Gå til innhold

Hva var dine barndomsfavoritter av lørdagsgodt? :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En del pastiller jeg savner

320x.jpg

Skrevet

Vi fikk aldri snop da jeg var barn, kun litt chips på lørdagen.

Hvor mye snop spiser du nå? Og da du var ungdom?

Jeg fikk heller ikke så mye godteri. Hadde en periode i ungdommen hvor jeg spiste mye. Men nå spiser jeg ingenting.

Anonymous poster hash: d1615...53d

Skrevet

Jeg fikk heller ikke så mye godteri. Hadde en periode i ungdommen hvor jeg spiste mye. Men nå spiser jeg ingenting.

Vi fikk utrolig sjelden snop. Det var til birsdager. Dersom vi fikk noe på lørdager var det oftest fordi kusinene våre var på besøk, og de var vant til å få litt lørdagsgodt. Når de var på besøk fikk vi dele en av de små (100g) posene med potetskruer.

Jeg begynte å tjene egne penger da jeg var 11 og begynte å sitte barnevakt. Fra da av og til jeg var 16 år gikk hver krone jeg fikk tak i til snop. Det var omtrent umulig å stoppe.

Nå er jeg 30, og kan begrense meg når jeg er ute/på besøk hos noen. Hjemme klarer jeg det ikke. Så hvis jeg kjøper snop så ljøper jeg ikke mer enn jeg syns jeg kan stappe i meg den dagen, for det vil bli spist samme dag. Alt sammen. Jeg kjøper derfor snop/chips/sjokolade ytterst sjelden, og da i små kvanta.

For fem år siden slutta jeg å røyke, etter å ha røykt daglig i ti år. Å kutte røyken var for meg ikke i nærheten av å være så vanskelig som å ikke overspise snop hver dag. Røykesuget går nemlig over. Sukkertrangen har jeg hver dag enda.

Anonymous poster hash: 53579...6fc

• Liker 1
Gjest Vinglasset
Skrevet

Jeg vokste opp i en tid hvor det ikke var så vanlig med lørdagsgodt. Husker en venninne som fikk masse snop - men det var fordi faren jobbet i butikk og fikk masse snop derfra.

Husker jo at vi kjøpte litt snop en sjelden gang når vi skulle ut på noe med venninner f.eks til stranden for å bade - men aldri noe fast lørdagsgodt.

I ungdommen begynte jeg å røyke så da ble røyk prioritert fremfor snop :fnise: Nå røyker jeg ikke lenger, og spiser sjokolade når jeg har lyst på.

Ungene mine har fått lørdagsgodt i deres oppvekst så jeg er ikke motstander av å gi barn godt en gang iblant.

Skrevet

Vi fikk også bare godteri på lørdager. Husker ikke helt hva vi fikk hjemme, men det var alltid stats å sove hos besteforeldre for da fikk vi kinderegg :)

Skrevet

"Svart smurf"

Anonymous poster hash: 0bcd0...1da

Skrevet

Smurfedrops (hvorfor spiser jeg ikke det nå i voksen alder? NAM!), smågodt (måtte ha sånne sure smokker), dumle-slikkepinner.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg er så gammel at godteri var skikkelig luksusvare da jeg var liten (under skolealder), hvert fall var det ikke noe man brukte mye penger på hjemme hos oss. På lørdager fikk jeg kanskje en sånn Barnetimegodtepose, litt popcorn og en liten glassflaske med Eventyrbrus på deling med broren min. Da jeg ble så stor at jeg fikk ukepenger og kunne gå på kiosken selv, husker jeg at vi ofte kjøpte en liten ispinne - favorittene var King Size (jordbæris med sjokoladetrekk), båtis, Split eller dobbel-is. Kroneisen kostet 1,50 øre, men jeg var ikke så glad i den.

I ungdommen ble det mye Hubba Bubba, Top Ris, Riegel eller potetgull. Og Cola på glassflaske med peanøtter oppi :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg var veldig glad i Crackle, stratos, alle de rare dropsene som søppeldynga og alt det der, og smågodt. Ostepop har alltid vært en favoritt og smash. Såå glad for at alt dette fortsatt er å få tak i. Men mener på at utvalget av bonbon drops er mindre enn før. kanskje jeg husker feil.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Å jaa har gode barndomsminner av dixiekarameller og twist og potetskruer

Gjest BettyBoop
Skrevet

Dent og Kinderegg :)

Å guud hvordan kunne jeg glemme kinderegg... jeg var mer en ifa peron enn dent person

Skrevet

åååh, jeg savner de hvite kremmerhusposene med smågodt i!

Ikke slike svæære gule poser som man får i dag - det er alldeles ikke like sjarmerende, og alt smågodtet blir bare miksa sammen.

Nei, en liten kremmerhuspose fylt med tyrkisk pepper, lakrismynter, champagnedrops og sure ringer, det er tingen det! Og en rød Stratos-plate til 5 kroner.

Anonymous poster hash: 68033...77e
Gjest BettyBoop
Skrevet

Fikk en godtepose det sto tv godt mener jeg.

husker den. Likte ikke den

Skrevet
929482-8-1292076989388.jpg
Husker jeg elsket denne sjokoladen! Så var jeg veldig glad i de gelefigurene som var grønne og blå som var pakket inn i en plastikkform.
%C3%83%C2%A5%C3%83%C2%A5hh.jpg
10171695_10152121556516334_9021869589776
også dinosaurkjeks med sjokolade trekk :)
Skrevet

Dent og ifa-drops/pastiller

Popcorn

Ostepop

Seigmenn

Smash

Bamsemums

Stratos

Lakrispiper

Smågodt

Anonymous poster hash: f60c5...9ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...