AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Del Skrevet 31. juli 2012 Heisann! Vi skal på charterferie i august, en uke, bort fra unger og hverdag. Vi trenger det. Sårt. Vi har begge reist mye, men ingen av oss har vært på Mallorca. Spørsmålet er HVOR bør vi bo på Mallorca? Vi vil ikke bo blant barnefamiliene og ikke blant drita britiske tenåringer. Vi ønsker å ha basseng og sol og nærhet til sjøen. Koble av, men samtidig kunne gå ut og spise og se folk. Drikke masse vin, kose oss. Dagturer hit og dit er sikkert fint, det også. Anonym poster: f453b4601b3bfbf5043e0bdd362e553b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 31. juli 2012 #2 Del Skrevet 31. juli 2012 Hva med port Soller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 31. juli 2012 #3 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Palma? Endret 31. juli 2012 av Laban Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azila Skrevet 31. juli 2012 #4 Del Skrevet 31. juli 2012 Palma er en flott by, for både bading, _god_mat, og opplevelser. Men siden det er så mye å ta seg til så kan det bli stressende med alle mulighetene, men det er den fineste byen i Mallorca synes jeg. Tror ikke det er så mange bassenghotell i Palma, men det Alcudia har en bra strand, mange restauranter, severdigheter, og bussforbindelse som kan ta dere 'hit og dit' om dere vil. Dersom dere vil trekke dere tilbake på kvelden så kan dere bo i Playa del muro som er ca 15 minutter unna med buss. Jeg har bodd på Prinsotel La Dorada og var veldig fornøyd pga det var store (nyrenoverte) leiligheter, stort basseng, busstopp rett utenfor, og bar/restaurant på stedet. http://www.prinsoteldorada.com/ I Alcudia ville jeg bodd i leilighet på Sofia (Apollo) for det så veldig fint ut, rett ved stranden, inngjerdet, og man får bo litt privat når man velger leilighet. Jeg har også vært i Cala Bona, Cala Millor, og Sa Coma og har fine ting å si om første og sistnevnte, men det er ikke like mange spisemuligheter og "liv" på kvelden på disste stedene som i Alcudia. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #5 Del Skrevet 1. august 2012 Alcudia har en bra strand, mange restauranter, severdigheter, og bussforbindelse som kan ta dere 'hit og dit' om dere vil. Dersom dere vil trekke dere tilbake på kvelden så kan dere bo i Playa del muro som er ca 15 minutter unna med buss. Jeg har bodd på Prinsotel La Dorada og var veldig fornøyd pga det var store (nyrenoverte) leiligheter, stort basseng, busstopp rett utenfor, og bar/restaurant på stedet. http://www.prinsoteldorada.com/ I Alcudia ville jeg bodd i leilighet på Sofia (Apollo) for det så veldig fint ut, rett ved stranden, inngjerdet, og man får bo litt privat når man velger leilighet. Det er ikke noe poeng i å anbefale Alcudia når ts ikke vil dit alle barnefamiliene er! Anonym poster: 6dd555fc00963da76a857009d3a9a6c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infantata Skrevet 1. august 2012 #6 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Jeg trives veldig godt på dette Star Tour-hotellet midt mellom Cala Millor og Cala Bona. Rolig, barnefritt og ingen engelskmenn. Endret 24. september 2012 av Infantata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 2. august 2012 #7 Del Skrevet 2. august 2012 Hva med nyoppusede Sunprime på Playa de Palma? Det er kort vei til Palma (noen minutter med buss), ligger rett på stranden og det er fritt for barn! De har nyoppussede freshe rom og bassengområde (men hotellet i seg selv er jo et gammelt), frokosten var flott og de har også treningsopplegg med instruktører fra SATS. Playa de Palma er ikke noe særlig spennende sted, men det er kort vei til Puro Beach club og det finnes noen gode restauranter (blant alt det harry), men den korte veien til Palma og de flotte strendene var god grunn til å ha det som base Vi ønsket strender og nærhet til Palma, men problemet med å bo nærmere Palma er at strendene blir dårligere og de fineste hotellene er rådyre. Vi tok bussen inn til Palma nesten hver ettermiddag og det var ikke noe stress! Vi leide bil (gjennom Ving) og den stod klar utenfor hotellet! Vi hadde den i tre dager og kjørte rundt hele øya. Det er mye fint å se eks. Deia og Soller/Port de Soller (toget fra Palma til Soller er en fin tur, selv om vi brukte bilen) Flott natur som Cap de Formentor og paradisstranden Es Trenc. Favorittrestaurantene mine i Palma er Marc Fosh sine; Misa Braseria, Simply Fosh og Tasca de Blanquerna! Skulle vi reist tilbake hadde vi nok endt opp i samme område igjen, selv etter å ha vært innom nesten alle steder på hele øya. Palma har fantastiske restauranter, bra shopping og herlig atmosfære (en mindre utgave av Barcelona) Kunne også vurdert Cala d'Or, men der er man mer isolert og det er mer et typisk sydensted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lagrima Skrevet 4. august 2012 #8 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg og kjæresten kom nettopp hjem fra en uke i Palma. Vi storkoste oss, dette var en finfin by for voksne uten barn. Vi bodde på Apartamentos Augusta, ligger 5 minutter i bil fra sentrum, men i gangavstand via havnepromenaden. Kjempefint hotell, fint bassengområde, det var noen få barn der den uka vi var der, men vi så dem sjelden på dagtid, regner med de var på stranda. Hotellet ligger i en skråning med utsikt, litt bratt opp den aller siste bakken, men vi tok bussen til byen og taxi hjem igjen, kosta 5 euro å komme seg hjem fra sentrum. Vi leide scooter en dag og fikk sett magaluf, palmanova og litt mer av palma. Hvis du vil vite mer er det bare å si ifra. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå