AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Jeg blir arbeidsledig om et par uker og søker derfor på mange jobber, noen er faste og noen er vikariat. Nå har jo ikke jeg peiling på hvem som kanskje innkaller meg til intervju og ikke, det vet man jo aldri. La oss si at jeg får et intervju og etterpå tilbud om jobben i et vikariat, og siden jeg ikke har noe annet der og da så sier jeg ja. Etter et par uker i vikariatet blir jeg oppringt og spurt om jeg vil på intervju i en fast jobb, i mitt hode blir det dumt å si nei til sjansen til en fast jobb. Har gått lenge fra det ene vikariatet til det andre. For å få fri fra vikariatet til jobbintervjuet må jeg fortelle hva jeg skal til sjefen, noe som er ubehagelig. Jeg har opplevd det en gang faktisk, men jeg hadde et veldig godt forhold til sjefen og jeg fikk ikke jobb nr 2, hehe. Får jeg tilbud om en fast jobb så må jeg da si opp vikariatet etter få uker, det er som regel kortere oppsigelsestid i prøvetiden vet jeg. Noen som har opplevd dette? Er litt redd for at noe sånt skal skje, eller at begge jobbene er faste og den nr 2. er en jobb jeg har mye mer lyst på. Hvor mye skal man tenke på seg selv og hvor mye skal man ta hensyn til en arbeidsgiver? Bør man takke nei til intervju 2 i alle situasjoner? Eller bare tenke på seg selv? Har dere opplevd noe sånt? Hva gjorde dere? Ble det veldig ubehagelig med tanke på forholdet til sjefene? Ble første arbeidsgiver og sjef sur? Anonym poster: 6cd63d717ee381fc6c4e1e8ff73d9c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå