Gå til innhold

kaloritellende maskiner

Fremhevede innlegg

Gjest SunCharm
Skrevet

På treningssenteret der jeg trener har de stepmaskiner, sykler, romaskiner og sånt som viser hvor mye du har trent, samt en rute der det står "antall kalorier forbrent"... Noen som vet hvor nøyaktige disse maskinene er? Dersom det står jeg har forbrent feks 500 kalorier, kan jeg da gå ut fra at det virkelig er 500, eller kan det like godt være 200 eller 800 som er det reelle tallet?

Prøver å slanke meg, og pleier å "belønne" meg selv for å ha vært flink og trent med at jeg får legge til halvparten av det jeg har forbrent på slike maskiner til dagsrasjonen med mat... men om de ikke er særlig nøyaktige så er vel ikke det så lurt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Det kan like gjerne være 200 som 800, for det varierer fra menneske til menneske. Noen ahr større forbrenning enn andre, så dette blir sånn ca midt på treet.

Gjest the imp
Skrevet

kaloriene regnes kun ut fra vekta di, så dersom du har dårligere eller høyere forbrenning enn det som liksom er normalt så vil det bli feil. Selvsagt er det jo en liten pekepinn, men ville tatt det med en klype salt ja.

Skrevet

Du kan jo invistere i en puls klokke, den viser nøyaktig antall kalorier. Jeg trene med en sånn pleier å forbrenne mer enn det som står på makinen, når jeg måler med klokka.

Skrevet
Du kan jo invistere i en puls klokke' date=' den viser nøyaktig antall kalorier. Jeg trene med en sånn pleier å forbrenne mer enn det som står på makinen, når jeg måler med klokka.[/quote']

Det er ikke sikkert at pulsklokka er så mye mer nøyaktig enn maskinene, gitt at du stiller inn vekt og alder på maskinen. Pulsklokka bruker pulsen i tillegg til utregningen. Men den store fordelen er at du kan sammenligne fra gang til gang og på ulike maskiner.

Gjest Ethereal
Skrevet

Det er ganske liten variasjon i hvor "høy" eller "lav" forbrenning man har. Det er en seiglivet treningsmyte. Men det er stor variasjon i hvor mye muskelmasse du har; en person som veier 60kg kan ha lite muskelmasse, og dermed lavere forbrenning, enn en person med samme vekt og mer muskelmasse. Siden muskler forbrenner mer enn fett. Jeg tror de maskinene gir mer en pekepinn enn reelt antall forbrente kalorier. Hvordan man finner ut det, er jeg sannelig ikke sikker på. :klø:

Gjest Anonymous
Skrevet

hvor får du kjøpt sånne klokker?hva koster en sånn?

Gjest Fru Fomle iil
Skrevet

Polar pulsklokker får du på sportsbutikker fra 1000 kr, den som har kaloriteller-funksjon koster ca. 1500-

Gjest Fru Fomle iil
Skrevet

På www.greteroede.no har de pulsklokke med kaloriteller til 1000,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...