AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Del Skrevet 31. juli 2012 er det mulig å ha en linse/linsebit som har sklidd bak øyet uten at man merker det på tolv timer? når jeg tok av linsene i går kveld så pluttselig så jeg ikke noe på høyreøyet og jeg trodde den hadde sklidd bak. Men etter intens leting fra både meg og pappa fant vi den aldri.. sto opp nå, litt ekstra øyegugg men kjenner ingen linse.. har ikke mulighet til å komme meg til optikeren før i morgen for å evt sjekke... Anonym poster: 2af94afe63fef8d96f4f3f5ac6de4270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 31. juli 2012 #2 Del Skrevet 31. juli 2012 Linsen kan ikke forsvinne inn bak øyet, men den kan skli opp under øvre øyelokk og "suge seg fast" der. Hvis linsen har kommet på avveie på øyet ditt, kan du skylle godt med øyedråper for å se om den løsner. Det er også omtrent 50/50 sjanse for at du har fått ut linsen og at øyet er ekstra guggete fordi du prøvde å få ut en linse som ikke var der etter at den falt ut. Største indikasjon er om du kjenner at noe irriterer øyet. Føles det som om du har fått noe rusk på øyet, sitter linsen fortsatt der et sted, hvis ikke, så har den nok kommet ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #3 Del Skrevet 31. juli 2012 Har ikke øyedråper, funker vanlig vann? tusen takk Anonym poster: f08a6c538471035f23c0072ecaadfadb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 31. juli 2012 #4 Del Skrevet 31. juli 2012 Nei, vanlig vann irriterer øyet. Du må bruke saltvann, evt linsevann om du har det. Har du ingen av delene, får du sterilt saltvann til en billig penge på apotek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #5 Del Skrevet 31. juli 2012 Å.. Har ingen av delene, og kommer meg ikke ut før i morgen som sagt.. Tok på ny linse, merker ingen irritasjon. Er heller ikke rød eller sår på øyet.. Anonym poster: f08a6c538471035f23c0072ecaadfadb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 31. juli 2012 #6 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Du kan lave fysiologisk saltvand selv: Konsentrasjonen skal være 0,9% - hvis du ikke gidder å regne, er det ca. en halv (strøken) teskje salt i en halv liter vand. Kok opp, avkjøl og skyld. edit: ukonsentrert idag, og dårlig formuleringsevne. For å rydde en hver tvil av veien: én strøken teskje med salt i en halv liter vand. Endret 31. juli 2012 av Giacomo_P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 31. juli 2012 #7 Del Skrevet 31. juli 2012 Få noen til å gi deg en ørefik! Da vil tårene garantert sprette og øyet blir fuktet. Da vil en forskjøvet linse dukke opp. *kreativ i dag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #8 Del Skrevet 31. juli 2012 Nå tok jeg 5 endagslinser, fjernet linsene i etuiene og "shottet" vannet inn i øyet. Ingenting kom frem, og ingenting skjedde.. Skal jeg bare gå ut i fra at den ikke er der da? Jeg kjenner ingenting, men er så stresset for at den skal ligge der å skade øyet eller noe... Anonym poster: f08a6c538471035f23c0072ecaadfadb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 31. juli 2012 #9 Del Skrevet 31. juli 2012 Om du har en linse/linse bit på øyet et sted så merker du det nok. Om linsa mi sklir "bak øyet" så pleier jeg å gni meg hardt i øyet en liten stund (på øyelokket altså, ikke direkte på øyet) og da kommer den frem etterhvert. Om du ikke er irritert på øyet kan du vel konkludere med at den ikke er der altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 31. juli 2012 #10 Del Skrevet 31. juli 2012 Når linsa mi forsvinner "bak øyet", så kjennes jeg "ekstra tung" ut bak øyet. Om du forsår hva jeg mener? Jeg dytter forsiiiiiiiktig på øvre øyelokk, for å dytte løs linsa og dytte den ned slik at jeg kan få tak på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boudicca Skrevet 31. juli 2012 #11 Del Skrevet 31. juli 2012 Linsa kan ikke forsvinne bak øyet på ordentlig, det er fysisk umulig, men den kan sette seg under øyelokket. Ettersom du tok på ny linse og det ikke gjorde vondt har nok linsa falt ut av seg selv. Men jeg lurer på en ting: er det vanlig å få sånn guffe på øye ved linsebruk? Spesielt om morgenen (bruker engangslinser, så sover selvfølgelig ikke med de), eller hvis man har brukt linsa lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 31. juli 2012 #12 Del Skrevet 31. juli 2012 Ang guffe på øyet: Da jeg brukte linser hver dag, opplevde jeg at hver gang jeg var trøtt, fikk mye guffe på øynene. Begynte så med briller og bruker nå linser max 3 ganger i måneden, og øyeguffa er helt borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 31. juli 2012 #13 Del Skrevet 31. juli 2012 Det er veldig vanlig med ekstra "guffe" på øynene om morgenen om du ikke er helt ren på hendene når du tar ut linsene om kvelden. Jeg sleit litt med det helt til jeg sluttet å bruke håndklær å tørke hendene på. Nå tørker jeg hendene kun med tørkerull og har aldri mer guffe når jeg bruker linser enn når jeg kun bruker briller. Og bruk for all del aldri antibac eller våtservietter når du skal vaske hendene før påsetting eller uttaking av linser. Inn i helvetes jævlig om jeg så får si det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Victoria Skrevet 4. oktober 2012 #14 Del Skrevet 4. oktober 2012 Om linsa setter seg fast i øyelokket, også skal jeg skylle det for å få den ut.. Også kommer den ikke frem, hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 5. oktober 2012 #15 Del Skrevet 5. oktober 2012 Hvis du ikke har vondt eller kjenner noe så er det ikke noe der, garantert. Har hatt linsebit i øyet en gang og det gjorde vondt i to dager før jeg fant den. Skikkelig vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 5. oktober 2012 #16 Del Skrevet 5. oktober 2012 Håper virkelig TS har fått ut linsebiten nå altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #17 Del Skrevet 6. oktober 2012 Jeg våkner hver eneste morgen med mye guffe i øynene, har aldri brukt linser og har ingen øyeplager, vasker bort all sminke hver eneste kveld. Så trur ikke at det er noe å bekymre seg over, trur det er ganske normalt, men mengden øker sikker når man bruker linser. Anonym poster: 925427246c40c3056df391274ec63b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2012 #18 Del Skrevet 28. oktober 2012 Sånn guffe indikerer på at noe er betent eller andre problemer. Hvis det kommer ganske sjeldent slipper du å være redd, men hvis det er hver dag MÅ du gå til en optiker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå