Gå til innhold

Hvilke idretter kan man bli god i om man starter sent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke idretter kan man bli god i selv om man starter i relativt høy alder (rundt 17 - 19 år)?

Anonym poster: 0b7d7eec0005f5591d9c7c24eacc4b3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i ordet "god"? Du kan bli god hvis du trener hardt, mye og riktig, men god som i landslagsnivå skal vel mye gjøres uavhengig av idrettsgren, eller, jeg vet ikke hvordan det er med vektløfting, der kan du sikkert bli veldig god selv om du starter seint. :)

Skrevet

Golf!

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

God kan du bli i alt du bestemmer deg for å bli god i og har et visst talent i.

Men god er relativt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hestesport, for der kan du holde på til du trenger gåstol.

Anonym poster: f32ad07de63cc0f8f1400f23b555775b

Skrevet

Kampsport?:) Sett folk i min gamle klubb som har starta i alle aldre, og er mange av dem som er dyktige:)

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Hva med roing, tennis og volleyball?

Når jeg tenker på god så tenker jeg skikkelig flink/god i noe, kanskje ikke landslagsmateriale men god nok til å være med i noen mindre konkurranser. :)

Skrevet

TS her!

Hva med roing, tennis og volleyball?

Når jeg tenker på god så tenker jeg skikkelig flink/god i noe, kanskje ikke landslagsmateriale men god nok til å være med i noen mindre konkurranser. :)

Hvis du ønsker å delta i mindre konkurranser kan du begynne med alt av sport. Kjenner flere som begynte med ny idrett mens de studerte og som har blitt skikkelig flinke i det, rett og slett fordi de har drevet mye med idretten.Talent hjelper mye, men du kommer ingen vei uten hardt arbeid.

Når det gjelder konkurranser finnes det ofte flere nivåer, og du konkurrerer med noen på ditt nivå. Begynner du med en litt større idrett finnes det også flere konkurranser enn det det gjør for en liten/smalere idrett. Kontakt nærmeste klubb og forhør deg om hvordan det er der. Hvordan er miljøet? Hvordan tar de imot nye medlemmer? Hvordan er aldersfordelingen? Har de en god kultur i klubben?

Lykke til!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Når ble 17-19 år en høy alder?? Du kan bli flink i hva som helst innen sport (kanskje untatt turn) så lenge du er målbevisst og trener riktig.

Skrevet

Hva med riding/sprangridning/feltritt/dressur?

AnonymBruker
Skrevet

Fallskjermhopping! JA, det er en idrett med forskjellige disipliner :) Men som med alt annet, må man som regel jobbe ganske hardt for å bli god.

Anonym poster: 3d031077f533ad04ab76b03155f7048e

Skrevet

Velg den sporten du trives best med og har lyst til å bli flink i! Har man viljestyrke og gir det man har, så blir man flink i den sporten. Mindre konkurranser skal det ikke være noe problem å være med i. ;-)

Forrestn er hundekjøring en sport man kan starte veeldig sent med! De beste er jo godt over 50 år hehe. Det aner meg vel at det ikke er den typen sport du er ute etter, men viss du en dag skulle få interessse for det hehe, ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...