Smørblomsten Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Hva er lurest å gjøre med datteren som har sluttet med nattbleie? 1. Ta henne på do før vi voksne legger oss, få henne til å tisse (hittil har vi gjort det ca et par uker og det funker, dvs hun tisser omtrent i søvne og sovner igjen med en gang) 2. La vær å ta henne ut på do ved midnatt og lære henne "med en gang" at man ikke nødvendigvis må tisse etter man har lagt seg/før man våkner neste dag? Hun har vært bleiefri på dagtid et års tid, og nå er hun motivert og klar for å slutte med nattbleie (blir 4 år til høsten). De 14 dagene hun har sluttet har hun bare hatt 2 uhell og begge gangene var når vi ikke hadde latt henne tisse ved midnatts-tider. Hva er deres erfaringer?
Gjest Magdalene Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Vi tar jenta vår på do når vi legger oss. Hun har også vært bleiefri på dagtid et år ca. Hva som er riktig og ikke vet jeg ikke, men set funker for oss
Gjest imli Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Her slutta eldstemann med nattbleie litt før 3,5 år, har aldri uhell. Eg tok av nattbleia fordi han hadde vore tørr om morgonen i fleire veker. For min del synest eg det er greitt å vente med å ta av nattbleia til dei er tørre om morgonen. Viss ein må vekke dei for å ta dei på do om natta, er dei vel strengt tatt ikkje klare for å slutte. Ungar med kontroll over blæra vaknar av seg sjølv viss dei må tisse om natta. Du kan jo prøve å la ver å vekke ho for å ta ho på do om kvelden. Skjer det uhell kvar gong ho ikkje vert vekka for å gå på do? Då vil eg seie ho ikkje er klar for å slutte. Men viss ho absolutt vil slutte sjølv, får du jo berre halde fram som du gjer ei stund til, og så prøve igjen utan vekking?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå