Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #1 Skrevet 29. mai 2002 Jeg skal ha ganske langt slep på kjolen min, slik at det henger et stykke bak. Kjolen er jo kjempeflott på den måten, men hvordan gjør man det egentlig med slepet? Skal man gå med det utslått hele kvelden eller skal man bære det i den hempen som er festet på slepet? Er det noen som har noen tips å komme med i forbindelse med dette?
09.08.2002 Skrevet 29. mai 2002 #2 Skrevet 29. mai 2002 Det kommer vel litt ann på hvor langt slepet er. Man skal i hvertfall bruke hempen når man danser. Og er det kanskje litt trangt om plassen i lokalet så kan man vel fortsette å bruke den da. Men ellers så ser det vel flott ut å ha den "utslått". Altså velg det som er det mest praktiske.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #3 Skrevet 29. mai 2002 Jeg vil jo helst gå med det ute, men det er jo såpass langt og så trangt i lokalet at sjansen er stor for at noen vil tråkke på det. Huff, så vanskelig. Nåen fler tips eller noen råd fra de som alt har giftet seg?
VinterFru Skrevet 29. mai 2002 #4 Skrevet 29. mai 2002 Ha det ut du. Det går så fint så. Gjestenen er så redde for å tråkke på deg at de passer på det. På min kjole laget sy damen et lite hull i sømmen på slepet. slik at når jeg skulle danse kunne jeg trekke hempen gjennom. Da slapp jeg å vrenge halve slepet når vi danset. Sløret la jeg over den "lange armen" når vi danset. Det var "sydd fast" under håroppsettet så det satt godt hele kvelden. 12
edelsten Skrevet 29. mai 2002 #5 Skrevet 29. mai 2002 Kjempefint med langt slep! Ha det løst. Og når du føler for det så hold i hempen. Ikke tenk så mye på om kjolen blir litt møkkete nederst. Det bli den uansett:-) I allefall sånn jeg gjorde det...
fia Skrevet 29. mai 2002 #6 Skrevet 29. mai 2002 hei, min oppgave som forlover var bl a å hjelpe bruden av med slepet etter at bildene var tatt og vi var i selskapslokalet. tror dette er gangske vanlig skikk....... vil vel også tro at det må være et helvetes mas å passe på slepet "hele kvelden" også.....
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #7 Skrevet 29. mai 2002 Jeg valgte bort muligheten med avtagbart slep jeg da, nettop fordi jeg ikke synes de kjolene var så flotte. Dessuten synes jeg en kjole skal ha enten eller. Så jeg må nok drasse på slepet så godt jeg kan.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #8 Skrevet 29. mai 2002 Kjolen min har langt slep ogsaa, lekkert i kirka, men aa saa upraktisk ved middagen og dansen. Derfor skal sydama ordne til et system hvor litt av slepet hektes fast i ei reim under kjolen ved hoeyde av baken. Slik blir det en slags "puff" paa rumpa, eller "faux cul" som franskmenn kaller det, og slepet mye kortere. Lili
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #9 Skrevet 29. mai 2002 Jeg hadde kjole med enormt langt slep, men var så heldig å kunne feste det langs kjolen bak slik at jeg fikk en kjole "uten" slep etter vielsen. På slepet var det 7 sløfer nedover og da jeg festet opp slepet var det 3 sløyfer bak på kjolen, drømmekjolen min!! Tror det er greit å bruke hempen, det er så fint med langt slep synes jeg. Og ikke tenk på at kjolen blir litt møkkete nederst det gjør den alikevel.. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #10 Skrevet 30. mai 2002 På min kjole var det både hempe som jeg kunne trekke gjennom slepet slik at jeg slapp å vrenge det, samt at det også var laget en liten knapp oppe på kjolen , slik at slepet rett og slett kunne festes opp på et vis. Veldig praktisk!! Blir jo litt dumt å gå i et fullt lokale med to meter slep bak seg!!
Montezuma Skrevet 30. mai 2002 #11 Skrevet 30. mai 2002 Kjolen min har to usynlige knapper bak (sydd inni legg) slik at slepet kan "heises" og kneppes til riktig lengde. Kjolen min blir like fin da, får nesten en sånn kø bak som de gammeldagse kjolene hadde 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå