Gå til innhold

Ojojojoj

Tornerosa

Anbefalte innlegg

Morgendagens plan.

Punkt én - sette på vekkeklokka!! Så jeg rekker all denne spisingen og treningen.

Frokost: 1 grovt rundstykke med egg, så mange cherrytomater jeg orker, melk og te.

Lunsj: Liten posjon kornblanding, frukt

Middag: omelett med asparges og sjampinjong

Mellommåltid: Knekkebrød med ost

Trening: Jogge. Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morgendagens plan.

Punkt én - sette på vekkeklokka!! Så jeg rekker all denne spisingen og treningen.

Frokost: 1 grovt rundstykke med egg, så mange cherrytomater jeg orker, melk og te.

Lunsj: Liten posjon kornblanding, frukt

Middag: omelett med asparges og sjampinjong

Mellommåltid: Knekkebrød med ost

Trening: Jogge. Kanskje.

:hoho:

Men jeg syklet. Jeg syklet til byen og jeg syklet fra byen, og fra byen er det baaaare oppoverbakke. I hvertfall når man velger den veien som venninne absolutt vi skulle sykle. Slakk oppoverbakke hele veien, så slakk at det ville vært nederlag å gå av sykkelen, men bratt nok til at jeg kjente det i lårene. Akkurat bratt/slakt nok til at vi greide å prate (jeg meget andpusten) mens vi syklet.

Litt kornblanding med skummet melk til frokost.

Og så ville jeg på kino, og det er uaktuelt å gå på kino uten litt godis. Og ettersom jeg visste at jeg ikke ville greie å la være, lot jeg heller være å spise. Sparte kalorier. :roll: Idiotisk.

Så altså, altfor mye smågodt (sjokolade, i all hovesak, tror jeg betalte 66 kroner for posen...) til middag.

Så ble det litt nattmat ute på byen, dvs. venninne og jeg delte en nachos. Noen kalorier i drikkeinntak, men ikke mye.

Kanskje jeg totalt sett endte opp på et ok nivå, men det var IKKE etter oppskriften.

Og i dag - enda ikke spist noe. Fordi jeg lå nemlig i senga til klokka ble to. Så nå blir det litt lett frokostlunsj, og om 2-3 tmer befinner jeg meg på innflyttingsfest. Da blir det vel noe føde. Skal sykle, det blir en nesten like lang sykkeltur som i går, og blir dagens trim.

Jeg akter å veie meg. Jeg veide meg onsdag morgen, så onsdager blir veiedager. Men i neste uke er jeg ikke hjemme, så får ikke veid meg før fredag morgen. Litt spent på hvordan jeg skal klare meg de dagene, on-the-road er ikke akkurat oppskriften på godt kosthold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink som sykler da! Og litt kos skal man ha.

Jeg hiver meg på veiedag sammen med deg, så kan vi ha konkurranse der vinneren spanderer kaffe på den andre neste gang vi sees! :)

Og enig i dette med on the road-mat, utrolig vanskelig å finne gode alternativer når man er avhengig av mat langs veien. Men: Bananer!? Hvis du liker det? Det metter og er ganske godt. Stikke innom butikk med ferskvare og kjøpe kyllinglår og et grovt rundstykke som du tar halvparten av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forøvrig alltid fnise når jeg ser overskriften på denne dagboken. hehe, jeg hører tittelen i hodet; ojojoj! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink som sykler da! Og litt kos skal man ha.

Jeg hiver meg på veiedag sammen med deg, så kan vi ha konkurranse der vinneren spanderer kaffe på den andre neste gang vi sees! :)

Og enig i dette med on the road-mat, utrolig vanskelig å finne gode alternativer når man er avhengig av mat langs veien. Men: Bananer!? Hvis du liker det? Det metter og er ganske godt. Stikke innom butikk med ferskvare og kjøpe kyllinglår og et grovt rundstykke som du tar halvparten av?

Ja! Felles veiedag! Men som sagt må jeg vente til fredag denne uka. Jeg kan jo like gjerne bruke fredager, så får denne første uka bli ekstra lang. Tenker at fredager er fine dager, da vet man liksom hvor mye man bør kose seg i helga... :sjenert:

Så hvis du vinner fem ganger og jeg vinner fem ganger, da drikker vi til sammen ti kaffekopper dersom vi møtes om ti uker? :ler:

Bananer liker jeg! Relativt kaloririke men mettende, og definitivt bedre enn sjokoladebolle... :sjenert: Kyllinglår kan jeg også grise ut leiebilen med, ja. :) Og så finnes det jo salatbarer på velutstyrte dagligvarebutikker.

Må forøvrig alltid fnise når jeg ser overskriften på denne dagboken. hehe, jeg hører tittelen i hodet; ojojoj! :ler:

Meget treffende, synes jeg! :ler:

Ojojoj aua i magemusklene! (trener så mye, selvfølgelig)

eller

Ojojoj der stoppet den vekta, gitt!

eller

Ojojoj nå har jeg gått ned to kilo!

Akkurat nå har jeg litt aua i rumpa, har syklet til og fra byen to dager på rad. I går måtte jeg gjøre én konstant knipeøvelse absolutt hele veien for ikke å få vondt der bak og der inne. :fnise:

Men altså, i går var treningen også sykkeltur. Da jeg skulle hjem, altså oppover-hjem, tenkte jeg å ta en litt alternativ rute (så var jeg da også på et alternativt sted - jeg hadde aldri vært der før og ante egentlig nada om korteste vei hjem), jeg visste bare at jeg måtte oppover og bortover, så jeg la avgårde. Tror jeg brukte tre ganger så lang tid som jeg egentlig trengte... Måtte til slutt fram med mobil og gps for å finne frem. Følte at jeg syklet i helt feil retning (så måtte jeg da også snu noen ganger), men til slutt kjente jeg meg plutselig igjen - jeg hadde syklet mye mer oppover enn strengt tatt nødvendig, så jeg fikk en laaaang nedoverbakke den siste biten. :ler:

Mat i går - fikk en helt fantastisk nydelig thai-gryte med super focaccia. Og så var det kake... :sjenert:

Men tror jeg holdt meg innenfor totalen i går, tross alt. I hvertfall sånn rimelig.

OG JEG HAR IKKE KJØPT SJOKOLADE SIDEN...TIRSDAG!

Nemlig.

Nå skal jeg innta en bedre frokost, dvs. korn og melk, og så en nektarin, deretter er det resten av dagen igjen. Da prisgitt andres servering, langt på vei. Men skal nok gå bra.

Og jeg gleder meg til å være flink de kommende dagene! :)

*følger med*

:vinke:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen, fire dager on the road er bak meg. Ingen trening. Kosthold - tja. Jeg har greid meg ganske bra, synes jeg. Min makker har tydeligvis en hang til "vegamat", og det innebærer fastfood. Yak. Liker ikke. Så jeg endte opp med pølse i lompe de gangene, det var det beste jeg kunne finne. Ellers har det gått i brødmat, nesten ikke sjokolade. Nesten ikke. Bare littebitt.

I morgen begynner jeg på'n igjen, system i sakene. Trening. Begynner dagen med en aldri så liten veiing, veldig spent på om det er noe nedgang siden forrige mandag. Det MÅ det være, til tross for fire dager utenfor regimet.

Trening i morgen: 30 days shred. Før frokost. Som jeg tror blir en omelett. Til middag kylling/mangochutney/ris. Knekkebrød til kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.9 kilo.

Pluss! :grine:

Det er ikke mulig! Jeg hadde forventet 0.9 minus! Treningen og all sjokoladeforsakelsen har vært helt forgjeves! Jeg kunne like gjerne spist sjokolade og unngått å svette! Skjønner ikke dette. Jeg har da vitterligen vært ganske så flink, også underveis on the road. Om jeg har spist pølse og hvitt brød, så har jeg ikke spist mye. Jeg har spist ganske lite, faktisk.

Umotivert. :forvirret:

Eller kanskje jeg like gjerne skal sulte meg ned en størrelse eller to. Det er enklere. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kanskje du vet best selv? Jeg leser masse rundt på trening&kost, fordi jeg syns det er gøy og det er ca ti tusen mulige teorier på hva som er best. Men det viktigste er jo at man får til noe som passer en selv. Ikke at man bør oppfordre til sulting, men, jeg testet lavkarbo en halv dag og spiste en kjele full av pasta etterpå, tydeligvis ikke for meg. Jeg klare helt fint å stå imot alt av søtt, men ikke vin. Men så, når det passet seg slik (etter 5 uker ferie og sikkert flere år på halvfylla) fant jeg ut av meg selv at jeg var like lykkelig med te på kvelden. Hmmm en liten solskinnshistorie... Det jeg tenker på er vel at man må, finne sin egen vei, det man kan klare, la resten av maset og påståeligheten være til man er klar for det, plutselig er man det, utenfra-press funker = nada, det må klikke på plass inni.

Men, asså, jeg skal fortsette å mase jeg, i Klips' helsehjørne.

Hilsen hun som lukter fiskekaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kanskje du vet best selv? Jeg leser masse rundt på trening&kost, fordi jeg syns det er gøy og det er ca ti tusen mulige teorier på hva som er best. Men det viktigste er jo at man får til noe som passer en selv. Ikke at man bør oppfordre til sulting, men, jeg testet lavkarbo en halv dag og spiste en kjele full av pasta etterpå, tydeligvis ikke for meg. Jeg klare helt fint å stå imot alt av søtt, men ikke vin. Men så, når det passet seg slik (etter 5 uker ferie og sikkert flere år på halvfylla) fant jeg ut av meg selv at jeg var like lykkelig med te på kvelden. Hmmm en liten solskinnshistorie... Det jeg tenker på er vel at man må, finne sin egen vei, det man kan klare, la resten av maset og påståeligheten være til man er klar for det, plutselig er man det, utenfra-press funker = nada, det må klikke på plass inni.

Men, asså, jeg skal fortsette å mase jeg, i Klips' helsehjørne.

Hilsen hun som lukter fiskekaker

Fiskekaker, nemlig! :ler:

Jeg vet jo at planlegging funker bra. Det har det gjort før, den første og eneste gangen i mitt liv at jeg har gått inn for å gå ned i vekt. Da jeg hadde svangerskapsspekk til overs. Og så vet jeg at det funket å være fryktelig svart, jeg gikk ned minst ti kilo det første halve året etter samlivsbruddet. Jeg spiste veldig, veldig lite. Superlett.

Det med at man vips går opp igjen etter å ha spist altfor lite, det tror jeg ikke særlig på. Selv om det står over alt at man "ødelegger" forbrenningen ved å spise for lite. Det er ikke min erfaring, i hvertfall. Jeg er 100% sikker på at jeg, ved å spise minimalt i 2-3 måneder, ville nådd målet mitt ganske lett. Og jeg er sta, jeg ville ikke hatt store problemer med å spise minimalt. Jeg er en sånn som tåler lavt blodsukker veldig bra. Jeg jobber best på tom mage og synes ikke det er ubehagelig å være sulten. Og jeg er sikker på at jeg ikke ville gått opp igjen etterpå, når jeg har nådd målet og begynt å spise normalt igjen.

Ikke vet jeg. Jeg vet bare at

Vet ikke.

:fnise:

Men i morgen skal jeg fortsette å være flink, jeg skal det. I dag har jeg puttet i meg:

- 2 knekkebrød med smøreost

- ca. 200 gram kylling med mangochutney, mango, rosiner, nøtter og litt ris

- 10 jordbær

- 1 Hobbysjokolade (i protest!)

- 2 glass appelsinjuice

Det er alt, akkurat nå er jeg ganske så mett.

Burde vel hatt en plan for i morgen, men er ikke helt motivert...

Ikke trent i dag, heller. I protest. Mot at vekta tydeligvis ikke fungerer. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på kino. Det aner meg at hovedmotivasjonen er en pose smågodt.

Men det er umulig å ikke. Skal dog prøve å begrense meg.

Spist så langt i dag:

4 knekkebrød med krydderost

1 bitteliten posjon med middagsrester fra i går

1 glass drue- og melonjuice

Fryktelig lite. Men jeg skal veie opp for kalorimankoen på kino, I promise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens:

To relativt store speltrundstykker med relativt mye vellagret Norvegia på.

1 glass dau Tab Extra som noen besøkende hadde satt igjen.

2 glass drue- og melonjuice.

Og... Hva mer? Ingenting? Jøss, hva er det jeg er så stappmett av da? :klo: Har kanskje å gjøre med at jeg ikke spiste noe før klokka 15 i dag...

Trening:

5 minutters hopping på trampoline... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet. Det var en side med maaaaasse tekst. For dummies. Jeg skummet litt, men orker ikke lese nå. Jeg fikk med meg at det var en fordel å ha samme spiserytme hver dag - her skorter det nok hos meg. Én dag kan jeg spise bare formiddag, den neste bare ettermiddag. Og så omvendt. Ikke vet jeg. Jeg skal lese mer siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ut på å spise kun i noen timer hver dag. Dvs. faste frem til ettermiddag el.l., så spise noen timer (ikke konstant... ;) ). Har ikke lest mye om det, men fått med meg at det er veldig i vinden og har mange svorne tilhengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Men det kan jo umulig komme på det samme hva man spiser... Det handler vel om summen, uansett? Spiser man dermed mindre, om man spiser slik? Eller spiser man det samme, bare innenfor et bestemt tidsrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. bud: ikke drikk kaloriene dine. Det er utrolig hvor mye man får i seg via drikke som man aldri tar med i regnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. bud: ikke drikk kaloriene dine. Det er utrolig hvor mye man får i seg via drikke som man aldri tar med i regnskapet.

I know.... Men noen ganger så må man bare. :sjenert:

Dagens:

1 rundstykke med Norvegia

1 porsjon kornblanding med skummet melk

1 krydderpølse i brød

bringebær

moreller

1 Dajm-is

1 Smil

:sjenert:

Sulten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...