Sofie_22 Skrevet 7. august 2012 #81 Skrevet 7. august 2012 (endret) Speidersnus Stjernepose Zoo-drops Donald kjærligheter Lover Hearts Riegel Rød Hubba Bubba Donald tyggis Hva er det for noe? Endret 7. august 2012 av Sofie_22
Gjest sensasjon Skrevet 7. august 2012 #82 Skrevet 7. august 2012 Alt dette selger de jo idag..... og? Spørsmålet er hvilke favoritter blandt lørdagsgodtet man hadde som barn, Ikke "rams opp typer godteri som har gått ut av produksjon" 1
Sofie_22 Skrevet 7. august 2012 #84 Skrevet 7. august 2012 (endret) ? Speidersnus? Høres ut som en type snus for speidere :gjeiper: Endret 7. august 2012 av Sofie_22
Gjest NozMonster Skrevet 7. august 2012 #85 Skrevet 7. august 2012 ÅÅÅåå, de gode gamle dagene da man kun fikk spise snop en gang i uka <3 Jeg elsket : Stupedame, Caramello, Soho, slike små salte lakristenger med farget melis/sukker rundt som var i egen eske. Tror den var litt lilla med bilde av disse lakrisene på. Salte og søte bjørner, den gangen de hadde fine esker. de selger jo stupedama igjen nå, så jeg måtte smake den, siden jeg også likte den såå godt før! men jeg synes den absolutt ikke var like god som jeg husket altså tror nok det er sånn med stort sett av alt vi elsket som barn... mye ihvertfall! Alt dette selger de jo idag..... det gjør det vel ei? om du kan si meg hvor de selger sjokoladerøyk uten å måtte dra utenlands, så er du ganske god det er flere ting i innlegget du siterte fra har som ikke selges lengre, enn ting som selges enda... og uansett, det er jo ikke det som er greia i tråden her heller.. bamsemums, m&m, non-stop, tv-godt, stratos, coca cola, seigmenn, love heart og hubba bubba, som er nevnt gjentatte ganger finner jo også den dag i dag... men det er fremdeles like mye minner fra barndommen for det 1
Gjest Violetta Skrevet 8. august 2012 #86 Skrevet 8. august 2012 Husker tyggegummi som Toy, Sorbits og Stimorol...
NullHull Skrevet 8. august 2012 #87 Skrevet 8. august 2012 Husker tyggegummi som Toy, Sorbits og Stimorol... Å, Sorbits, hvor hver lille bit var pakket inn i papir, og de var pyttesmå og ble harde som stein etter fire tygg
Meridian Skrevet 8. august 2012 #88 Skrevet 8. august 2012 Jeg var barn på slutten av 80-tallet, tidlig 90-tallet, og jeg husker at jeg og mine to eldre brødre alltid delte en glassflaske med 1 liters brus, som regel cola (senere kom 1,5 literene). Vi delte møysommelig i 3 like store glass, men brødrene mine argumenterte med at jeg, som var 5 og 8 år yngre enn de, ikke drakk like mye som de, så da fikk de alltid litt ekstra. Vi fikk også 10-15 kr hver, og vi gikk til en godtebutikk som var i tettstedet vi bodde og kjøpte smågodt. Husker jeg fikk store øyne da jeg en gang fikk hele 20 kr å kjøpe godt for. Husker jeg sa i smågodtbutikken at jeg f.eks ville ha salte føtter for 2 kr, colaflaskegodt for 70 øre, og karamell for 1,50. Så var det tyggis til 10 øre per stk, og noen deilige karameller til 25 øre per stk Jeg måtte iallfall passe på at det ikke ble mer enn 10 kr tilsammen! På 90-tallet, fikk vi bedre råd, og da fikk vi litt mer. Da husker jeg at jeg fikk sånn tv-godt i pose innimellom, men som regel likte jeg best å kjøpe smågodt. Gleden var stor når lørdagen kom, og jeg husker det som gode minner. Husker alltid at vi lagde hjemmelaget pizza hver lørdag også 2
Vulpes Skrevet 9. august 2012 #91 Skrevet 9. august 2012 eeeeenda bedre minne Der var de, ja!! Veldig gode minner.
Konstanse Skrevet 9. august 2012 #92 Skrevet 9. august 2012 Min favoritt var nok helt klart Disney-sjokoladen! Skulle ønske de solgte den fortsatt.. Ellers var det standard på lørdagskvelden at jeg og broren min fikk litt potetskruer i hver sin skål, blandet med litt Non Stop eller melkerull. Jeg var også litt alternativ i lørdagsgodtveien da jeg var liten.. Noen ganger ville jeg bare ha en halv fiskepudding eller en hel agurk til lørdagsgodt..
Gjest BettyBoop Skrevet 9. august 2012 #93 Skrevet 9. august 2012 Hjemme hos oss fikk vi kun godteri på lørdagene og godteskapet var nærmest hellig. Disse var gjengangere hos oss gjennom alle år: Disneysjokoladen med melkesjokolade rundt og en disneyfigur av hvit sjokolade i midten. <3 Smørbukk Mentos Seigmenn Crispo Firkløver Kinderegg Fox Noen ganger fikk vi hver vår plastskål med nøyaktig likt innhold (noe som såklart var livsviktig å sjekke og telle hver gang). Andre ganger delte familien flere skåler sammen. Da gjaldt det å hive i oss mens vi kunne hehe! I tillegg så delte hele familien på en 1,5 liter brusflaske til lørdagsmiddagen der restene ble møysommelig delt likt på alle barna til søndagsmiddagen. Haha! Hva var deres lørdagsfavoritter og vaner ? Anonym poster: 09291508757bf48c7d9c56df5fe28fbf Kindregg Stratos Crackle klubbe(sånn der flate med klovnefjes på) smågodt bruspulver godterileppestift hubba bubba
Gjest BettyBoop Skrevet 9. august 2012 #95 Skrevet 9. august 2012 PEZ! eller de er det fortsatt... åja pez. en jeg likte det best pga de pez holderne med de morsomme figurene og så glemte jeg å nevne drops fra bonbon
Kløftfrid Skrevet 9. august 2012 #96 Skrevet 9. august 2012 Paprika-potetgull (akkurat den typen er ikkje på marknaden lenger diverre).
Dricka Skrevet 9. august 2012 #97 Skrevet 9. august 2012 åja pez. en jeg likte det best pga de pez holderne med de morsomme figurene og så glemte jeg å nevne drops fra bonbon Jeg hadde ikke tålmodighet til å bruke de pez-holderne
sol87 Skrevet 9. august 2012 #98 Skrevet 9. august 2012 eeeeenda bedre minne JAAAAA! Disse likte jeg og! Ellers var jeg glad i kinderegg og sånne ferdigposer med div. "TV-GODT"
Namine Skrevet 10. august 2012 #99 Skrevet 10. august 2012 (endret) potetgull med biff og løk(?) smak, og potetgull med dillsmak fra maarud. Ingen av de er i butikk lengre. Maarud har vel en med biff og løk, men den smaker ikke helt det samme som den gode gamle. kinderegg og kinder maxi, disneysjokoladen, bugg tyggis, melkerull og firkløver var også storfavoritter. Og champagnebrus! Endret 10. august 2012 av Namine
Gjest NozMonster Skrevet 10. august 2012 #100 Skrevet 10. august 2012 ååååhhhhhhhhhh jeg kom på noe, som faktisk ikke er nevnt i denne tråden! sånn kjærlighet! som man kunne spille på.. fløyte-kjærlighet! jeg tror man dro pinnen opp og ned for å lage forskjellige lyder på denne fløyta... jeg fant et bilde av den: 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå