Gå til innhold

Hva var dine barndomsfavoritter av lørdagsgodt? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjemme hos oss fikk vi kun godteri på lørdagene og godteskapet var nærmest hellig.

Disse var gjengangere hos oss gjennom alle år:

Disneysjokoladen med melkesjokolade rundt og en disneyfigur av hvit sjokolade i midten. <3

Smørbukk

Mentos

Seigmenn

Crispo

Firkløver

Kinderegg

Fox

Noen ganger fikk vi hver vår plastskål med nøyaktig likt innhold (noe som såklart var livsviktig å sjekke og telle hver gang). Andre ganger delte familien flere skåler sammen. Da gjaldt det å hive i oss mens vi kunne ;) hehe!

I tillegg så delte hele familien på en 1,5 liter brusflaske til lørdagsmiddagen der restene ble møysommelig delt likt på alle barna til søndagsmiddagen. Haha!

Hva var deres lørdagsfavoritter og vaner ?

Anonym poster: 09291508757bf48c7d9c56df5fe28fbf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Disneysjokolade ja, og måtte alltid spise rundt figuren i midten.

Kinderegg.

Og slik pose som jeg tror kanskje var merket med "TV-godteri" eller "lørdagsgodteri", husker ikke helt. Men det var i hvert fall litt blanding av diverse inni der, blant annet små stratossjokolader.

Godteriet ble alltid spart frem til Barne-TV kl. 6 :)

Endret av HedvigR
  • Liker 1
Skrevet

Da jeg var veldig liten fikk jeg en pose med blandet godteri som het "TV-godt" eller "lørdagsgodt" (husker ikke helt). Jeg likte også den "Fantomet"-posen med godteri. Den var awesome, jeg var stor fan av Fantomet som barn.

Da jeg ble eldre (og fikk flere søsken) fikk vi et tomt rømmebeger hver med en blanding av seigemenn, stratosbiter og non-stop. Alle fikk likt, for min mor veide godteriet før hun la det i koppene.

AnonymBruker
Skrevet

Håper dagens barn også får gleden av en slik tradisjon som lørdagsgodt. Det er jo fakta at det smaker myyye bedre og man setter så utrolig pris på det når godteriet kun holdes til lørdagen.

Det at Mamma alltid talte opp hver eneste bit med godteri og delte det ut sier noe om kosen. Hver bit skulle nytes fordi det var en hel uke til neste gang :)

Husker at vi bytta nonstop og mentos med hverandre for å få våre favorittfarger. En mentos var verdt 2 nonstop osv! Og karamell og drops måtte forhandles, siden de jo varte så lenge i munnen. Livsviktig å ikke spise opp sitt godteri først ;)

Anonym poster: 09291508757bf48c7d9c56df5fe28fbf

• Liker 2
Skrevet

Salte ufo :hjertesmil:

Og salte/søte bjørner. husker også utdelinga, alt måtte være pinlig likt, til og med fargene måtte være like, hvis ikke ble det urettferdig. Ene storebroren min sparte alltid litt av sitt, så han hadde ALLTID rester i tillegg til ukas godter. Det føltes latterlig urettferdig da husker jeg, haha. Ååh, gode minner :happy:

Skrevet

Badesukker (stupedama), disneysjokolade, kinderegg, TV-godteposen og hockeypulver er det jeg husker best. Ikke alt på en gang da, selvfølgelig. Jeg får fortsatt lørdagsgodt hvis jeg er hjemme hos mamma og pappa på lørdagskvelden.. :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hockeypulver :D

Anonym poster: 2ffea5f34013cec879fed523896122fb

Gjest Solsmil
Skrevet

Når jeg var mindre fikk jeg en slik "TV-godt"-pose. Ellers kunne vi få for eksempel noen seigmen og nonstop i ei skål. Jeg var også glad i kinderegg og hockeypulver.

AnonymBruker
Skrevet

Lørdagsgodt var gjerne eggedosis,med kakaoopulver i. Deilig.

Søndagen km favoritten hjemmelaget fruktcokatail. Bare med ferske frukter.

Anonym poster: bb4028b5a9e208811eab2005a1fe813b

Skrevet

Jeg minnes en blå pose med litt sjokolade, kjærlighet på pinne og gelefigurer, mener å huske at den het "Barnetimegodt". Pose med peppermyntedrops, Knott, bokstavkjeks og Donaldbrus var også populært.

:heks:

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Hockeypulver ja, nam! Og litt i samme liga var Knott, Lakrisal og Tyrkisk Peber.

Husker TV-posene, de ble dumpet med en gang vi fikk velge på egen hånd. For mye dødvekt i dem, som de teite fruktbilene og skum-musene.

Husker også Disneysjokoladen, samt de små sjokoladene som het Riegel. Men sjoko-favoritten var faktisk Fazermint! Elsket all mintsjokolade.

Jeg var veldig glad i slikkepinner, spesielt Jurassic Park med tyggis inni, Chupa Chups med eplesmak, de som farget tunga blå og selvsagt swizzles (http://www.bestbritishsweets.co.uk/user/products/large/doublenew.jpg). Noen ganger kjøpte jeg mega-slikkepinner og satt der og slikket til blodet rant fra tunga.

Ellers gikk det ned en del Pez, Hockeypulver, Godtegomp og en annen liten eske med pastiller som jeg synes og huske het Mio (begynte nesten å grine når de gikk ut av produksjon, det var som skittles men bare med de røde og gule i).

AnonymBruker
Skrevet

Pink panter brus :D

Anonym poster: 5b8133b475fb1998fa78e42267c171b4

Skrevet

Noen av mine faste lørdagsgodterier var:

Banan/ sjokolade slikkepinnen (Hvorfor slutta de med den??)

En eske med pastiller som var runde, grønne og røde. Var en klovn utpå.

Godtegomp

Crispo

Seigmenn

Nonstop

Kinderegg (og det i midten var såklart det gjeveste. Slosskamp om det ja)

Eventyrsjokolade

Gjest "gjest"
Skrevet

Det samme som i dag: Tyrkisk pepper.

Gjest scorpius
Skrevet

Kokesjokolade. Elsker det fortsatt.

Skrevet

Ingen tvil, kinderegg var det helt store! :)

Skrevet

Vi var 3 søsken som delte en potetgullpose og en stor brus +en slikkepinne hver. Ikke så mye snop i huset vårt nei! :fnise:

Skrevet

Mamma og pappa pleide å kjøpe litt forskjellig godt og så delte hun det i tre kopper som vi fikk til barneteve :) Var ikke store mengdene, men det var alltid like koselig.

Husker best de dumle slikkepinnene! :)

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

disneysjokoladen

seigmenn

bamsemums

smil

fox

Push-pop :ler:

godt&blandet

... mamma pleide å kjøpe noen poser og for.eks 2 push pop. så delte hun dette heelt likt mellom broren min og meg. ( vi delte ikke alle posene til de var tomme altså)

vi fikk dette i en kjempefin glasskål hver, som jeg har enda. vi fikk også en halvliter brus hver. pleide å velge sprite eller shio. jeg husker jeg pleide å spare på brusen å ha den til og med tirsdager :ler:

der satt vi da... broren min og meg, nybada med rene pysjer på lørdagskvelden til barne-tv på sauseskinnsteppet og kosa oss :hjerter_rundt: vi mimrer veldig ofte om dette enda!

Skrevet (endret)

Godt blandet-posen:) Men gav lakrisen til mamma:P Ellers likte jeg smågodten, særlig jordbærfiskene, fersken og bringebærtoppene:) Er glad i disse enda^^,

Endret av Zakuro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...