Gå til innhold

Hva var dine barndomsfavoritter av lørdagsgodt? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Speidersnus

Stjernepose

Zoo-drops

Donald kjærligheter

Lover Hearts

Riegel

Rød Hubba Bubba

Donald tyggis

Hva er det for noe? :klo:

Endret av Sofie_22
Videoannonse
Annonse
Gjest sensasjon
Skrevet

Alt dette selger de jo idag.....

og? Spørsmålet er hvilke favoritter blandt lørdagsgodtet man hadde som barn, Ikke "rams opp typer godteri som har gått ut av produksjon"

• Liker 1
Skrevet

Hva er det for noe? :klo:

?

Skrevet (endret)

?

Speidersnus? Høres ut som en type snus for speidere :gjeiper:

Endret av Sofie_22
Gjest NozMonster
Skrevet

ÅÅÅåå, de gode gamle dagene da man kun fikk spise snop en gang i uka <3

Jeg elsket : Stupedame, Caramello, Soho, slike små salte lakristenger med farget melis/sukker rundt som var i egen eske. Tror den var litt lilla med bilde av disse lakrisene på. Salte og søte bjørner, den gangen de hadde fine esker.

de selger jo stupedama igjen nå, så jeg måtte smake den, siden jeg også likte den såå godt før!

men jeg synes den absolutt ikke var like god som jeg husket altså :ler:

tror nok det er sånn med stort sett av alt vi elsket som barn... mye ihvertfall!

Alt dette selger de jo idag.....

det gjør det vel ei? :klo:

om du kan si meg hvor de selger sjokoladerøyk uten å måtte dra utenlands, så er du ganske god :)

det er flere ting i innlegget du siterte fra har som ikke selges lengre, enn ting som selges enda...

og uansett, det er jo ikke det som er greia i tråden her heller.. bamsemums, m&m, non-stop, tv-godt, stratos, coca cola, seigmenn, love heart og hubba bubba, som er nevnt gjentatte ganger finner jo også den dag i dag... men det er fremdeles like mye minner fra barndommen for det ;)

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Husker tyggegummi som Toy, Sorbits og Stimorol...

Skrevet

Husker tyggegummi som Toy, Sorbits og Stimorol...

Å, Sorbits, hvor hver lille bit var pakket inn i papir, og de var pyttesmå og ble harde som stein etter fire tygg :fnise:

Skrevet

Jeg var barn på slutten av 80-tallet, tidlig 90-tallet, og jeg husker at jeg og mine to eldre brødre alltid delte en glassflaske med 1 liters brus, som regel cola (senere kom 1,5 literene).

Vi delte møysommelig i 3 like store glass, men brødrene mine argumenterte med at jeg, som var 5 og 8 år yngre enn de, ikke drakk like mye som de, så da fikk de alltid litt ekstra.

Vi fikk også 10-15 kr hver, og vi gikk til en godtebutikk som var i tettstedet vi bodde og kjøpte smågodt. Husker jeg fikk store øyne da jeg en gang fikk hele 20 kr å kjøpe godt for.

Husker jeg sa i smågodtbutikken at jeg f.eks ville ha salte føtter for 2 kr, colaflaskegodt for 70 øre, og karamell for 1,50. Så var det tyggis til 10 øre per stk, og noen deilige karameller til 25 øre per stk :fnise: Jeg måtte iallfall passe på at det ikke ble mer enn 10 kr tilsammen! :ler:

På 90-tallet, fikk vi bedre råd, og da fikk vi litt mer. Da husker jeg at jeg fikk sånn tv-godt i pose innimellom, men som regel likte jeg best å kjøpe smågodt.

Gleden var stor når lørdagen kom, og jeg husker det som gode minner.

Husker alltid at vi lagde hjemmelaget pizza hver lørdag også :fnise:

• Liker 2
Skrevet

eeeeenda bedre minne :strix:

Der var de, ja!! Veldig gode minner.

Skrevet

Min favoritt var nok helt klart Disney-sjokoladen!

Skulle ønske de solgte den fortsatt.. :)

Ellers var det standard på lørdagskvelden at jeg og broren min fikk litt potetskruer i hver sin skål,

blandet med litt Non Stop eller melkerull.

Jeg var også litt alternativ i lørdagsgodtveien da jeg var liten.. Noen ganger ville jeg bare ha en halv fiskepudding eller en hel agurk til lørdagsgodt.. :rolleyes:

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hjemme hos oss fikk vi kun godteri på lørdagene og godteskapet var nærmest hellig.

Disse var gjengangere hos oss gjennom alle år:

Disneysjokoladen med melkesjokolade rundt og en disneyfigur av hvit sjokolade i midten. <3

Smørbukk

Mentos

Seigmenn

Crispo

Firkløver

Kinderegg

Fox

Noen ganger fikk vi hver vår plastskål med nøyaktig likt innhold (noe som såklart var livsviktig å sjekke og telle hver gang). Andre ganger delte familien flere skåler sammen. Da gjaldt det å hive i oss mens vi kunne ;) hehe!

I tillegg så delte hele familien på en 1,5 liter brusflaske til lørdagsmiddagen der restene ble møysommelig delt likt på alle barna til søndagsmiddagen. Haha!

Hva var deres lørdagsfavoritter og vaner ?

Anonym poster: 09291508757bf48c7d9c56df5fe28fbf

Kindregg

Stratos

Crackle

klubbe(sånn der flate med klovnefjes på)

smågodt

bruspulver

godterileppestift

hubba bubba

Skrevet

PEZ! eller de er det fortsatt... :sjenert:

Gjest BettyBoop
Skrevet

PEZ! eller de er det fortsatt... :sjenert:

åja pez. en jeg likte det best pga de pez holderne med de morsomme figurene

og så glemte jeg å nevne drops fra bonbon

Skrevet

Paprika-potetgull (akkurat den typen er ikkje på marknaden lenger diverre).

Skrevet

åja pez. en jeg likte det best pga de pez holderne med de morsomme figurene

og så glemte jeg å nevne drops fra bonbon

Jeg hadde ikke tålmodighet til å bruke de pez-holderne :P

Skrevet

eeeeenda bedre minne :strix:

iiik.jpg

JAAAAA! Disse likte jeg og!

Ellers var jeg glad i kinderegg og sånne ferdigposer med div. "TV-GODT"

Skrevet (endret)

potetgull med biff og løk(?) smak, og potetgull med dillsmak fra maarud. Ingen av de er i butikk lengre. :( Maarud har vel en med biff og løk, men den smaker ikke helt det samme som den gode gamle.

kinderegg og kinder maxi, disneysjokoladen, bugg tyggis, melkerull og firkløver var også storfavoritter. :)

Og champagnebrus! :)

Endret av Namine
Gjest NozMonster
Skrevet

ååååhhhhhhhhhh jeg kom på noe, som faktisk ikke er nevnt i denne tråden!

sånn kjærlighet! som man kunne spille på.. fløyte-kjærlighet! jeg tror man dro pinnen opp og ned for å lage forskjellige lyder på denne fløyta... jeg fant et bilde av den:

%C3%83%C2%A5%C3%83%C2%A5hh.jpg

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...