AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Er det noen som har peiling som kan hjelpe meg? Har tatt blodprøver over en periode på 4 uker for å se om det er noen forandringer i verdiene hos meg. Det viste dessverre ingen tegn til eggløsning ( Men det som var rart var at østradiol nivået gikk fra å ligge på rundt 60 til 3800... Er det noen som kan forklare hvorfor? Jeg er ikke gravid, selv m jeg mer enn gjerne skulle ønsket det... Anonym poster: c366aa947e44bbb0aec6592dff4adce3
Athene Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Det kan bety at kroppen din forsøker å få til eggløsning. Har man eggløsning har østradiol, og andre hormoner, referanseverdier avhengig av når i syklusen man er (før eggløsning, under eggløsning og lutealfase). Verdi av østradiol er høyest rett før eggløsning. Har man ikke eggløsning er ofte disse hormonene litt på tur, og viser unormale verdier gjennom syklusen. Hvordan var LH verdiene? Det er dette hormonet som er avgjørende for eggløsning. Sannsynligvis vil du også se en stigning av denne samtidig som østradioltoppen, og sannsynligvis er dette i uke 2-3 av testperioden din? Uansett er det avgjørende at progesteronverdiene (uke 3-4 i testperioden) er lave, og at du ikke har hatt eggløsning. Jeg trur ikke du skal tolke dette for mye, du må diskutere hva det skyldes med legen din. Og dere må bli enige om hva du gjør videre. Mulig han går rett på pergotime, mulig dere bør måle mer. Uansett anbefaler jeg deg å starte med temping, da ser du selv om du har eggløsning fra syklus til syklus.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Takk for svar!! LH verdiene var 8.0 når Østradiolet var 3800. LH verdiene var 1,8 - 1,3 og 1,2 de neste 3 ukene.. Legen min forstod ikke hvorfor østradiolet var blitt så skyhøyt. Og jeg fikk beskjed at jeg ikke har hatt eggløsning heller Anonym poster: c366aa947e44bbb0aec6592dff4adce3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå