Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er en kvinne på 32 små år som de siste årene har vært plaget stadig med av et rødt utslett i ansiktet. Det ser ut som om det kan være delvis hormonelt betinget, siden det flammer opp med jevne mellomrom (selv om det alltid er litt til stede).

Utslettet kan minne om kviser, men inneholder som oftest ikke talg. Noen ganger får jeg større byllaktige saker som virkelig ser og føles som underjordiske kviser, men disse virker det ikke som inneholder noe talg i det hele tatt, og det tar evigheter før de forsvinner.

Jeg får oftest utslett på kinnet langs hårfestet, og det klør endel når det pågår. Når det gjelder disse byllene kan de komme nesten hvor som helst. Pt har jeg en inne i øyebrynet :-o

Har ellers en blandingshud, som er relativt senstiv og tørr i områder.

Er det noen som har opplevd noe lignende, som vet hva dette kan være? Eventuelt noen tips? Jeg har bestilt time hos fastlegen min nå, så får jeg sjekket det ut litt nærmere- eventuelt hos en hudlege.

Irriterende å se ut som en kviseguri når jeg er godt voksen... :-(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du noe produkter? Jeg får helt grusomme utslett av enkelte produkter og gamle produkter.

Anonym poster: fef5138b337adda8fccc80776d9ad703

Skrevet

Takk for svar! Jeg har forsøkt litt forskjellig egentlig, men får samme reaksjoner uansett. Har brukt dermalogica, men bruker nå aderma for sensitiv hud... Ikke gamle produkter altså :-)

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg desverre ingen tips annet enn det jeg selv måtte gjøre, rebalansere huden helt. Kuttet ut alt av produkter og brukte ren jojobaolje om jeg trengte noe fukt (andre rene oljer funker også). Huden brukte vel ett år på å bli normal etter mitt verste utbrudd, og gud bedre hvilken psykisk knekk jeg fikk av denne tiden. Nå har jeg med ytterst forsiktighet og tålmodighet tilpasset huden noen kremer og renser med full suksess.

Men du får sikkert god hjelp fra hudlege, og kanskje en kjappere løsning. :)

Anonym poster: fef5138b337adda8fccc80776d9ad703

Skrevet

Høres ut som en type eksem - perioral dermatitt. Ta en tur innom fastlegen så får du krem for det.

Skrevet

Høres ut som en type eksem - perioral dermatitt. Ta en tur innom fastlegen så får du krem for det.

Takk! Jeg tror også det er en form for eksem, og ser på bilder av det nå, så ser jeg at det kan ligne (bortsett fra at det ofte har en annen lokasjon enn der de fleste har det).

Skrevet

Det er var det fastlegen mente også. Vips skal jeg gå på Ery-Max en måned eller mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...