Gå til innhold

Mason Pearson hårbørster... fra dyrebutikken?

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har lest litt om mason pearson børstene fordi de har fått så mye skryt, og etter en stund fant jeg masse lenker til dyrebutikkene hvor de var flere hundre kroner billigere enn i standard "kosmetikk og skjønnet" nettbutikker. Her er en handy mix fra makestyle, og her er en fra en online dyrebutikk. Så jeg lurer på om det er samme greia? Eller er det mange falske børster ute å går i dyrebutikker? Tenker at det ikke er vits i å kjøpe den en del kroner dyrere om de finnes billigere hos dyrebutikker, for selv om det ikke går til en utstillingshund eller kjøpes fra makestyle fungerer det jo på samme måte.

Så er det noen som har erfaring med disse børstene og som faktisk har fått øye på de i noen dyrebutikker? Har kikket litt rundt, men har ikke sett noen i Stavanger eller noe.

Fryktelig dyrt, men har lekt litt med tanken på å kjøpe den siden man tross alt bruker hårbørster så godt som hver dag. De plastikkulene kan umulig være det beste for håret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei venninne som driver dyrebutikk, og hun har tilfeldigvis hatt de fleste mason pearson børstene inne, og jeg har fått prøve de alle sammen. Jeg ble kjempeskuffa, jeg må si at jeg ærlig talt ikke merka noe forskjell, synes ikke de var noe bra i det hele tatt.. Kanskje på hundehår, men ikke mitt hår. Jeg har veldig langt og fint hår, og jeg synes det bare så stygt ut etter mason pearson børstene. Da får jeg faktisk finere resultat med en børste fra h&m til 30-40kr, men kanskje det bare er håret mitt som er kjemperart :)

Gjest strykebrett
Skrevet (endret)

Du finnermange naturbørster som ikke koster skjorta også. Jeg kjøpte min hos frisøren for sikkert 15 år siden, har den enda. Det finns en mellomting mellom de ekle med plastkuler på og 1000-kroners børste altså :)

Men det ser ut som de to er det samme ja. Kanskje du kan se på produsenten sin hjemmeside om de lager forskjellige børster til hunder og mennesker?

Endret av strykebrett
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har ei venninne som driver dyrebutikk, og hun har tilfeldigvis hatt de fleste mason pearson børstene inne, og jeg har fått prøve de alle sammen. Jeg ble kjempeskuffa, jeg må si at jeg ærlig talt ikke merka noe forskjell, synes ikke de var noe bra i det hele tatt.. Kanskje på hundehår, men ikke mitt hår. Jeg har veldig langt og fint hår, og jeg synes det bare så stygt ut etter mason pearson børstene. Da får jeg faktisk finere resultat med en børste fra h&m til 30-40kr, men kanskje det bare er håret mitt som er kjemperart :)

Jeg har glatt, men tykt hår, så tror jeg nok måtte ha landet på en som inneholder nylon i tillegg... Har hørt at de med fint hår ofte kan få litt elektrisk hår av naturbørster i tillegg? Synd du ikke likte de, men har lest på makeupalley at det er noen folk der som også går i mot strømmen og "hater de!" :jolie: Men er allikevel interessert i å prøve de siden de får så mye skryt, og om det feiler selger jeg den til noen som har bikkje eller gir den til katta :tongue:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Du finnermange naturbørster som ikke koster skjorta også. Jeg kjøpte min hos frisøren for sikkert 15 år siden, har den enda. Det finns en mellomting mellom de ekle med plastkuler på og 100-kroners børste altså :)

Men det ser ut som de to er det samme ja. Kanskje du kan se på produsenten sin hjemmeside om de lager forskjellige børster til hunder og mennesker?

Hmm, nei, de produserer egentlig kun til mennesker. Men det ble fort oppdaget av folk med utstillingshunder siden de gir en så fin finish til pelsen. Derfor selges det på dyrebutikker. Om jeg ikke finner en mason pearson er det jo bare å finne en annen type, som du sier =) Er nok mange andre gode børster der ute. Synd jeg ligger langflat for designet til ms børstene da :rolleyes:

Skrevet

Vet ikke, har veldig tykt hår jeg også, men det gjorde ikke det helt store for meg. Kanskje de var fake for alt jeg vet, men tror da ikke det heller..

Hehe ja, er jo bare å legge den ut på finn.no om du ikke liker den :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Vet ikke, har veldig tykt hår jeg også, men det gjorde ikke det helt store for meg. Kanskje de var fake for alt jeg vet, men tror da ikke det heller..

Hehe ja, er jo bare å legge den ut på finn.no om du ikke liker den :)

Ja, det er jo det : D

• 2 år senere...
Skrevet

Endte du opp med å kjøpe børsen TS? Er du i så fall fornøyd? :)

Anonymous poster hash: f7d46...91d

Skrevet

Endte du opp med å kjøpe børsen TS? Er du i så fall fornøyd? :)

Oops, børsten*

Skrevet

Jeg har en Mason Pearson kjøpt fra dyrebutikk!

Den er virkelig gull verdt!! Elsker den børsten og hva den gjør for håret mitt :) Kan nesten ikke beskrive hvor fantastisk disse børstene er, uten at det høres på kanten til kleint ut.. :laugh: Den er i alle fall verdt hver eneste krone!

Anonymous poster hash: b3284...8e9
Skrevet

Jeg elsker min Mason Pearson, men kjøpte fra eBay og ikke dyrebutikk. Jeg har endel krøller som ser ut som sauehår hvis jeg bruker vanlig børste. Med denne børsten blir håret silkemykt og nesten litt for glatt. Jeg bruker en med blanding av bristle og nylon.

Skrevet

Hund i huset på finn, har de rimeligst av dyrebutikker jeg vet om

Anonymous poster hash: 94e7a...ce7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...