-Nin- Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Jeg er en jente på 16 år som trenger en jobb ett år, siden jeg trenger ett fri år, jeg vil bli helsefagarbeider og da kunne jeg trengt en jobb i barnehage, jeg har CV klar og all info står der. Jeg bor i Oslo, er 100% norsk med norske foreldre. Jeg kunne tenkt meg jobb i Oslo/ Akershus Jeg må en før skolen starter :0 Jeg er veldig omtenksom, leken, blid og fornøyd , er veldig glad i barn, jeg har vært mye barnevakt for familie og venner, fra opp til flere dager, fra 2 år til 7-8 år, jeg har ikke noe problemer med bleieskift eller noe annet, jeg er selvstendig og kan jobbe så fort som mulig Noen som kan hjelpe meg ?
Testosteron Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Kan du ikke bare gå på NAV sine sider og søke etter jobb der?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Hvordan mener du vi skal hjelpe deg da? Du må selvsagt sende ut søknader. Og for all del, ikke ta med i søknaden at du er 100% norsk. Anonym poster: f6b9a75bc5c3e874d9fd4e7f06e1ad95
-Nin- Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2012 Alt er ikke like lett når man er 16 år Og jeg vil prøve å få den før skolen starter, siden jeg er skolelei og da vil jeg ha ett friår og da vil jeg finne det fortest mulig
hmmz Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 (endret) Tenker det er en haug her som har bedre innspill etter lang erfaring i bransjen, men skaql jeg kommentere litt generelt så kan det være lurt å tenke både to og tre ganger på hva du skriver i en søknad og hva som står i en cv. Så for å starte tankene så er en barnehage en bedrift som skal tjene penger. Dermed er de ute etter å ansette en som kan tjene penger for dem fra dag en med minst mulig risiko (at du ikke egner deg for jobben, at du slutter etter kort tid osv). Men denne informasjonen sitter ikke arbeidsgiver på, de ansetter deg derfor på forventningen du har gitt dem I så tilfelle kan det være ugunstig å trekke frem etnisitet da dette egentlig er irrelevant og kan slå ut i begge retninger (du diskvalifiserer deg umiddelbart hvis det er barn som faller utenfor kategorien din i barnehagen). Det samme gjelder dine private planer. Det som er mer interessant er at du lærer fort, er grei å omgås, kan få tillit, tar kjipe arbeidsoppgaver uten syting osv (les noen jobbannonser for jobber du tror kan være relevante for egenskaper som ønskes). Men det å fortelle at du er slik er ikke nok, du burde vise det. Ettersom du er så ung har du nok ikke så mye på cvn, men du har kanskje gjort noe der du har vist de etterspurte egenskapene? En grei søknad kan være utformet slik " Brevhode Tittel hvorfor du ønsker å jobbe hos dem hvorfor de skal ansette deg (hva bringer du til bordet) eksempel på en hendelse som bygger troverdighet rundt egenskaper/kunnskaper du bringer med deg. Gjerne underbygget med en referanse. konklusjon og spør om jobben" Deretter tror jeg du kan tjene på å utnytte tilfeldighetene. Ta med deg en kopi av cv og søknad (som er godkjent av foreldre) og gå en tur til steder du kan tenke å jobbe for å spørre om jobb. Jeg ville i første omgang spurt om de trenger ekstrahjelp. Husk at du i mange tilfeller får nei, men ikke bli lei deg. Det betyr at det kanskje er muligheter neste sted, og du kan fort forvente å gå til 10-20 steder før du finner noe. Husk også at nei kan bety som mangt, det er derfor lurt å spørre om de har tips til hvordan du kan gjøre det bedre neste gang. (lure ting å si: be om vikariat, da kan de droppe deg om du ikke passer inn opplevelser som barnepasser, viser at du har gjort noe tilsvarende før karakterer og fravær, kan gi indikasjon på hvem du er ting du burde finne ut: kan du jobbe i en barnehage som 16åring?) www.unginfo.oslo.no/temp/2012/02/Hvordan-få-jobb.pdf Endret 30. juli 2012 av hmmz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå