Gå til innhold

Ventet med å avmelde meg opp til 2. må betale 2 skoler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har gått ett år på privat skole og fant ut at det ikke var noe for meg. jeg bestemte meg for å søke på andre studier. men meldte meg ikke av pga redd for å ikke sitte igjen med noe skole. Nå mener den privat skolen at fristen var 1 juli og derfor må jeg betale en sum på 30 000 kr for jeg må gå der første semester. Hvordan kan en skole kreve at man må betale. nå vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å betale på dette? kan man gå på 2 skoler gjennom lånekassen. slik at jeg bare får utbetalt på privat skolen og så gå den andre i steden..må jo seffølgelig godkjenne privat skolen.

Anonym poster: 1dca496fec1f9849d91ff351bd100646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken skole er det? Høres lugubert ut.

Skrevet

markedshøyskolen. Jeg skjønner ikke at de kan blakke studenter sånn. skjønner at det må være frister, men kan jo se litt imellom. slik at man ikke trenger å gå konkurs bare for at de skal ha pengene sine

Skrevet (endret)

Altså. Ser det står:

"Frist for søknad om permisjon og oppsigelse av studieplass for studenter i løp:

• Frist for permisjonssøknad er 1. juni.
  • Frist for oppsigelse er 1. juli for oppstart høst, og 1. desember for oppstart vår.

NB: Alle oppsigelser gjøres i henhold til kontrakten."

Men det er da håpløst. De har rullerende opptak. De kommer jo mest sannsynlig til å finne noen andre som kan ta din plass på studiet. Da får de dobbelt opp, og du betaler for å ikke få noe igjen?

Hva er det du har kommet inn på utenom da?

Edit: kan nevne at jeg selv meldte meg opp til NKF, men trakk meg i juli/august en gang (helt sikkert ikke før fristen de har satt), og da sa de at jeg skulle betale en eller annen avgift på 1500 kroner. Så de hadde en avgift på 1680 kroner eller noe, om det er den de vil du skal betale er det fair nok. Bedre enn å betale 30k for noe du ikke kommer til å faktisk gjøre. Men synes det høres sinnsykt ut at du skal betale skolepenger for et helt semester når du ikke skal gå der, og de har rullerende opptak..

Endret av jolia
Skrevet

det er faktisk helt latterlig.jeg får jo ikke tatt noen eksamner da jeg må priotere den nye beachleron jeg skal ta. så da får jeg ikke noe igjen av lånekassen. så det vil si at jeg kaster bort 30 000 kr. det er ganske mye penger. jeg skjønner ikke at de bare tenker penger penger. men det er vel sånn privat skoler er. fikk bare synd for deg støtte når jeg ringte inn.

Skrevet

det er faktisk helt latterlig.jeg får jo ikke tatt noen eksamner da jeg må priotere den nye beachleron jeg skal ta. så da får jeg ikke noe igjen av lånekassen. så det vil si at jeg kaster bort 30 000 kr. det er ganske mye penger. jeg skjønner ikke at de bare tenker penger penger. men det er vel sånn privat skoler er. fikk bare synd for deg støtte når jeg ringte inn.

er snakk om fortsettelse på 2 året. så er ikke opptak til 1 klasse.

AnonymBruker
Skrevet

Du burde ha satt deg ordentlig inn i reglene. Det gjorde du ikke og nå må du betale. Sånn er det bare. En dyr lærepenge for deg.

Anonym poster: b8d2f4acd528bb5008cec8099a87dad5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

private skoler kan skalte og valte med elevene sine slik de vil..Det beste er å vente med å melde seg opp hvis man ønsker å gå et slikt sted, fordi man betaler og de fyller opp med så mange de kan, så er det alltids ledige plasser også rett før studiestart

Anonym poster: e9f2464d36660de2f1fe7ef5cc05b353

• Liker 2
Skrevet

Etter å har lest litt om temaet, ser jeg at skolen har rett å kreve pengene fra deg. Du har ikke sagt opp plassen din innenfor fristen. Så mye koster følelsen av sikkerhet at du ikke står uten plass.

Skrevet

Du har jo skrevet under på kontrakt går jeg utifra, altså har du akseptert disse betingelsene. På papiret gjør ikke skolen noe galt, selv om jeg synes det er dårlig praksis hos mange privatskoler at de setter fristen til å trekke seg så tidlig at man ikke får svar fra SO først. Men. Du må nok desverre betale.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...