Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2004 #1 Skrevet 15. februar 2004 hei! slik er situasjonen: har brukt p-piller i mange år, og sluttet for en tid siden (bl.a. fordi jeg ble deppa og sint av dem, det har gitt seg nå). et nytt problem har dessverre erstattet det gamle; rundt mensen får jeg et j***** kviseutbrudd, som bruker mange dager på å gi seg. åååh, blir så forbanna! :evil: vil gjerne høre om andres erfaringer med forskjellige pillemerker. fins det noen som man blir litt mindre premenstruell av, kanskje? er forresten 21 år.
Cola Girl Skrevet 15. februar 2004 #2 Skrevet 15. februar 2004 Jeg bruker p-piller av merket microgynon og har aldri merket noe til bivirkninger i det hele tatt.
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2004 #3 Skrevet 15. februar 2004 glemte å si hvilke piller jeg har prøvd.. microgynon, trionetta og jasmin. og alle gav bivirkninger..
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. februar 2004 #4 Skrevet 15. februar 2004 Jeg fikk også bivirkninger av pillene, dårlig humør og aggressiv. Det er vanlig å få kviser når man begynner/slutter på pillene, fordi det blir litt rot i hormonsystemet. Etter rundt tre måneder stabiliserte det seg hos meg, og jeg har ikke vært plaget siden i alle fall
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 aha.. det visste jeg ikke. når jeg tenker etter, var jeg skikkelig plaget i tiden etter at jeg begynte på pillen også, men da forstod jeg ikke hva det skyldtes. deilig å få det oppklart da mon tro om jeg skal tørre å begynne på nye nå.. tenk om det blir dobbelt så ille? :klø:
Gjest Virvel Skrevet 17. februar 2004 #6 Skrevet 17. februar 2004 Har du vurdert minipiller da? De inneholder mindre hormoner, og skal gi mindre bivirkninger. Ulempen er at du må være veldig nøye med når du tar dem, men hvis du klarer det, så er det kanskje et godt alternativ?
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2004 #7 Skrevet 17. februar 2004 Hva med å prøve p-ring, den inneholder mindre hormoner siden den virker lokalt og ikke gjennom leveren som p-piller.
Arkana Skrevet 17. februar 2004 #8 Skrevet 17. februar 2004 Jeg har brukt Trinordiol i snart 6 år uten en eneste bivirkning, hverken kviser eller annet (men jeg har aldri hatt særlig kviser uansett).
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2004 #9 Skrevet 18. februar 2004 takker for råd får se hva jeg gjør..ble i hvert fall litt klokere nå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå