forstått det slik at jeg ikke kan begynne å utvide med plugs i de hullene jeg har nå, ettersom det er vanlige hull tatt hos frisøren. Så jeg lurer på hvordan jeg må gå frem, regner med jeg må til et piercingstudio. Hvordan er det de gjør det? Strekker de hullet jeg allerede har fra før, skjærer i det elns?

Jeg er litt redd for at det skal gjøre alt for vondt. Derfor lurer jeg på om noen her inne kan sammenligne smerten med noe? Har tre piercinger fra før av (neseflippen, overleppa og brystvorten og har hatt i brynet). Kan smerten sammenlignes med noen av de? Hvor lang tid tar det å tøye hullet? Skal ikke ha mer enn 10 mm, kanskje mindre. Har ikke planer om typ 50 mm for å si det slik.

Håper det er noen her inne som har utvidet hullene før og kan svare på spørsmålene mine. Vil egentlig vite alt! Spesielt pris, har på følelsen at det er ganske dyrt. Og før dere kommer med kommentarer om at det er stygt og at jeg ikke bør gjøre det og kommer til å angre, spar energien deres til noe annet nyttig. Jeg bryr meg ikke.

Anonym poster: 2d965cc0cb716f7d9d471ec84b7af7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en profesjonell piercer og be dem se på hullene dine. Det er ikke alle frisørhull som egner seg til tunnels og det er veldig greit å avklare før du evt begynner.

Måten man strekker hullene på er å bruke en spiral eller kile, disse finnes i forskjellige størrelser alt ettersom hvor stort hullet er når du begynner å strekke.

Det vanligste er å begynne med kile og så gå over til spiral senere.

En bedre forklaring kan jeg ikke gi deg, da jeg ikke har strukket noen av mine piercinger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde dette for en tid tilbake, strakk de bare til 5mm, da. Begynte med disse, og gikk etterhvert over til spiraler. Hadde også bare "frisørhull" og det gikk veldig greit, men Minya har rett, du bør snakke med en profesjonell piercer før du begynner. Husker ikke hvor ofte jeg gikk opp i størrelse, men pierceren din kan nok svare på alle spørsmål du måtte ha.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vanlige frisørhull og jeg utvidet hullene til 1cm i diameter før jeg ble lei og lot dem krympe til vanlig størrelse.

Gjorde det stegvis med stadig større ringer og plugger. Det gjorde av og til litt vondt, men det var ikke veldig plagsomt. Når ørene ikke var rød eller øm lengre, lot jeg det gå 1-2 uker før jeg byttet til ett litt større msykke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...