Gå til innhold

Hva var dine barndomsfavoritter av lørdagsgodt? :)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg elsket de flate sjokoladeplatene fra i melkesjokolade med Disney-figurer i midten i hvit sjokolade.

Åå, de var latterlig gode! Fant miniversjoner av den i Tokyo Disneyland. Syns den kan komme tilbake i stor-versjon her i Norge!

Endret av Fnisu
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en av disse BarneTV-posene var det tyggegummi med mintsmak. Den var min absolutte favoritt!

Å, den som var pakket inn i rosa papir omtrent som en twist? Tror den var i stjerneposen. En stor favoritt her også.

• Liker 1
Skrevet

Å, den som var pakket inn i rosa papir omtrent som en twist? Tror den var i stjerneposen. En stor favoritt her også.

Jaaaaa :biggrin:

Skrevet

Blå hubba bubba !!!

Hvorfor er ikke denne å oppdrive lenger? :-(

Gjest mari kontrari
Skrevet

Vi fikk alltid plukke smågodt for 5 kr hver i en kiosk der man måtte stå på tå for å se boksene bak disken og peke og si en sånn, to sånne etc., mens den gamle damen som jobbet der holdt tellingen på hvor mye vi hadde brukt. Favoritttingene var rustne spiker, speilegg (de som var litt harde rundt kanten, har ikke funnet det på åresvis), noen røde drops som var salte inni, rosa, fluffy sukkertopp, sorte krokodiller og firkantete karameller.

Når vi var på ferie fikk vi alltid kandisukker (hvordan skrives det, egentlig?) som vi kjøpte i en skobutikk av alle ting (!) - og det gikk an å velge mellom lyse litt mindre klumper og større og mørkere som hadde en mer brent smak.

• Liker 1
Skrevet

Stjernepose!!! Potetgull og champagnebrus( fikk ikke cola for den var så mye sukker i???;))

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

:opplyser: jeg må nesten legge til Maoam på lista mi !

De hører barndomsminnene mine til !

Endret av NozMonster
Skrevet

Å disneysjokoladen hadde jeg helt glemt. Den var god!

Rosa panter brus. Denne fant jeg faktisk på en butikk her for noen få år siden - den var ikke god :gjeiper:

Kjeft

Pepsi crystall tror jeg den het? Den var bare her en kort periode, var helt blank pepsi.

Potetskruer (de med salt og pepper var favoritten!)

Sukkertøykjeder

Lillejan eller noe sånt? Rød lakris i stenger.

Rød rigel

Og den jeg savner mest av alt - smågodt sure kirsebær. Ikke de kjipe harde som er i butikken nå, de var myke og gode (hvis ikke de var gamle), hadde helt runde, rosa bær, og grønn stilk, skikkelig syntetisk smak. *savne*

Skrevet

Blå hubba bubba ja! Den er det jo bare jeg som husker virker det som, den var litt sånn lakrisktig ikke sant?

GUL smurf savner jeg, samt Tusenfryd og TOS!

Også tyrkisk-pepper stang. Kosta nesten ingenting, og varte kjempelenge.

Små haribo-poser! Kosta 1kr stk, husker vi leita ettr flasker å pante så vi kunne kjøpe det og bugg etc. :D Å nå fikk jeg lyst på godterier!

Skrevet

Ja jeg husker også godt blå hubba bubba og gule smurfedrops. De var perfekt salte, husker man kunne kjøpe dem i 3-pack. :)

• Liker 1
Gjest sensasjon
Skrevet

Vi var i syden en gang i året når jeg var yngre. Der fikk man kjøpt en liten skål 3x3 cm med en slags myk sjokolade. Det fulgte med en liten skje, og vi kjøpte haugevis av dette siden meg og venninnene mine fikk lov til å spise så mye godteri vi ville når vi var på ferietur :skratte:

Husker det var sååå godt og har leita etter noe som smaker likt i mange år, helt til jeg fant ut i jula under julebaksten at det egentlig bare var ren nougat :overrasket:

utenom det var mine favoritter:

Slurpy slimeys

mandelstang (fortsatt favorittsjokoladen!)

sjokoladesigaretter( disse solgte de bare under den årlige martnan)

Big baby pop var veldig populært..oooog

spray med smak!

ice drops med sitronsmak til å dryppe på tunga.

Ring med stor dropsdiamant

Og en tynn sjokolade i rødt sølvpapir som ble solgt på kinoen, de fantes i blåd og med nøttecrisp.(noen sm husker hva disse het?)

Skrevet

Slurpy slimes og gule smurf!

:hjerter_rundt:

Og en tynn sjokolade i rødt sølvpapir som ble solgt på kinoen, de fantes i blåd og med nøttecrisp.(noen sm husker hva disse het?)

Rigel!

Og gamle toffin i esker, det var alltid kinogodt for meg!

Skrevet

Bonbon med de små bleiene og puppene. Husker ikke hva de het, men var noe sånn baby-greier. De var supergode, og de savner jeg. Savner også bonbon posene ellers, da man kunne kjøpe de litt mer separat. Tissemaus, ørevoks osv.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Bonbon med de små bleiene og puppene. Husker ikke hva de het, men var noe sånn baby-greier. De var supergode, og de savner jeg. Savner også bonbon posene ellers, da man kunne kjøpe de litt mer separat. Tissemaus, ørevoks osv.

tissebleier og store pupper? :klo:

(bare kom til å tenke på den gamle bonbon-reklamen som ofte var i reklamepausene på barne-treer`n- der var "slagordet" til bonbon : "store pupper fra bonbon!!! "

Skrevet

ÅÅÅåå, de gode gamle dagene da man kun fikk spise snop en gang i uka <3

Jeg elsket : Stupedame, Caramello, Soho, slike små salte lakristenger med farget melis/sukker rundt som var i egen eske. Tror den var litt lilla med bilde av disse lakrisene på. Salte og søte bjørner, den gangen de hadde fine esker.

Nå fikk jeg lyst på lørdagsgodt, men det er tross alt bare mandag ;)

Skrevet

tissebleier og store pupper? :klo:

(bare kom til å tenke på den gamle bonbon-reklamen som ofte var i reklamepausene på barne-treer`n- der var "slagordet" til bonbon : "store pupper fra bonbon!!! "

Ja og nei. Det var en variant som hadde begge deler i posen, og i mini-format. Bleiene tror jeg var i rosa, gule og hvite, og puppene i de vanlige fargene. :)

Måkeklatter, hundeprutter, tissemaur, ørevoks, andemat, store pupper osv hahaha!

Skrevet

Vi var i syden en gang i året når jeg var yngre. Der fikk man kjøpt en liten skål 3x3 cm med en slags myk sjokolade. Det fulgte med en liten skje, og vi kjøpte haugevis av dette siden meg og venninnene mine fikk lov til å spise så mye godteri vi ville når vi var på ferietur :skratte:

Husker det var sååå godt og har leita etter noe som smaker likt i mange år, helt til jeg fant ut i jula under julebaksten at det egentlig bare var ren nougat :overrasket:

utenom det var mine favoritter:

Slurpy slimeys

mandelstang (fortsatt favorittsjokoladen!)

sjokoladesigaretter( disse solgte de bare under den årlige martnan)

Big baby pop var veldig populært..oooog

spray med smak!

ice drops med sitronsmak til å dryppe på tunga.

Ring med stor dropsdiamant

Alt dette selger de jo idag.....

Skrevet

Jeg må tilføye Sad Sam tyggegummi, med verdens allersøteste klistremerker inni.

Og en annen tyggis som het Digg!

Lurer på om jeg var over gjennomsnittet glad i tyggis :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Og Boomer tyggis med colasmak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...