Gå til innhold

Hva var dine barndomsfavoritter av lørdagsgodt? :)

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg har også gode minner til en sjokolade som fantes på begynnelsen av 90-tallet. Tror bare den het Mjölkchocklad. Den var laget av Nordchocklad, en stor plate pakket inn i helt gjennomsiktig plastikk. (Dette ble etterhvert endret, og den gjennomsiktige plastikken fikk en tykk gul stripe på, om jeg husker riktig). Den var så utrolig god. Savner den. :sukk:

Åååååh, den var fantastisk! Trodde det bare var jeg som husket den. Har ikke sett den i Sverige heller, så den er sikkert borte. *sukk*

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

Tabris: har den eksistert i norge? :klo:

jeg forbinder den kun med det svenske svaret på den norske vanlige melkesjokoladen jeg?

det er denne du mener? sant?

maraboumjolkchoklad.jpg

Gjest Borghild
Skrevet

Er ikke den. Den vi snakker om er fra Norchoclad og ikke Marabou. Dessuten var den i gjennomsiktig papir og var i blokker og ikke i vanlige biter. Mye større var den også. De hadde den på Prix ihvertfall.

Skrevet

og den gode gamle kinderegg-samlingen :ler:

i likhet med "alle" andre, så hadde jeg alle disse figurene.. broren min og jeg fikk ofte sånn 3pakning med kinderegg og vanligvis så likte vi å få bygge-ting, men akkuratt disse figurene her var skikkelig stas å få :ler:

Å herregud, savner disse figurene! Haha!

Gjest NozMonster
Skrevet

Er ikke den. Den vi snakker om er fra Norchoclad og ikke Marabou. Dessuten var den i gjennomsiktig papir og var i blokker og ikke i vanlige biter. Mye større var den også. De hadde den på Prix ihvertfall.

aah...selvfølgelig!

siden Tabris skrev " Tror bare den het Mjölkchocklad." , så tenkte jeg automatisk på denne svensk.

prøvde å finne bilde av den du mener, men fant ingenting gitt.

Gjest Borghild
Skrevet (endret)

Prøvde å finne bilde jeg også, men fant ikke. Men fant ut at Nordchoclad er kjøpt opp av Cloetta, så vil ikke finne den sjokoladen noe sted. :( Den var helt vanvittig god. Hvorfor forsvinner alt det beste? :(

Endret av Borghild
Gjest BettyBoop
Skrevet

Dere glemmer å nevne is her. Er så mange gode iser fra min barndom som er forsvunnet og som aldri kommer igjen:Snufs

Gjest Borghild
Skrevet

Ååååh, jeg savner mange iser. Clip&Clap, Splitt, Bringebærsplitt, Tyrkisk Peber-isen, Hjallis, Drillo-isen og disse små runde vanilje og sjokoladepinnene. Kostet 2 kr eller noe på 80-tallet.

Savner også peppermyntedrops, grustyggis og OL-ringer.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Tom og jerry isen og fingerisen og hva het den hvite saftisen med godteriastronaut inni, het det astronaut is? Og ja froskeisen

Skrevet (endret)

den husker jeg ikke

Var vanilje, jordbær og sjokoladefløteis formet som en gris. Finner ikke bilde av den. :(

Edit: Joda, her er den (får ikke linket bildet direkte):

http://www.diplom-is.no/iskart-norge-1994

Clip clap, den var også god!

Endret av Missandei
  • Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Savner den isen som het Tyggis! Var en flat rund is med hardt rosa skall som smakte litt syrlig? Med hvit kjerne og selvfølgelig den blå pinnen med gul tyggis inni! :-)

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Savner den isen som het Tyggis! Var en flat rund is med hardt rosa skall som smakte litt syrlig? Med hvit kjerne og selvfølgelig den blå pinnen med gul tyggis inni! :-)

ja den husker jeg nå når du sier det.
Skrevet

ja den husker jeg nå når du sier det.

Se på denne! :)

http://www.diplom-is.no/iskart-norge-1988

Gjest gjest17
Skrevet

Mener det var mer en slags fløteis, mens Kræsj Pink var en vannis. Samme tyggispinnen da.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Mener det var mer en slags fløteis, mens Kræsj Pink var en vannis. Samme tyggispinnen da.

åja men var det saftis utenpå og vaniljeis inni den tyggissisen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...