Rosebud Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Vår datter på 19 mnd har fått vannkopper og har det ganske kjipt. Gråter mye og sover meget lite. Har dere noen tips til ting som hjelper som kan gi oss alle litt mer ro? Hun får paracet og en spray fra apoteket, noe ala sånn sink-vask. Noe annet vi kan gjøre?
Capricorn Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Jeg syns Hvitvask er det beste. Kjøler ned og stopper kløen.
Silfen Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Hvitvask, "kjølige" bad, eurax eller annen klødempende krem, paracet. Det verste er ofte over i løpet av et par dager.
Eneri Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Har også god erfaring med hvitvask. Brukte en ren liten malepensel (slik ungene bruker i maleskrin) til å påføre på hver vannkopp. Det både lindrer kløen og hjelper til å tørke ut vannkoppen raskere. Mine unger syntes også det var litt morsomt å stå foran speilet og se mens jeg "malte" dem.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #6 Skrevet 2. august 2012 Eurax virket best på mine når de hadde vannkopper. Hvitvask hadde null virkning. Ikke lindret den kløen, ei heller var den noe behagelig for ungene å påføre. Eurax derimot lindret over en lang periode i tillegg til at de syntes det var mer behagelig å bli smurt med salven fremfor den iskalde hvitvasken på feberhete kropper.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 2. august 2012 #7 Skrevet 2. august 2012 potetmel og eurax. Zyrtec hjelper også, men det skal nok ikke sånne små noen ha.
skruf Skrevet 2. august 2012 #8 Skrevet 2. august 2012 Hvitvask på kroppen, og potetmel i hodebunnen (jenta mi var helt bulkete i hodebunnen av vannkopper), ellers paracet. Sjekk alder/vekt ift zyrtec. Er barnet ille plaget av kløe kan legen skrive ut flytende zyrtec som du kan gi ift vekt. Og korte negler så ungen ikke klør seg til blods og får stygge arr. 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 2. august 2012 #9 Skrevet 2. august 2012 jeg hadde også vannkopper da jeg var liten, og mamma tok på meg hansker på natten så jeg ikke kunne klø meg til blods i søvne. Vet ikke om det er regnet som barneplageri å sove med vanter, men de får ihvertfall ikke klødd seg
muttra Skrevet 2. august 2012 #10 Skrevet 2. august 2012 jeg kokte saltvann (en liter vann og en t-skje salt) og hadde på spruteflaske og dusjet barna med med jevne mellomrom og så fikk de vere i truse/bleie til de hadde lufttørket alle tre fikk vannkopper etter tur, så det var 6 uker med vannkopper i hus minstebarnet var bare 3 og en halv mnd , (og fikk ikke annet enn pupp,) og hadde 5 vannkopper og klarte å klore ene før vi oppdaget at det var en runde til på gang , det ble et arr men ikke stort eller skjemmende , er bare en bitteliten flekk som ikke blir brun om sommeren de andre to hadde rundt 20 og rundt 50 vannkopper og det saltvannet kan også brukes som nesedråper ved tett nese
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå