AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #21 Skrevet 31. juli 2012 TS her. Dumle og dumleslikkepinner hadde jeg glemt! De var jammen meg stas Ellers handla vi inn hver sommer når vi hadde vært på ferie enten i Sverige eller Danmark andre typer godteri som gjorde lørdagskveldene ekstra spennende noen uker framover: MnMs Dumle med eplesmak og mørk dumle med banansmak Fruktdrops med 3 farger i melis i sånn metallboks Werthers Original Peanøtter med honning og salt Kjenner enda smaken av sommer når jeg tenker på disse <3 Anonym poster: 09291508757bf48c7d9c56df5fe28fbf
yes2yes Skrevet 31. juli 2012 #22 Skrevet 31. juli 2012 Kinderegg, Smørbukk, marshmellows, Freias melkesjokolade, FOX, Kinder Maxi og M&M. Kan ikke huske å ha konsumert mye av dem noengang, men slike søtsaker falt i alle fall rimelig godt i smak hos meg den gang.
Cho Kon It Skrevet 31. juli 2012 #23 Skrevet 31. juli 2012 Hockeypulver ja, nam! Og litt i samme liga var Knott, Lakrisal og Tyrkisk Peber. Husker TV-posene, de ble dumpet med en gang vi fikk velge på egen hånd. For mye dødvekt i dem, som de teite fruktbilene og skum-musene. Husker også Disneysjokoladen, samt de små sjokoladene som het Riegel. Men sjoko-favoritten var faktisk Fazermint! Elsket all mintsjokolade. Jeg var veldig glad i slikkepinner, spesielt Jurassic Park med tyggis inni, Chupa Chups med eplesmak, de som farget tunga blå og selvsagt swizzles (http://www.bestbriti...e/doublenew.jpg). Noen ganger kjøpte jeg mega-slikkepinner og satt der og slikket til blodet rant fra tunga. Ellers gikk det ned en del Pez, Hockeypulver, Godtegomp og en annen liten eske med pastiller som jeg synes og huske het Mio (begynte nesten å grine når de gikk ut av produksjon, det var som skittles men bare med de røde og gule i). Å herregud nå beskrev du hele barndommen min 1
Gjest *Maja* Skrevet 31. juli 2012 #24 Skrevet 31. juli 2012 Stratos, kinderegg, potetskruer og hubba bubba.
Gjest Swipper Skrevet 31. juli 2012 #25 Skrevet 31. juli 2012 Så herlig å lese alle disse minnene! Jeg pleide å få en sånn tv-godis pose (eller hva de het), men når jeg ble litt eldre og kunne velge litt mer selv gikk det en del hockeypulver Det var alltid stas og dra på overnatting til besteforeldre for da fikk vi barna alltid et kinderegg hver!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #26 Skrevet 31. juli 2012 Jeg og søstern fikk 15 kroner hver til å handle i den lokale kiosken for. Og da gikk det i smågodt. Det var en kisok med luke og på hver siden masse små hyller av smågodt som vi måtte rope at vi ville ha "to kroner i den" eller "femti øre i den". Favoritten er helt klart salte hoder (ikke de tjukke, myke, men de litt hardere som er helt tynne. Sukk... Det er sjeldnere og sjeldnere jeg ser disse. ) Rustne spiker Også var det sånne store svakt gule banangodteri med sukker på. Litt harde, men samtidig mye. DE var gode. De ser jeg aldri lenger. Og bananaskids.. NAM http://www.godisbiten.se/godisbilder/bananaskids_1.jpg Belter.. Spesielt det med lakrissmak. Anonym poster: 7de982d479455dadc309798a153dc3d1 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #27 Skrevet 31. juli 2012 Jeg og søstern fikk 15 kroner hver til å handle i den lokale kiosken for. Og da gikk det i smågodt. Det var en kisok med luke og på hver siden masse små hyller av smågodt som vi måtte rope at vi ville ha "to kroner i den" eller "femti øre i den". Favoritten er helt klart salte hoder (ikke de tjukke, myke, men de litt hardere som er helt tynne. Sukk... Det er sjeldnere og sjeldnere jeg ser disse. ) Rustne spiker Også var det sånne store svakt gule banangodteri med sukker på. Litt harde, men samtidig mye. DE var gode. De ser jeg aldri lenger. Og bananaskids.. NAM http://www.godisbite...nanaskids_1.jpg Belter.. Spesielt det med lakrissmak. Anonym poster: 7de982d479455dadc309798a153dc3d1 Mmmmmm, de bananene med sukker på <3 Kanskje like greit at butikken er stengt nå Anonym poster: 0d09a3726305bbc286a2a08d55bf07ed
Emmeline Skrevet 31. juli 2012 #28 Skrevet 31. juli 2012 Mmmmmm.... godtesyk nå... på tide å legge seg! Husker godt posene med TV-godt, og særlig Riegel. Rød var melkesjokolade og blå var med nøtter. Riegel burde kommet tilbake! Glemmer heller ikke tyggegummien Sad Sam og Happy Fant. Kom plutselig til å tenke på rusbrusen Wine cooler club, tror den het det. Smakte sånn som den grønne organics-shampoen lukter... hehe....
Anglofil Skrevet 1. august 2012 #29 Skrevet 1. august 2012 * Disney-sjokoladen * Sjokoladesigaretter * Pez * Smurfe-drops * Mio-pastiller * Push pop * Rød Stratos med nøtter * Boomer-tyggis * Dandy-tyggis * Donald-tyggis * Kinderegg * Hubba bubba * Bugg * Barne-tv godtepose Mvh Yvonne
Djungelvrål Skrevet 1. august 2012 #30 Skrevet 1. august 2012 Speidersnus Stjernepose Zoo-drops Donald kjærligheter Lover Hearts Riegel Rød Hubba Bubba Donald tyggis
Purple Basil Skrevet 2. august 2012 #31 Skrevet 2. august 2012 Husker jeg var helt gal etter kinderegg, Bonbon-posene og Disneysjokoladen med hvit figur i midten. Husker også de slimete figurene man fikk kjøpt på danskebåten, mange gode godteriminner derfra <3
Fantomina Skrevet 2. august 2012 #32 Skrevet 2. august 2012 Vi fikk "kaffe" til barne-tv på lørdagene. En kaffekopp med Non-Stop og litt annet smått og godt oppi Om kvelden fikk vi brus og potetgull med dip, eller noe vi hadde bakt på formiddagen. Bortsett fra det har jeg ikke store minner om lørdagsgodtet.
Gjest gjest17 Skrevet 3. august 2012 #33 Skrevet 3. august 2012 De der Tusenfryd dropsene, i rød eske! De var gode de! :-)
sauen87 Skrevet 3. august 2012 #37 Skrevet 3. august 2012 Husker også veldig godt Disney-sjokoladen. Ellers spiste vi mye: -Belter -Stupedama -"Slim" -Spice Girls-kjærlighet -BLÅ elefantsnøre!!! Og så selvsagt denne:
Metamorf Skrevet 3. august 2012 #38 Skrevet 3. august 2012 Her ble mange minner vekket! Hadde helt glemt f.eks. Slimeslurps, men kjenner smaken og følelsen på tungen her jeg sitter... Ellers kom jeg på Søppeldynga (det var det de het, ikke sant? Posene med Måkeskit, Store pupper, Hundepromp eller hva det nå het...). Ellers var jeg fan av salt potetgull og melkesjokolade - sammen. Potetskruer (som måtte "skrus" inn i munnen), Stratos, Crispo og Salte bjørner. Popcorn var også en slager, den var alltid hjemmepoppet i mikro eller (mest stas) i kjele. Hadde gjerne paprikapulver på popcornet. Eggedosis med Nesquick eller fruktcocktail hadde vi også ofte.
Gjest cool_water Skrevet 3. august 2012 #39 Skrevet 3. august 2012 Åååh, mange gode barndomsminner her Vi hadde: - Smurf - Gomp(De solgte det i mye større boks på 90-tallet) - Popcorn - Snøre - Tyrkisk pepper Noen som husker bisc and twix? Og den tiden da twix het raider? Jeg husker at jeg alltid sparte på smurf i en egen boks når vi fikk det som lørdagsgodt. Gleden var liten da jeg kom hjem fra skolen og hele boksen var spist opp av min kjære lillebror
Gjest NozMonster Skrevet 3. august 2012 #40 Skrevet 3. august 2012 i helgene så fikk broren min og jeg også et par Kjeft`er å drikke...det var så innmari godt! Men det tviler jeg veldig sterkt på at jeg ( eller noen andre over 13 år) vil synes den dag idag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå