FantasDick Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Valpen på 12 uker får seg noen raptuser innimellom, hvor han er helt umulig. Da gjør han alt han ikke skal gjøre, og hvis vi forsøker å få tak i han (ned fra sofa, bord og stoler, biter på ting han ikke får lov til) så glefser han etter oss og biter der han får tak. Jeg er bitt til blods flere ganger og armene mine ser ikke ut. Vondt er det også. Siden jeg blør og hovner så fælt opp, så lurte jeg på om jeg burde ta stivkrampesprøyte? Har ikke tatt den på mange år.. Vi ignorerer bitinga, men noen situasjoner kan være skumle (ledninger o.l) og da må vi grabbe tak i han.
Gjest Cevita Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Ring legevakta og spør. Det er sikkert ikke dumt å ta en stivkrampesprøyte. Når du først har tatt den så varer den jo i noen år.
Gjest Offensive Pie Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Om et dyr har bitt deg til blods, ta kontakt med lege og spør der - de vil vite bedre enn oss Generelt er det lurt å ha stivkrampesprøyta oppdatert, det er en av de sykdommene man virkelig ikke vil ha.
FantasDick Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2012 Jeg får ta en telefon til legekontoret i morgen. Sikkert like greit å ta den. Takk for svar!
FantasDick Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2012 Stivkrampevaksinen holder i 10 år I know, og jeg har ikke tatt den siden barneskolen som jeg gikk ut av for 13 år siden.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 den er alltid kjekk å ha, å bli "bitt" av hunden sin blir man innimellom når man glemmer å flytte fingrene sine når man f.eks pusser tenner (been there a million times) så du kan like gjerne bare ringe å sette opp en time for å ta den
Leo Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Hvis det er snakk om overfladiske skrammer, så er det ikke nødvendig med stivkrampesprøyte. På den annen side er det veldig greit å være vaksinert når man omgås dyr for man vet aldri når man kan bli bitt. Ikke fordi normale hunder går rundt og biter hele tiden, men fordi det kan skje uhell under lek, man må gå mellom og skille to hunder som slåss etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå