Feminist1 Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Hei godtfolk, vil kjøpe noen bøker og jeg regner med at de ikke finnes i norske bokhandlere. Vet dere om noen gode sider, eller andre ordninger, hvor man kan få tak i disse bøkene?
Leifern Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Du kan jo prøve Amazon, for eksempel. Amazon.co.uk fortrinnsvis.
Rouge Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Jeg må til stadig kjøpe meg nye bøker da jeg leser de ut så raskt. Er helt avhengig av bøker, har alltid vært og vil alltid være. En av de sidene jeg har brukt på nett er http://www.bokmarkedet.no der du kan få kjøpt brukte bøker. Det er billig, mange titler og selv om bøkene er brukte kan ikke ord leses bort så de er i god stand. Anbefales
Feminist1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2012 Du kan jo prøve Amazon, for eksempel. Amazon.co.uk fortrinnsvis. Kan man? Syntes bare at jeg hørte en si at man ikke bestille ting fra amazon (i en annen sammenhng, og ikke her på forumet) til Norge. Men er det mulig siden det er uk?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Signerer amazon. Kjøper bøker derfra i hytt og pine, de har hatt alt jeg har letet etter. Anonym poster: 6fe3850c4191a9a2a4877588c8a35e69
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Det er bare enkelte ting som ikke sendes til Norge, men alle? bøkene sendes. Anonym poster: 6fe3850c4191a9a2a4877588c8a35e69
Feminist1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2012 Jeg må til stadig kjøpe meg nye bøker da jeg leser de ut så raskt. Er helt avhengig av bøker, har alltid vært og vil alltid være. En av de sidene jeg har brukt på nett er http://www.bokmarkedet.no der du kan få kjøpt brukte bøker. Det er billig, mange titler og selv om bøkene er brukte kan ikke ord leses bort så de er i god stand. Anbefales Tusen takk! Skal sjekke det ut :D Men skal nevnes at bøkene jeg ser etter er for spesielt interesserte og det er ikke så stort marked for det i Norge dessverre
Lyra Belacqua Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 Det finnes jo så mange... Bokkilden.no Cdon.com (de kjører ofte tilbud) Cappelendamm.no Jeg har gode erfaringer med alle disse. Også har vi jo selvfølgelig ark.no, men de har ganske stive priser...
Feminist1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2012 (endret) Det er bare enkelte ting som ikke sendes til Norge, men alle? bøkene sendes. Anonym poster: 6fe3850c4191a9a2a4877588c8a35e69 Åja daså ^^ Da er det kanskje ikke noen hindring da, får se om jeg finner bøkene på enten bokmarkedet eller amazon Skal bare nevnes at bøkene jeg skal se etter er utenlandske og er nok ikke oversatt til norsk, da det ikke er noe særlig marked for dem, så er ikke noen norske romaner eller krim jeg ser etter nå. Men til senere bruk (når jeg skal lese "vannlige" bøker) så kan jeg bruke bokkilden og lignende. Endret 30. juli 2012 av Feminist1
Feminist1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2012 (endret) Fant ut noe MYE smartere! Søkte på pdf bak, og nå kan jeg lese iallefall den ene boken gratis på PC-en min! Endret 30. juli 2012 av Feminist1
Gjest Vampen Skrevet 30. juli 2012 #11 Skrevet 30. juli 2012 At de ikke er oversatt, eller har et stort marked i Norge, betyr ikke nødvendigvis at norske nettbokhandlere ikke har dem eller kan skaffe dem. 4
Feminist1 Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 31. juli 2012 At de ikke er oversatt, eller har et stort marked i Norge, betyr ikke nødvendigvis at norske nettbokhandlere ikke har dem eller kan skaffe dem. Neida det gjør ikke det Sjekket det og de hadde dem ikke Og har også sett på bokhandleren før. Men som sagt så skal jeg ta det til bruk en annen gang(er)
Guybrush Skrevet 31. juli 2012 #13 Skrevet 31. juli 2012 Skaff deg en amazon kindle. vips.har du tilgang på.sekundet på bøker kjøpt utlandet og kan ta med deg lassevis av bøker på noe som veier 100 gram 1
Feminist1 Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 31. juli 2012 Er på en måte det jeg gjør det nå Bare at jeg leser det på PC eller iPhone, vil ikke bruke penger på å kjøpe lesebrett også
sofie777 Skrevet 31. juli 2012 #15 Skrevet 31. juli 2012 Da regner jeg med at du har Kindle-app på mobilen. Da kan du kjøpe "alt" fra Amazon.com. Det finnes til og med en side der de legger ut gratis Kindle-bøker hver time. Ikke sikkert du finner noe interessant, men det er verdt å sjekke relativt ofte. Her er adressen til One Hundred Free Books. De har spesielt mye i fantasy- og romantikk-sjangeren, med enkelte innslag av kokebøker. (Det er altså ikke nødvendig å kjøpe Kindle-brettet, spesielt ikke om en har lyst på en eller annen form for nettbrett i nær fremtid, for appen fungerer bedre enn brettet siden det da er mulig med farger, som det ikke er på Kindle-brettet.) 2
Guybrush Skrevet 31. juli 2012 #16 Skrevet 31. juli 2012 Siden lcd skjermer og oled med bakgrunnslys og blanke skjermer fungerer svært dårlig til lesning samt at.batterikapasiteten er langt.under pari vil jeg fremdeles anbefale en kindle. koster ikke mer enn to hardcopybøker i norge samt har man først hatt en vil man aldri ha noe annet 2
Kattugla Skrevet 2. august 2012 #17 Skrevet 2. august 2012 Enig med Guybrush, Kindle er helt fantastisk og noe jeg kan ikke se livet for meg uten nå! Den er dessuten med såkalt "e-papir" som ikke har baklys, så du blir ikke sliten i øynene.
Missandei Skrevet 2. august 2012 #18 Skrevet 2. august 2012 Enig med de andre angående Kindle. Absolutt hvert hver eneste krone! Veldig behagelig å lese på, og superenkelt å få tak i bøker (ihvertfall engelske). Om du skal kjøpe papirbøker i utenlandske nettbutikker, anbefaler jeg amazon som nevnt (skiller mellom .com som er amerikansk og .co.uk som er britisk, sistnevnte har som regel raskere frakt, begge sender bøker til Norge), og også play.com eller thebookdepository.co.uk. Husk at bøker er fritatt fra moms/toll, så man behøver ikke tenke på 200 kr grensen så lenge pakken bare inneholder bøker!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #19 Skrevet 2. august 2012 Kan man? Syntes bare at jeg hørte en si at man ikke bestille ting fra amazon (i en annen sammenhng, og ikke her på forumet) til Norge. Men er det mulig siden det er uk? Det er til dels sant. Radio, fjernstyrte biler, atomvåpen, og annet elektronisk utstyr sender de ikke internasjonalt. Men bøker får du bestilt så lenge det står "international" på den avsenderen i den listen du får opp. Det er massevis av god litteratur på amazon! Og det er så hyggelig å høre at folk leser bøker! Anonym poster: 31110da921c91fcaa852df3c0d6ec0ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå