AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Sitter og jobber med en søknad nå, men har tydeligvis litt problemer med å formulere meg. Saken er at jeg har vært arbeidsledig i noen måneder nå, og har praksisplass for tiden, men leter selvfølgelig etter en ordentlig jobb. Hvordan kan jeg få skrevet det på en grei måte? Hittil har jeg skrevet: (årsaken til at jeg sluttet på min forrige arbeidsplass) og har sett etter noe nytt siden det. Har nå praksisplass på.... Eller jobber nå i praksis? Huff, dette er vanskelig! Håper noen kan hjelpe! Anonym poster: 3bdc09b1c5681f3d0bea54259129827a
Gjest rabrabara Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Jeg ville faktisk ikke skrevet noe om det. Jeg har lest en del jobbbsøknader og syns at det du bør fokusere på er hvorfor du er riktig for akkurat den jobben du har søkt på. Hva du har gjort i mellomtiden kan du enten skrive i CV eller ta under ev. intervju. Det kan fort høres litt desperat ut å skrive at du har søkt jobber i så og så lang tid. (De vil automatisk anta at du ikke har fått napp.) Fokuser på hva du kan bidra med, hvorfor du egner deg mtp dinbakgrunn og hvorfor du ser på den aktuelle arbeidsgiveren som attraktiv å jobbe for. Så jeg anbefaler deg å kun skrive i CVen at du har praksisplass og forberede et svar på hva du har drevet med til senere. Dersom det var en på noen måte trøblete årsak til at du sluttet i forrige jobb ville jeg ikke sagt noe om det, men bare at du ønsket å spesialisere deg / endre retning / nye utfordringer etc. Lykke til!
hermoine Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 enig med rabrabara. Ikke legg ut om sånne ting i søknaden. Men du kan jo evt skrive "har for tiden praksisplass på XXX men ser etter noe nytt, og syntes bedriften deres virker interessant" eller noe i den duren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå