Gå til innhold

Ridebukser og annet utstyr for ukestur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ridetur i en uke i Italia (med western-sal) og lurer veldig på hva folk pleier å ta med seg på sånne ukesturer? Ridebukser eller olabukser? Sko eller stovler? Har ikke fått så mye info fra selskapet, bare "ta med behagelige bukser." Synes det er litt vanskelig, spesielt siden jeg ikke rir så mye lenger! Lurer litt på å skaffe meg noen billige ridebukser fra Ebay eller andre steder, de er jo behagelige vanligvis.

Anonym poster: 5f6ace5702db5d221b760be05ad21953

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok tatt ridebukser. De er elastiske og gode å ha på, dongeribukser blir fort ekle over lang tid. Joggebukser blir ofte for mye stoff i veien. Ta med behagelige sko, med litt hæl (pga sikkerhet). Ridehansker er også å anbefale.

Jeg ville også tatt med egen ridehjelm, så du får en som passer, som er behagelig og som du er sikker på at ikke har vært utsatt for fall.

Anonym poster: 57a2fa719bba153762cc18877e2fedc6

Skrevet

Enig med AB over her. Olabukser kan fort gi gnag, pga sømmer og "hardt" stoff. Jeg ville bestilt fra hooks.no eller horze.no, nokså billige ridebukser av helt ålreit kvalitet :-)

Ellers bør du også ha sko med hæl og en kraftig såle, på grunn av sikkerhet.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk begge to! Da blir det nok ridebukser.

Noen råd om sko? Kan ikke helt se for meg hvordan sko det er snakk om...

Skrevet

Horze.no har salg nå ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk begge to! Da blir det nok ridebukser.

Noen råd om sko? Kan ikke helt se for meg hvordan sko det er snakk om...

Her er bilde av sko med litt hæl, slik jeg mente (disse er fra Høøks). Grunnen til at hælen er viktig, er at den skal hindre at foten sklir igjennom stigbøylene, det kan være svært farlig.

Westernstigbøyler er relativt brede, så du trenger ikke noen spesiell type sko, velg noen som er gode å ha på foten og som har litt hæl.

Skrevet

Fjellsko som ikke er for brede kan fungere helt utmerket, eller generelt noen "grovere" sko enn vanlige joggesko. Gjerne litt høyt skaft også, helst så de dekker ankelen. Eventuelt kan du jo se litt på nettsidene om du kanskje finner noen billige sko også, salg på horze kan ofte være gunstig ;)

Skrevet

Synes de ser veldig ålreite ut jeg! Bare pass på at lissene ikke blir hengende og slenge, bare pakk de oppi skoene så slipper du ubehagelige overraskelser hvis uhellet skulle være ute :)

Skrevet (endret)

Fjellsko funker bra!

Endret av Aranciata
Skrevet

Ridebukse er det eneste som er godt å ri i. Ville aldri brukt olabukse, hvertfall. Og jeg personlig foretrekker støver.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Fjellsko funker bra her i Norge men IKKE i Italia. det blir alt for varmt og du kan få store plager som varmeutslett (det er pyton) og føtter som svetter i filler. Så jeg ville helt klart anbefalt deg gode ridesko og en lett og grei ridebukse. En ridebukse, som sitter godt så den ikke sklir rundt lårene.

Skrevet

Horze har filialer i flere land i europa iallefall :) Gå inn på horze.com :)

AnonymBruker
Skrevet

Hjertelig takk alle sammen! Jeg likte de de Ariat´ene fordi de kan brukes til å gå også, og fordi jeg har lyst til å kunne bruke de i de andre årstidene også. Jeg rir ikke nok til å kunne forsvare flere par synes jeg, men dere har jo helt rett i at det kan bli varmt! Maa i tenkeboksen her... Kanskje ta med joggesko i tillegg?

Til bukser fant jeg disse: http://www.equestriancollections.com/product.asp?groupcode=JP00677 Tenkte jeg kunne skaffe meg to par (i svart, var ikke mer rosa igjen!) og rotere de. Vaske litt i elva kanskje (vi skal ligge i telt og flytte oss hver dag.)

Til topper er vel vanlige t-skjorter, eventuelt treningstopper, greit? De sier man skal ta med hatt, ikke hjelm, og det virker jo litt rart...

Dette er forresten turen:

http://www.unicorntrails.com/europe/italy/etruscantrekking/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ri uten hjelm på en fremmed hest i et fremmed land.

Ta med vanlige topper eller t-skjorter, og husk trenings-bh om du har litt pupper!

Skrevet (endret)

Jeg ville absolutt hatt med hjelm, ja, men nå rir jeg også konsekvent med hjelm.

Endret av Casall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...