Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2004 #1 Skrevet 15. februar 2004 Jeg har vært sammen med sambo i et par, tre år, og vi har bodd sammen i noen måneder. I løpet av vår tid sammen har jeg slått opp flere ganger og vært utro. Han er en utrolig snill og gooood gutt og jeg er veeeeeldig glad i ham og kunne gjerne levd sammen med ham resten av livet... om sexlivet var bedre! Tidligere kjærester har alltid nesten klagd på at jeg har vært så kåt og ville ha sex hele tiden. Da synes jeg det var så godt og en fin måte og vise kjærlighet på. Sånn er det ikke med sambo. Jeg har aldri lyst. Han tenner meg liksom ikke. Det er liksom bare pes og små teit. Jeg får aldri den murrende kåtheten og sånt. Noen ganger lurer jeg på om årsaken er at jeg ikke er tenåring lenger, men jeg kan liksom ikke tro at det er det heller.... Sexlivet med kjæresten jeg hadde bare noen måneder før sambo, var jo suverent! Er det noen som har noen erfaringer med dette eller råd? Er dette noe å være bekymret over? Jeg vil at den jeg skal gifte meg med skal tenne meg, gjøre meg kåt og glad... Desverre gir ikke sambo meg den følelsen, selv om han prøver hardt...
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2004 #2 Skrevet 15. februar 2004 hei! jeg vet hvordan du har det...jeg synest først og fremst at du skal ta deg en LAAAANG prat med samboeren din og høre på hva han tenker, vil og føler, så kan dere samarbeide litt om problemet og han skjønner hva du vil og føler! så kan dere ta dere en tur på en "leketøy" butikk for voksne og kjøpe ting som dere synes ser kjekt ut og ta med i senga (vil anbefale sex spill for dere) og som dere blir enige om, og ta deg/dere en tur i en bok butikk og kjøpe noen sex bøker (vil anbefale hot sex/love av tracy cox) så kan dere prøve dere frem og leke alt dere vil så får dere det gøy sammen skal du se:) lykke til! svar hvordan det går da vel!
Gjest Vega Skrevet 15. februar 2004 #3 Skrevet 15. februar 2004 Åh nei. Du må ut av forholdet - i alle fall for hans del, om ikke for din egen. Stakkars deg, men stakkars mannen, som må leve med en dame, uvitende om at han overhodet ikke tenner henne. Tenk om det var motsatt? Var det noe å satse på? Høres ut som om du er glad i han som en venn - men at det er alt. Klart en venn kan få fram ønsket om å leve i fred og harmoni med stor trygghet - men når tenningen ikke er der - er det bedre å leve alene, eller med venninner. Ikke utsett han for dette. Du har allerede vært utro mange ganger. Sier det ikke alt? Er du glad i han, har du respekt for han - og da velger du å bryte fremfor å utsette han for denne "nådeløse" behandlingen. Er nå min mening. Å ønske hjelper ikke... (det du skriver, får det til å virke som om tenningen aldri har vært tilstede...)
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Hei! Takk for de to svarene! Selv om svarene jeg fikk var sprikende, fikk de meg til å skjønne en ting; at jeg ikke kunne fortsette å gå rundt med dette alene og bekymre meg. Så i går hadde jeg en lang prat med kjæresten min og jeg fortalte om mine bekymringer. Det var godt å fortelle han om tankene mine. Det føltes veldig godt og ærlig. Han sa at jeg ikke måtte glemme at vi faktisk har hatt bedre tidere når det gjelder sex. Vi kom også fram til hva som kunne være årsaken til at jeg har fått en sånn sperre, om jeg skal kalle det det. Jeg tror nemlig at jeg legger sexpress på meg selv. Hver gang vi legger oss omtrent, får jeg nesten dårlig samvittighet fordi jeg ikke tar initiativ til noe. Ofte er det jo altfor sent, og jeg vil helst bare sove, så jeg er opplagt til morgendagen. Får at jeg ikke skulle føle det slik, avtalte vi at vi ikke skulle ha sex på litt over en uke. Etter den lange praten, la vi oss til å sove, men, tiltross for avtalen, krøp inntil hverandre igjen, og hadde en liten kosestund. Det var kjempe fint!!!! Nå har jeg lyst til å åpne meg mer for kjæresten min, prøve ut nye ting og sette av tid til sex og kos. Dette kan bli spennende! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2004 #5 Skrevet 18. februar 2004 Ville bare nevne at p-piller kan få deg til å miste sex lysten... Kan det ha noen sammenheng?
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #6 Skrevet 19. februar 2004 Ja, det er ikke umulig at det skyldes pilla... Men hva gjør man med sånt? Noen som kjenner til hvordan p-ring fungerer angående denslags bivirkninger????
hm Skrevet 19. februar 2004 #7 Skrevet 19. februar 2004 har det vært sånn helt siden begynnelsen? har du gått på pillen hele tiden? gikk du på p-piller i tidligere forhold?
Gjest hun som la inn innlegget Skrevet 24. februar 2004 #8 Skrevet 24. februar 2004 Ja, jeg går på p-piller nå, og jeg gjorde det før jeg ble sammen med sambo, også. Da gikk jeg vel og merke på Trionetta, mens jeg nå går på Yasmin. Tror dere dette har noe med saken å gjøre??? Det bør jo kanskje nevnes at jeg aldri er kåt på egenhånd heller. Jeg gjør aldri noe alene lenger. Før (for 2-3 år siden) kunne jeg gjøre det opptil 3 ganger om dagen alene! Tror dere at det ville hjelpe med en annen type prevensjon? Svar pleeeeaaase!
bollapinnsvin Skrevet 24. februar 2004 #9 Skrevet 24. februar 2004 Det bør jo kanskje nevnes at jeg aldri er kåt på egenhånd heller. Jeg gjør aldri noe alene lenger. Før (for 2-3 år siden) kunne jeg gjøre det opptil 3 ganger om dagen alene! Da er det ikke nødvendigvis mannen din det er noe galt med da....? Jeg har hørt at det er helt vanlig at noen har perioder de ikke bryr seg om sex. "Nedsatt libido" eller noe sånt? Men hva det skyldes eller hva man kan gjøre med det - det aner jeg ikke...
Marianne Skrevet 24. februar 2004 #10 Skrevet 24. februar 2004 Ja, jeg går på p-piller nå, og jeg gjorde det før jeg ble sammen med sambo, også. Da gikk jeg vel og merke på Trionetta, mens jeg nå går på Yasmin. Tror dere dette har noe med saken å gjøre??? Det bør jo kanskje nevnes at jeg aldri er kåt på egenhånd heller. Jeg gjør aldri noe alene lenger. Før (for 2-3 år siden) kunne jeg gjøre det opptil 3 ganger om dagen alene! Tror dere at det ville hjelpe med en annen type prevensjon? Svar pleeeeaaase! Ja det kan absolutt ha med p pillene å gjøre, jeg mistet og helt og fullstendig sexlysten når jeg gikk på ett eller annet merke og måtte bytte. Når jeg begynte på trionetta tok det seg sakte men sikkert opp. Og etterhvert var jeg meg selv igjen. Kom deg til legen og bytt merke eller slutt på p piller og start på annen prevensjon.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2004 #11 Skrevet 24. februar 2004 Tusen takk for svar! Jeg har faktisk gått på Trionetta før (2,5 år siden), men sluttet fordi jeg trodde de gav meg store kviser og vektøktning. Så jeg begynte på Diane og deretter Yasmin, det jeg går på nå. De er veldig bra for huden og skal gi lite bivirkninger. Men i gjengjeld er jo sexlysten min på bunn. Nå som du sier at du har fin sexlyst med Trionetta, lurer jeg på om jeg skal prøve meg på dem igjen. De står jo fortsatt i skapet... Når jeg tenker meg om husker jeg jo at jeg ikke merket noe endring i sexlysten da jeg begynte på Trionetta (som 15-åring, vel og merke). Har du merket noe til kviser og vekt øktning etter at du begynte på Trionetta, Marianne ?
Nabodama Skrevet 24. februar 2004 #12 Skrevet 24. februar 2004 Hei! Takk for de to svarene! Selv om svarene jeg fikk var sprikende, fikk de meg til å skjønne en ting; at jeg ikke kunne fortsette å gå rundt med dette alene og bekymre meg. Så i går hadde jeg en lang prat med kjæresten min og jeg fortalte om mine bekymringer. Det var godt å fortelle han om tankene mine. Det føltes veldig godt og ærlig. Nå har jeg lyst til å åpne meg mer for kjæresten min, prøve ut nye ting og sette av tid til sex og kos. Dette kan bli spennende! :-) Han syntes det var greit at du hadde vært utro, da.....for du fortalte vel det i samme slengen når du likevel var så ærlig? Eller holdt det å fortelle at du ikke tenner på ham?
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2004 #13 Skrevet 24. februar 2004 Det har jeg fortalt for lenge siden, det... Han syntes absolutt ikke at det var greit, men han forsto hvor inderlig jeg angret og valgte å tilgi meg; god som han er . Jeg elsker ham! Dessuten gjorde jeg nok en tabbe når jeg sa at jeg ikke tenner på ham, for jeg har enda mindre sexlyst når jeg er alene. Det er nok noe hormonelt som gjør det. P-pillene eller noe sånt...
Marianne Skrevet 24. februar 2004 #14 Skrevet 24. februar 2004 Tusen takk for svar! Jeg har faktisk gått på Trionetta før (2,5 år siden), men sluttet fordi jeg trodde de gav meg store kviser og vektøktning. Så jeg begynte på Diane og deretter Yasmin, det jeg går på nå. De er veldig bra for huden og skal gi lite bivirkninger. Men i gjengjeld er jo sexlysten min på bunn. Nå som du sier at du har fin sexlyst med Trionetta, lurer jeg på om jeg skal prøve meg på dem igjen. De står jo fortsatt i skapet... Når jeg tenker meg om husker jeg jo at jeg ikke merket noe endring i sexlysten da jeg begynte på Trionetta (som 15-åring, vel og merke). Har du merket noe til kviser og vekt øktning etter at du begynte på Trionetta, Marianne ? Kviser merket jeg ikke noe til, men litt vektøkning hadde jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2004 #15 Skrevet 24. februar 2004 Okei.. tusen takk! Du var til stor hjelp. Jeg skal bytte med en gang og holder alle tomlene på at dette hjelper.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #16 Skrevet 25. februar 2004 Ja' date=' det er ikke umulig at det skyldes pilla... Men hva gjør man med sånt? Noen som kjenner til hvordan p-ring fungerer angående denslags bivirkninger????[/quote'] P-ringen er kjempe bra! Du slipper å huske den hver dag, og jeg har ingen bivirkninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå