Delusion Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Jeg har et vagt minne om en historie jeg enten har hørt eller lest for mange år siden, og jeg har googlet og googlet, for å finne ut hva denne historien er. Det var ikke selvdiktet, men fra en bok(?) eller novelle. Tror jeg. Det jeg husker av historien er at den handlet om en ung mann og en ung kvinne, som traff hverandre og ble veldig forelsket i hverandre. Jeg har også et minne om at dette skulle være 100% ekte kjærlighet mellom dem, de var altså perfekt for hverandre. Men disse unge menneskene ville for en eller grunn la skjebnen vise om kjærligheten mellom dem var ekte, og stolte da på at skjebnen ville føre dem tilbake til hverandre om de faktisk var skapt for hverandre. Så de skilte lag, og ventet da på at de skulle treffe hverandre igjen. Men tiden gikk, og de begynte begge etter hvert og treffe andre mennesker, selv om det viste seg at ingen kunne måle seg med den perfekte de hadde møtt tidligere. De lengtet og drømte om å treffe hverandre igjen, for dette var jo perfekt kjærlighet, og de elsket hverandre. Men årene gikk, og de begynte å leve sine liv, få seg ektefeller, selv om de aldri elsket 100% igjen. De fikk seg karrierer, familier og livserfaring. Men de klarte aldri å gi slipp på minnet om den andre, eller følelsen av kjærligheten og savnet. Håpet om å en dag treffe hverandre igjen, lå alltid i bakhodet. Så, mange, mange år senere går de mot hverandre på gaten. De ser på hverandre, men ser dessverre begge kun et gammelt menneske, totalt forandret fra hvordan de så ut da de var unge. De kjenner hverandre ikke igjen, og går forbi hverandre, for å så aldri se hverandre igjen. Noen som vet?
Haustlauv Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Minner litt om victoria av Knut Hamsun, men ikke helt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå