AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Noen som nylig har vært i Makarska, eller i Kroatia forøvrig? Hva slags klær bør man ta med for kveldsbruk? Jeg ser det er meldt rett under 30 grader også på kvelds og nattestid. Men er det kjølig i lufta likevel? Vind? Holder det med sommerkjole og et tynt skjerf på kveldstid, eller bør man pakke noen gensere/cardigans og en vårjakke? Jeg er vant til å reise til Sør-Italia, Asia og Caribbean, og ha det veldig varmt døgnet rundt, og innbiller meg at Kroatia er litt mer syden-kaldt. Øvrige tips? Jeg har reist rundt på øyene før, og vært i både Split og Dubruvnik på weekendturer, så har sett en del av Kroatia. Er Makarska bare en badeplass, eller er det noe å oppleve der? Noen utflukter i nærheten? Gode restauranter? Anonym poster: 6611f458f9cb21c559c8c82fc32e2301
Gjest mew12 Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Jeg var der i juni. Mer enn varmt nok med kjole på kvelden! Tipper det er enda varmere der nå enn i juni også. Fantastisk sted med god og billig mat! Du får mye for pengene dine. Ligger mye bra resturanter langs bryggekanten. Vi var or det meste pånstranden, men en dag på båttur til Hvar og Braq(?). Masse forskjellige tilbud om forskjellige turer med båter hvertfall. Gled deg! Jeg skal definitivt tilbake neste sommer:)
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Tusen takk for svar! Godt å høre at det er så varmt, da satser jeg på at jakka blir liggende hjemme, men pakker et par cardigans for sikkerhets skyld. På Hvar og Brac har jeg vært før (men ikke på den årstiden), jeg liker særlig Hvar så godt mulig det blir en båttur dit. Også tenkte vi oss en tur til Split for litt kultur og shopping. Hvordan er maten? Billig er bra, men vi betaler heller mer for kvalitet. Noen restauranter du anbefaler? Anonym poster: 6611f458f9cb21c559c8c82fc32e2301
Gjest mew12 Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Ingenting å si på kvaliteten på maten forhold til prisen. Husker ikke navnet på noen i farten, men var ikke på en dårlig resturant der nede hvertfall. Og jeg var der to uker Mye god sjømat!
susnpus1 Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Hvordan reiser man fra Norge til Makarska enklest mulig?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #6 Skrevet 2. august 2012 Vil valgte charter denne gangen. Men mener vi har flydd direkte Oslo-Split med Norwegian tidligere. Så går det sikkert buss mellom byene. Anonym poster: 6611f458f9cb21c559c8c82fc32e2301
ninuska_ Skrevet 2. august 2012 #7 Skrevet 2. august 2012 Jeg kan hvertfall skrive under på at det er varmt om kvelden, og jeg tipper du ikke får bruk for cardigan. Hvertfall ikke vårjakke! Jeg klarer ikke komme på noen restauranter i farta, det er en stund siden jeg var der, men det er mange gode langs bryggekanten! Det er mye god sjømat, som andre har skrevet. Nam-nam!
Mynona Skrevet 2. august 2012 #8 Skrevet 2. august 2012 Var i Kroatia (utenfor Dubrovnik) i juli, og cardiganen ble ikke brukt før jeg var på OSL igjen. Det var såppass varmt på kvelden at jeg svettet når vi gikk til og fra restaurant.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #9 Skrevet 3. august 2012 Var i Kroatia (utenfor Dubrovnik) i juli, og cardiganen ble ikke brukt før jeg var på OSL igjen. Det var såppass varmt på kvelden at jeg svettet når vi gikk til og fra restaurant. Takk for svar! Nå er pakkingen gjort, og tre cardigans ligger i kofferten... Jeg blir fort litt kveldskald etter sol og varme hele dagen. Men det beste er jo om de aldri blir brukt Anonym poster: 6611f458f9cb21c559c8c82fc32e2301
Mynona Skrevet 5. august 2012 #10 Skrevet 5. august 2012 Takk for svar! Nå er pakkingen gjort, og tre cardigans ligger i kofferten... Jeg blir fort litt kveldskald etter sol og varme hele dagen. Men det beste er jo om de aldri blir brukt Anonym poster: 6611f458f9cb21c559c8c82fc32e2301 God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå