waco Skrevet 22. mars 2013 #21 Del Skrevet 22. mars 2013 Se på hvordan de lokale jentene oppfører seg. Anonym poster: e318a3a58a9a7ed37df2417e305ffc29 Det har aldri skjedd at norske kvinner oppfører seg som de lokale. Jeg vet om kvinner som dro til tunisia og det handler bare om å gå rundt i bikini hele dagen lang. Inne på butikker og få den aller største forakt og avsmak av de lokale kvinnene. Og tror dere de norske kvinnene brydde seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #22 Del Skrevet 22. mars 2013 Det har aldri skjedd at norske kvinner oppfører seg som de lokale. Jeg vet om kvinner som dro til tunisia og det handler bare om å gå rundt i bikini hele dagen lang. Inne på butikker og få den aller største forakt og avsmak av de lokale kvinnene. Og tror dere de norske kvinnene brydde seg? Enig i at det du beskriver er et dårlig eksempel på god skikk og bruk på utenlandsreise. Det viser lite respekt for den lokale kulturen. Å gå i bikini inni butikk regnes om dårlig folkeskikk de fleste steder i verden. På stranden er det likvel aksept for det de fleste steder, selv om de lokale bader i burka. De fleste lokale er tolerante og tåler at utenlendinger har en annen klesstil enn dem selv på stranden og på turistområder. Jeg mener ikke at man skal kle seg i burka bare fordi det bor en muslim i nærheten. Reiser du til Saudi-Arabia er det nok nødvendig, men de fleste steder holder det å dekke knær og skuldre. Når jeg sier at man bør oppføre seg som de lokale jentene, tenker jeg for eksempel på en ung jente som for noen år siden ble forsøkt voldtatt i Italia. Det stod om det i avisene. Hun og venninnegjengen på rundt 17 år hadde gått på nattklubb. Italienske venninnegjenger på 17 går ikke på nattklubber, de holder seg hjemme med de overbeskyttende familiene sine. Går de ut er det i følge med noen som passer på dem. Kulturen er en helt annen, og det står ingen respekt av en jente på 17 som flyr på byen. Hun er fritt vilt, spesielt om hun smiler og flørter mens italienske jenter spiller arrogrante og hard to get. Fyren på nattklubben hadde ikke skjønt hvor grensen gikk, for han hadde helt sikkert aldri før møtt en jente som virket så tilgjengelig før. Selvsagt var det han som gjorde noe galt og ikke henne, ingen fortjener å bli voldtatt, men hun kunne brukt hodet og unngått å sette seg selv i den situasjonen. Derfor mener jeg man bør se på hva de lokale gjør. Går ikke lokale jenter alene på gaten, bør man heller ikke gjøre det som norsk kvinnelig turist alene. Det samme gjelder å ta taxi eller hva det nå måtte være snakk om. Det er fryktelig synd at ikke alle land er like likestilte som Norge, men det blir ikke bedre av at man reiser dit og later som om man er likestilt. Det øker bare sjansen for å ende opp som voldtatt, eller i beste fall bare uglesett. Anonym poster: e318a3a58a9a7ed37df2417e305ffc29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #23 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg hadde aldri dratt til Egypt alene som kvinne!! Var i Egypt selv for noen år siden,med mannen min. Selv om jeg gikk med han så var det plystring og hoiing når jeg gikk ute, roping av ting jeg ikke aner hva de sa. Innpåslitne selgere. Kunne ikke engang gå fra hotellet og 20m til butikken på hjørnet alene før jeg hadde flere egyptiske menn etter meg, selv om jeg ikke hadde øyekontakt med noen, og ikke innbød til kontakt. Glad vi bare var der ei uke, på slutten var jeg så drittlei at jeg hadde mest lyst å bare være på hotellet. Må presisere at jeg tok hensyn til den muslimske kulturen, hadde skjørt som gikk til leggene og bluser som dekket overarmer og som ikke var nedringet. Har et typisk nordisk utseende med blondt hår og blå øyne. Har en venninne som bodde der mutters alene og utenfor turistområder i noen mnd. Det er ikke så farlig som folk vil ha det til (jeg ville unngått hele østeuropa, men ikke hatt store problemer med Egypt). Om du føler deg utrygg så trenger du jo strengt tatt ikke gå utenfor et all-inclusive-anlegg, heller. Og dekk til armer, bein (ikke bare knær) og hode om du går ut. Koster ingenting å dekke til blondt hår som fungerer som en magnet på både selgere og andre. Husk også å ikke ta taxi som ikke er bestilt av noen du stoler på (ikke prai en på gata eller la de plukke deg opp - om du skal tur/retur så be en hotellet har bestilt vente). Anonym poster: d7433a3983ff3925952a52927eb12bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 22. mars 2013 #24 Del Skrevet 22. mars 2013 Har en venninne som bodde der mutters alene og utenfor turistområder i noen mnd. Det er ikke så farlig som folk vil ha det til (jeg ville unngått hele østeuropa, men ikke hatt store problemer med Egypt). Om du føler deg utrygg så trenger du jo strengt tatt ikke gå utenfor et all-inclusive-anlegg, heller. Og dekk til armer, bein (ikke bare knær) og hode om du går ut. Koster ingenting å dekke til blondt hår som fungerer som en magnet på både selgere og andre. Husk også å ikke ta taxi som ikke er bestilt av noen du stoler på (ikke prai en på gata eller la de plukke deg opp - om du skal tur/retur så be en hotellet har bestilt vente). Anonym poster: d7433a3983ff3925952a52927eb12bb9 Jeg bodde ikke på all-inclusive, bor aldri på sånne turistresorts. Og som du ser jeg skriver så respekterte jeg den muslimske kulturen og dekket til med lange skjørt ned til leggene, bluser som dekket armer og som ikke var nedringet. Har vært i flere muslimske land, og vet å ta mine forholdsregler, men aldri har jeg opplevd sånne tilstander som i Egypt og Tunisia. Var t.o.m på landsbygda i Uganda der småbarn løp gråtende avgårde pga de hadde ikke sett ei hvit kvinne før, men likevel så opplevde jeg ikke mannfolkene sånn som de var i Egypt og Tunisia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 22. mars 2013 #25 Del Skrevet 22. mars 2013 Hadde nok aldri reist alene på ferie til Egypt, hvis det er som Tunisia. Slitsomt! Men Tyrkia gikk veldig bra, uten problemer, reiste dit alene i to uker i oktober. Følte meg trygg hele tiden, men det handler selvsagt om å bruke hodet også, ikke oppsøke mørke bakgater og annet tull. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #26 Del Skrevet 27. mars 2013 Hadde nok aldri reist alene på ferie til Egypt, hvis det er som Tunisia. Slitsomt! Men Tyrkia gikk veldig bra, uten problemer, reiste dit alene i to uker i oktober. Følte meg trygg hele tiden, men det handler selvsagt om å bruke hodet også, ikke oppsøke mørke bakgater og annet tull. Mvh Yvonne Ot men hvorfor reiste du alene? Anonym poster: 2cc8e96f747321df64a465d006e25afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 27. mars 2013 #27 Del Skrevet 27. mars 2013 Ot men hvorfor reiste du alene? Anonym poster: 2cc8e96f747321df64a465d006e25afa Fordi jeg liker det, dessuten er jeg mer reiselysten enn min mann. Han er selvsagt også med på noen av turene. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #28 Del Skrevet 29. mars 2013 Fordi jeg liker det, dessuten er jeg mer reiselysten enn min mann. Han er selvsagt også med på noen av turene. Mvh Yvonne Så kult. Det hadde aldri falt meg inn å gjøre, men så er jeg veldig forsiktig av meg også da. Anonym poster: 2cc8e96f747321df64a465d006e25afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå