AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 ... Og slik har hun vært mer eller mindre siden fødsel. Det blir bare aldri bedre det her... Har kun vært ute med henne på lekeplassen i en time i dag da jeg har hatt mye å gjøre hjemme, og hun løper etter, snubler i beina mine og hylskriker absolutt hele tiden som hun ikke sitter på fanget mitt eller jeg vier henne full oppmerksomhet. Er dette virkelig normalt, at jeg må sitte og leke med ungen 95 % av hennes våkne tid?? Jeg er en tålmodig sjel, men dette er jo helt håpløst, jeg har jo ikke fått gjort halvparten av det jeg skulle i dag. Jeg jobber normalt 100 % og har henne hos dagmamma, og hun oppfører seg ikke slik der, ei heller hos sine besteforeldre. Flere som har/har hatt det slik? Hva gjør dere for å få ungen mer selvstendig? Hun er mer selvstendig utendørs, men jeg har jo ikke tid til å ha henne utendørs hver eneste time vi er sammen... Anonym poster: a9f36eb50915956209288b77b4c31a85
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Hva er det besteforeldrene og dagmammaen gjør annerledes da? Anonym poster: 756646e623137ca6dcca774c6caa3fcc
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Vel besteforeldrene vier henne jo full oppmerksomhet hele tiden da, og de har et stort og flott hus og en herlig hage så tulla holder seg okkupert, hun er der så sjelden at alt er spennende hver gang. Hos dagmammaen er jeg usikker, men dagmammaen har en jevnaldrende jente som hun leker mye med. Vet at de er mye inne og har det rolig også, men igjen så har hun vel ikke behov for å trasse og teste så mye hos folk hun ikke er sammen med hele tida? Slitsomt er det hvertfall... Anonym poster: a9f36eb50915956209288b77b4c31a85
Gjest Turid Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Huff, er fryktelig slitsomt det der! Vet hva du snakker om. Har ei på 2 år, og her må jeg gjøre meg streng i stemmen og gi klar beskjed om at nå er mamma opptatt. Eneste som hjelper. Tidvis har jeg sett at hvis hun får min uavbrutte oppmerksomhet f.eks. en halv time,så kan det hjelpe på slik at hun leker mer selvstendig en stund etterpå. Er litt lettere jo større de blir. Det skal visstnok løsne når de etter hvert nærmer seg 3... og det er jo lang tid. Man må vel bare holde ut
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Hva med å skrike tilbake? Haha, morsomma Men etter 15 mnd med det her så har det blitt mye frustrasjon brølt inn i sofaputene, det skal jeg love deg... Turid: ja trøsta må være at det blir bedre etterhvert, men fy fillern som jeg misunner dem med unger som viser selvstendighet fra dag 1. Jeg prater til henne med alvorlig og morsk stemme når det begynner å bli nok, men det hjelper overhodet ikke. Kan hende jeg føler mer på problemet siden jeg er alene med henne; hun har heller ikke det beste sovehjertet så det blir svært mange våkentimer sammen hver eneste dag selv når jeg jobber og hun er hos dagmammaen. Hjelper ikke at hun har arvet både staheten og den dårlige tålmodigheten min heller... Nå har hun faktisk lekt alene i ti minutter her; lengste intervallet jeg har hatt "fri" i hele dag.. Men skrikeutslettet ligger som røde prikker over hele panna, uff... Føler meg ussel... TS Anonym poster: a9f36eb50915956209288b77b4c31a85
SummerJoy Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Det er helt normalt. Det er ikke meningen at man skal få gjort så mye når man har så små barn. Du må nok enten ta ungen med på det du skal gjøre, eller la være. Slitsomt ja! Men det går over. Å prate med morsk stemme vil bare bidra til å øke problemet... Min har akkurat begynt å leke selv (og med søsteren) og han er nå snart 19 mnd... Før den tid, og fra 7-8 mnders alder har han hengt i beina mine konstant.. Han kan fint være på rommet sitt og leke en god stund, men blir det for lenge må han forsikre seg om at jeg er der med et "MAMMA??!". Så kan han leke videre.. I barnehagen har han tuslet rundt og lekt fint fra dag 1, så det er klart de er mer klengete på sine egne, men det er jo bare et godt tegn! 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Jeg tipper at hun har savnet deg etter å ha vært hos dagmamma/besteforeldre, og vil ha deg mest mulig for seg selv, og nært. At hun har vært slik siden fødsel tror jeg er fordi hun er av de som trenger mer nærhet og trygghet med mamma. Min på 19 mnd kan fint leke alene lenge og stortrives i bhg, men har det vært en litt lenger dag i bhg eller jeg har vært borte fra henne, så er hun som en klegg. Syns det bare er kos jeg da. Hun legger seg kl 19, da får jeg gjort det andre som skal gjøres, tiden før er "bare hennes" stort sett. Anonym poster: a7c377033ece90e8cdc776b6a587994c 1
Soul Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 Enig med de to siste her. Hun trenger deg! Og din oppmerksomhet, nærhet osv. Hun er så liten, hun gjør ikke dette for å plage deg. Det er bedre å gi henne det hun trenger, å avvise henne kan fort gjøre henne bare mer klengete. Som Summerjoy sier så er det sånn det er å ha småbarn. Ikke alltid så lett å få gjort andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå